رفتن به محتوای اصلی

نصیبینی‌ها: در مقابل نوه‌های چنگیزخان سرتعظیم فرود نمی‌آوریم
31.01.2016 - 12:05

 

مردم نصیبین علی‌رغم محاصره شهرشان و تداوم حکومت نظامی, اما از محلات و خانه و کاشانه خود دفاع می‌کنند. آنها به دولت آ.ک.پ که گفته «جنگ ادامه می‌یاد» پاسخ داده و گفتند:«اینجا ایالت بوتان است, با کودتای نظامی نمی‌توانید ما را از مبارزات برحقمان بازدارید».

در نصیبین بخاطر جنگ و درگیری‌ها و حملات ارتش و پلیس ترکیه به خودمدیریتی دموکراتیک مردمی, ساکنان 5 محله به راهپیمایی دست زده و گفتند راهی جز مقابله با تانک و توپ ارتش ترکیه باقی نمانده است. نصیبینی‌ها افزودند که بر اثر حملات تانک‌ها, زنان حاکمه, کودکان و سالخوردگان جان خود را از دست می‌دهند و افزودند:«نظامیان, پلیس و سیاستمداران دستور قتل‌عام صادر کرده‌اند, ولی قطعا در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه خواهند شد. می‌دانیم که این قتل‌ عام سنت چنگیزان است, اما اگر مقاومت تنها سهم ماست, پس حاضریم».

نصیبینی‌ها در مصاحبه با خبرگزاری فرات گفتند:

اینجا بوتان است

فاطمه آکچین: در نصیبین 7 بار حکومت نظامی از سوی دولت ترکیه اعلام شد و هر هفت بار ما خانه و خاشانه خود را ترک نگفتیم. بگذار اردوغان و تبهکاران او بخوبی بدانند که اینجا نصیبین مقاومت‌گر است. اینجا ایالت بوتان است. مردم بوتان تا به آخر مقاومت خواهند کرد. هزینه آن هرچه باشد, مقاومت می‌کنیم. سوگند یاد می‌کنیم که سرتعظیم فرود نیاوریم. خطاب به تبهکاران کاخ ریاست‌جمهوری که زنان حامله را می‌کشند, می‌گویم: اردوغان می‌گفت «کوبانی سقوط می‌کند» , اما ببینید چه بر سر تبهکاران در کوبانی آمد. جوانان قهرمان کرد تبهکاران را به جهنم واصل کردند. اینجا هم حتی اگر یک مادر گریلا و شهید باقی مانده باشد, تبهکاران ترکیه شکست خواهند خورد. با قتل‌عام غیرنظامیان نمی‌توانید به جایی برسید. ای اردوغان تو خطاب به اسد می‌گفتی «قاتل مردم خود است». حالا خوشحالی که کردها را قتل‌عام می‌کنی. اما تاوان آن را پس خواهی داد, زیرا کردها آگاه شده‌اند. اینکه خیال می‌کنیم بخاطر قتل‌عام از مبارزه دست برمی‌داریم, خیال خام تو است.

داوداوغلو فرزندش را به جنگ بفرستد

موتها سلوی: خطاب به نخست‌وزیر, داوداوغلو می‌گویم که اینجا بوتان است. همچو خلق بوتان علیه انکارگری و سیاست نابودگرانه تمام‌عیار می‌جنگیم. آیا فراموش کرده‌اید که در سال 1990 شما با سازمان جاسوسی ژیتم به ما حمله و غیرنظامیان را قتل‌عام کردید. هم‌اکنون فرزندان این خلق در سنگرهای خیابانی اجازه نمی‌دهند وارد محلاتمان شوید. ای داوداوغلو, تو همه روزه در شبکه‌های تلویزیونی مدام به مرگ تهدیدمان می‌کنیم, مگر به کردستان نمی‌آیی. اگر راست می‌گویی به نصیبین بیا. چرا بجای پسر خود, فرزندان خانواده‌های فقیر را به جنگ می‌فرستی.

نوه‌های چنگیزخان

حاجی سونمز: در محله فرات شهر نصیبین بارها حکومت نظامی اعلام و شهر هم محاصره شد. هم‌اکنون ارتش ترکیه برای قتل‌عام مردم به کودتای نظامی دست زده است. ارتش ترکیه امروزه مقابل دیدگان جهانیان قتل‌عام می‌کند. تاوان آن را پس خواهد داد. پلیس و ارتش ترکیه و آنهایی که دستور قتل‌عام فرزندان ما را صادر کرده‌اند, راه فراری نخواهند داشت. هم‌اکنون می‌خواهند ملت کرد را از قتل‌عام بترسانند. در قرن 21 قتل‌عام‌ امروز شبیه قتل‌عام‌های زیلان, درسیم و دیگر قتلعام‌ها بدست دولت ترکیه است. همانطور که امروز اردوغان از قتل‌عام گذشته درسیم دم زده و عاملان آن را ذم می‌کند, مسلما برخی دیگر هم قتل‌ عام‌گری خود او را ذم خواهند کرد. کمی از تاریخ درس عبرت بگیرند. دولت ترکیه در قرن اخیر دهها بار کردها را قتل‌عام کرد. همه مقامات دولتی ترکیه دستشان به خون کردها آلوده است. حتی اگر به مرگ طبیعی هم بمیرند, از محاکمه و مجازات نجات نخواهند یافت. دیگر همانند سابق نیست. شاید کردها هزینه بدهند, اما غیر از پیروزی شانسی دیگر ندارند. زیرا خلق کرد برحق است. هیچ کس قدرت آن را ندارد یک ملت سازماندهی شده را نابود کند. هم‌اکنون وحشیانه به ما حمله می‌کند, اما شکست خواهند خورد. آنها نوه‌های چنگیزخان مغول هستند که می‌کشت, می‌سوزاند و می‌برد. اما امروزه مسلما کردها پیروز خواهند شد».

https://www.youtube.com/watch?v=T1IhgciWlyg

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
فرات نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.