رفتن به محتوای اصلی

گفت‌وگوی تلویزیونی روحانی به عصر یکشنبه موکول شد
17.01.2016 - 05:46

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران که قرار بود شامگاه شنبه در صورت انتشار بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تأیید اجرای تعهدات ایران و اعلام «روز اجرا» گفت‌وگوی مستقیم تلویزیونی داشته باشد، این گفت‌وگو را به عصر یکشنبه موکول کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های داخلی، انتظار می‌رفت آقای روحانی در صورت اعلام «روز اجرا» در یک گفت‌وگوی مستقیم تلویزیونی حاضر شود اما در ساعات پایانی روز شنبه اعلام شده که این گفت‌وگو به عصر یکشنبه موکول شده است.

در این زمینه تسنیم گزارش کرده که نهاد ریاست جمهوری ایران، از صبح شنبه عکاسان خبرگزاری‌ها و تصویربرداران شبکه‌های تلویزیونی را به سالن اجلاس دعوت کرده بود، رئیس‌جمهور بنا داشت بلافاصله پس از قرائت بیانیه مشترک اجرای برجام در وین، با مردم گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی داشته باشد.

با این حال در ساعات پایانی شنبه‌شب، پرویز اسماعیلی، معاون اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرده که این گفت‌وگو به بعد از ظهر یکشنبه موکول شده است.

بر اساس گزارش تسنیم علاوه بر حسن روحانی، شمار زیادی از شخصیت‌های دولتی، از جمله محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور، مجید تخت‌روانچی معاون وزیر خارجه، و محمدعلی نجفی و حسام‌الدین آشنا از مشاوران حسن روحانی، شامگاه شنبه در سالن اجلاس سران حضور داشته‌اند.

محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس، محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، و الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد، نیز از دیگر چهره‌هایی بودند که قرار بود حسن روحانی را در این گفت‌و‌گوی زنده همراهی کنند.

در همین حال خبرگزاری دولتی ایرنا در واپسین دقایق روز شنبه، به نقل از سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشت که «رایزنی‌های دیپلماتیک همچنان ادامه دارد و هر لحظه این احتمال هست که بیانیه مشترک اجرای برجام توسط دکتر ظریف و خانم موگرینی قرائت شود».

پیشتر منابع آمریکایی به رویترز گفته بودند که هنوز «چند مسئله فنی باقیمانده»، و زمان‌بندی برای اعلام «روز اجرا» همچنان تحت بررسی است.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز عصر شنبه، در توئیتی با اشاره به نزدیک بودن اعلام «روز اجرا» تأکید کرد که «دیپلماسی نیازمند صبر دارد، اما همه ما می‌دانیم که بر سایر گزینه‌ها غلبه خواهد کرد».

بر اساس توافق هسته‌ای وین، «روز اجرا» زمانی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تکمیل تعهدات هسته‌ای ایران را تأیید کند و پس از آن آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل، تحریم‌های هسته‌ای ایران را لغو کنند.


© 2016 تمام حقوق این وب‌سایت، بر اساس قوانبن کپی‌رایت، برای رادیو فردا محفوظ است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.