رفتن به محتوای اصلی

صالح مسلم: کنفرانس ژنو3 بدون شرکت کانتون‌های روژاوا محکوم به شکست است
05.01.2016 - 00:28

صالح مسلم از رهبران حزب اتحاد دمکراتیک طی سخنانی در مورد کنفرانس بحران سوریه در ژنو که قرار است در اواخر ماه ژانویه برگزار شود اعلام کرد اگر  ترکیب پیشین در ژنو تکرار شود نباید منتظر نتیجەای مثبت بود. وی همچنین حملات مرزی ارتش ترکیه علیه روژاوا را محکوم کرد و گفت ترکیه تفاوتی با داعش و نظام بعث سوریه ندارد.

صالح مسلم در مصاحبه با خبرگزاری هاوار تأکید کرد حزب اتحاد دمکراتیک برای تقویت "مجلس سوریه دمکراتیک" که اخیرا با شرکت بسیاری از نمایندگان مردمی و گروههای کرد و سوری در کانتون جزیر تشکیل شد تلاش خواهد کرد همەی تنوعات ملی و مذهبی ساکن سوریه را در این مجلس سهیم کند.

وی در مورد احتمال مشارکت نمایندگان حکومت سوریه در مجلس سوریه دمکراتیک برای ایجاد در تحول در این کشور نیز ضمن ابراز تأسف از کشته شدن سیصد هزار نفر  در جنگ داخلی با تصریح آنکه دیکتاتوری حکومت بعث دیگر نمی‌تواند مانند سابق برقرار باشد نسبت به تغییر مواضع کنونی دمشق و قبول مطالبات دمکراتیک خلق‌های سوریه و حل بحران از طریق سیاسی ابراز امیداری کرد.

صالح مسلم هرگونه تلاش خارجی برای حل بحران سوریه بدون احتساب سیستم خودمدیریتی کانتون‌های روژاوا را محکوم به شکست دانست و گفت قرار است کنفرانس دیگری تحت نام "ژنو سه" اواخر ژانویه امسال در سوئیس برگزار شود که اگر سازمان ملل از ما دعوت کند شرکت خواهیم کرد در غیر اینصورت بصورت یکطرفه راهکار  جایگزین خود را در سوریه پیگیری کرده و تحت چتر مجلس سوریه دمکراتیک محقق خواهیم ساخت.

رئیس مشترک حزب اتحاد دمکراتیک با مهم برشمردن پیشروی‌ نیروی سوریه دمکراتیک و کنترل مناطق تحت اشغال داعش همچنین به واکنش خصمانه ترکیه نسبت به این موضوع انتقاد کرد و گفت: "چه ارتباطی به ترکیه دارد که در مورد یک کشور دیگر خطوط قرمز تعیین کند. مقامات ترکیه چشم دیدن همکاری نیروهای عرب، سریانی، ترکمن و دیگر گروههای ملی با کردها را ندارند. دولت‌های ترکیه و سوریه از یک جنس‌اند. ارتش ترکیه در نوار مرزی دست به کشتار شهروندان عادی روژاوا می‌زند اما آدم‌کشی آنها نخواهد توانست جلوی پیروزی ما را بگیرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
فرات نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.