رفتن به محتوای اصلی

مقایسه رفتار ها و اخلاقیات جمهوری اسلامی و حاکمان عربستان سعودی
15.01.2016 - 18:37

در این مقاله میخواهم مقایسه ای بین مقامات جمهوری اسلامی و حاکمان عربستان سعودی انجام دهم. در اینجا تاکید میکنم که این مقایسه بین مردم ایران و عرب نیست. ما باید در همه جا ایران و مردم ایران را از جمهوری اسلامی جدا کنیم. انهایی که بجای جمهوری اسلامی از کلمه ایران استفاده میکنند به مردمان و مملکت ایران توهین میکنند.

‫خانواده سعودی در یک جنگ توانست خانواده شریف را که از بازماندگان پیامبر اسلام بودند شکست بدهند و قدرت را تصرف کنند اما به مال و جان خانواده شریف تعرض نکردند. کسی از انها را

ا عدام نکردند.

‫‫‫جمهوری اسلامی از طریق انقلاب به قدرت رسید و از همان روز اول، بسیاری از مدیران

طراز اول را ا عدام کرد و اموال

هزارا ن نفر را بزور گرفت. سعودی ها پس از گرفتن قدرت به دنبال سازندگی مملکت خود رفتند و محافظه کارترین مردم جهان را کم کم به مدرسه فرستادند و با آرامش انها را وارد دنیای مدرن کردند و همچنان با توجه به آمادگی مردم ، تغییرات اجتماعی را بصورت مدیریت شده جلو میبرند. اما جمهوری اسلامی مردم مدرن شده ایران را با زور به عقب راند و بجای سازندگی و آبادانی مملکت، تمام نیروی خود را صرف صدور انقلاب و بی ثباتی منطقه و خرابی ممالک همسایه کرد.

در جهانی که همه ممالک جهان رو به آبادی و آزادی میروند، و چین و هند از دو کشور فقیر تبدیل به قدرت های عظیمی شده اند، ایران در اکثر سالها رشد اقتصادی منفی داشته است و بنا به گفته یک مقام جمهوری اسلامی، در امد سرانه ایرانیان از زمان شاه کمتر شده است.

بر اساس آمار های بنک جهانی، در امد سرانه عربستان سعودی ۵۲ هزا ر دلار است.

 

‫بنا به نوشته سایت العربیه بر اساس تحقیقات    /Gullop/ WIN  کشور عربستان سعودی سومین کشور خوشبخت جهان بعد از کلمبیا و فوجی است و کشور عراق هم بدبخترین کشور دنیا ست. چندی پیش یک موسسه دیگر در مورد فلاکت آمار تکان دهنده ای منتشر کرد.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: با توجه به آمار سال ۹۳ که آمار جدیدی نیز هست، جمهوری اسلامی ایران در بین ۹۰ کشور جهان ردیف دوم را از نظر شاخص فلاکت دارد

‫ ‫در ایران از هر ۴ نفر یک نفر زاغه نشین هستند، در خراسان از هر ۳ نفر، یک نفر حاشیه نشین

است. در شمال سیستان ۹۰% مردم زیر خط فقر قرار دارند. هر سال بیش از ۱۵۰،۰۰۰ نخبه ایران از مملکت خارج میگردند. عربستان سعودی جذب کننده نخبه از ممالک مختلف است و از نظر سرمایه انسانی یکی از پیشرفته تری ممالک جهان است.  در ایران آموزشو بهداشت بسیار گران است، در عربستان سعودی، هر دو رایگان است.

 

‫عراق در سالهای گذشته حدود ۱۰۰  میلیارد دلار از نفت درامد داشته و هنوز نتوانسته حتی شهر بغداد را نو سازی کند. سوریه کاملا خراب شده و اکثریت جمعیت آن فراری، زخمی، کشته و در فلاکت مطلق زندگی میکنند.

‫ سه کشوری که هیات حاکمه شیعه دارند، دو تا کاملا خراب شده و در استانه تجزیه و نابودی هستند و سومی، ایران، در همان جهت حرکت میکند.

‫‫‫عربستان سعودی هر گز به سفارت خانه های کشور های خارجی حمله نکرده و سابقه ای در نقض

 قوانین بین المللی ندارد. نقض حقوق بشر هم درمقایسه با جمهوری اسلامی بسیار کمتر است. تعداد

اعدامیان شیعه در سعودی  بسیار کمتر از ا عدام سنی ها در ایران است.

 

گروگانگیری دیپلمات ها و دیپلمات کشی در ایران سابقه دیرینه دارد. گریبایدوف، سفیر روسیه در ایران، به تحریک آخوند میرزا  مسیح استر آبادی کشته شد. اما از آنجا که روس در گیر جنگ با عثمانی ها بود،  دست به عملیات نظامی نزد ولی عملا از ایران خواست به عثمانی ها کمک نکند.

در ایران پس از انقلاب سال 1979 سفارت آمریکا در تهران اشغال شد، سال 1987 سفارت سعودی به آتش کشیده شد و اعضای نمایندگی دیپلماتیک مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، مساله‌ای که به شهادت یکی از دیپلمات‌های سعودی و زخمی شدن شماری دیگر انجامید که تعدادی از آن‌ها زن و کودک بودند.

این حادثه بیست و سه سال بعد بار دیگر تکرار می‌شود؛ این بار در سال 2010 سفارت فرانسه هدف بود. یک سال پس از آن سفارت بریتانیا از سوی همان افراد  و طبق دستور العمل‌های همان رهبران، اشغال می‌شودو در سال ۲۰۱۵، بنا به عادت همیشگی، سفارتخانه و کنسولگری عربستان سعودی را مورد حمله و غارت قرار داند.اما سعودی ها ، این بار واکنش مناسبی نشان دادند. انها فهمیده بودند که تعرض ها و تجاوز های جمهوری اسلامی در هیچ زمانی جوابهای قاطع و مناسب  نگرفته بود . رژیم هم از بی عملی ممالک مختلف ، سو استفاده کرده، به نقض قوانین بین المللی ادامه میداد

 

‫و در طول ۳۷ سال عمر جمهوری اسلامی، هزارا ن سنی  در ایران ا عدام شده اند، ا ما  هیچ کشور سنی سفارت جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار نداد. انها ضمن همدردی با اهل سنت ایران، آداب دیپلاماتیک را رعایت کردند و حتی از کمک به سنی های ایران خود داری نمودند. حتی زمانی که جمهوری اسلامی در کشورهای عربی بحرین، عراق، سوریه و لبنان دخالت مستقیم کرد ، وقار و آرامش خود را حفظ کردند. در مقابل، جمهوری اسلامی، با خشم و کینه توزی، بدترین توهین ها را به عربها و رهبران انها، با گستاخی تمام ابراز میداشت.

‫هنگام اعدام شیخ نمیر، در چندین کشور، عوامل خودرا در ایران،  پاکستان، بحرین، لبنان به خیابانها کشاندند و اگر سنی ها همان روش و مواضع خشن، و دشمنانه را در پیش میگرفتند، تعداد زیادی از دو طرف کشته میشد. یک خشم کشنده در درون شیعه ها وجود دارد که تبلور و تجسم آن در ایران ، عراق، سوریه و یمن دیده میشود. در تاریخ طبری  بارها ذکر شده که هر گاه آل علی به حکومت رسیده اند به علت تندروی و قتل های فروان، پس از مدت کوتاهی سر نگون شده اند. در حالی که تولانترین سلسله اسلامی، سلسله های سنی بوده اند.

‫تعصب مقامات عرب نسبت به شیعه ها اصلا با تعصب مقامات ایرانی نسبت به سنی ها قابل مقایسه نیست. از زمان شاه، تا کنون، تعداد زیادی از دیپلوماتها و سفیران عربستان سعودی  شیعه بوده اند در حالی که ایران  حتی یک نفر سنی در هیچ کدام از کشورهای جهان به عنوان دیپلمات و یا سفیر نفرستاده است. هماکنون، ریس ارامکو، شرکت نفت  سعودی، به عنوان بزرگترین شرکت جهان، توسط یک شیعه مدیریت میشود، ولی حتی یک مدیر عادی سنی در تمامی شرکت های نفت ایران وجود ندارد. 

‫تعداد مقامات عالرتبه شیعه در کشور های عربی و مسلمان بسیار زیاد است. اصف زرداری ریس جمهور سابق پاکستان، ریس ستاد ارتش و ریس مجلس همزمان او، هر سه شیعه بودند.اما در ایران تا کنون یک وزیر سنی وجود نداشته است.

‫از آنچه تا کنون دیده آیم، ستمهای جمهوری اسلامی ایران، نسبت به سنی های ایران و جهان بی جواب مانده است. این ستم ها ۳۴ کشور اسلامی را متحد عربستان سعودی کرده است اما سنی های ایران که ۳۰% جمعیت ایران هستند نمیتوان‌ند تا ابد ظلم هایی را که در حق انها میشود تحمل کنند.

 

‫زبان جمهوری اسلامی، بر خلاف لطافت زبان فارسی، یک زبان تند، خشن، به ادبانه، گستاخانه، تهدید آمیز، زورگویانه و لات منشانه است که بر خلاف فرهنگ ایران، و عرف بین المللی است. پرچم سوزی، عمر کشی، ترتیب دادن تظاهرات تهدید آمیز، ربودن شهروندان خارجی، تبلیغات ضد سنی در چندین رسانه و توهین به عربها از جمله کارهای عادی جمهوری اسلامی است. اینگونه کار ها درعربستان سعودی اتفاق نیفتاده است. انها، با زبان مدارگرایانه، دوستانه و دیپلماتیک حرف میزنند و هر گاه هم حرف بزن‌ند بسیار کوتاه است.

‫در میان عربهای سعودی انگ زدن، تهمت زدن، ناسزا گفتن، بی ادبی کردن و عربده کشیدن بسیار بد است در حالی که همه این  اعمال در میان سران حکومت اسلامی رواج کامل دارد. پرخاشجویی جمهوری اسلامی دلیل ترس و وحشت آن هم از مردم ایران و هم از جامعه بین المللی است. رژیمی که به خود اطمینان دارد نیازی به ترساندن مردم و مخالفان ندارد.

‫شیخ نمر خواستار برقراری ولایت فقیه در یک کشور سنی بود که اصولا چنین نهادی در آن قابل تصور نیست. اگر یک عالم سنی ایرانی همان سخنان نمر را در ایران به زبان بیارد، او را فورا شکنجه و ا عدام میکنند. بیش از ۵۰ نفر عالم سنی بدست جمهوری اسلامی کشته شده ولی هیچ کشور اسلامی خشونت های جمهوری اسلامی را مرتکب نشده است.

‫جمهوری اسلامی مصیبت عظیمی بود که بر سر ایران و منطقه فرود امد و احترام ایران و ایرانیان را در تمام جهان از بین برد. این رژیم مردم شریف ایران را  تبدیل به منفور ترین مرم جهان کرده است.

‫ما نباید اجازه دهیم که شوونیزم چشمان ما را کور کند. گسترش امپریالیزم شیعه منجر به اتحاد همه سنی ها خواهد گردید و در نبرد نهایی جمهوری اسلامی نابود خواهد شد ولی همراه آن، ایران هم به یک ویرانه تبدیل خواد گردید.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا حسین بر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.