رفتن به محتوای اصلی

پیشروی نیروهای کُرد درحلب و درخواست ترکیه از نیروهای ائتلاف برای انجام عملیات زمینی
17.02.2016 - 06:19

===========

در حالی که نیروهای کرد سوریه با وجود گلوله باران مواضع آنها از سوی ترکیه در شمال حلب پیشروی کرده و بخش های زیادی از شهر تل رفعت را از کنترل گروه النصره خارج کرده اند. ترکیه از کشورهای عضو ائتلاف بین المللی درخواست کرد عملیات زمینی مشترک در سوریه آغاز شود، بدون این عملیات نمی توان به جنگ سوریه پایان داد.

منابع نظامی به خبرگزاری آرانیوز گفتند شب گذشته نیروهای یگان های مدافع خلق و نیروهای سوریه دموکرات وارد بخشهای زیادی از شهر تل رفعت در شمال حلب شدند.

احمد العمر، سخنگوی نیروهای سوریه دموکرات به آرانیوز گفت: نیروهای ypg نیز با حمایت نیروهای سوریه دموکرات و با وجود ادامه گلوله باران ترکیه جاده مواصلاتی منطقه به سمت ترکیه را که مسیر اصلی تامین نیازهای گروههای تروریستی بود، قطع کنند.

وی افزود: نیروهای کُرد پس از درگیریهای شدید با النصره و احرار الشام جاده اعزاز- تل رفعت را کنترل کردند. این دستاورد ادامه پیشرویهای جدید را در شمال حلب میسر می کند.

هابون عثمان، سخنگوی نیروهای ypg گفت: به دنبال ورود نیروهای کُرد به شهر تل رفعت تعداد زیادی از مردم استقبال کرده و به نیروهای سوریه دموکرات((متشکل از نیروهای کرد- عرب و مسیحی) پیوسته اند.

منابع کرد گفتند گلوله باران مناطق شمالی سوریه از سوی ترکیه جان تعدادی از نیروهای کُرد را گرفته اما نتوانسته است مانع پیشروی نیروهای یگان های مدافع خلق و نیروهای سوریه دموکرات شود.
در رابطه با گلوله باران مناطق تحت کنترل کردها توسط ترکیه روسیه اقدام نظامی ترکیه را علیه کردهای سوریه تحریک کننده خوانده و اعلام کرده است از طرح این موضوع در شورای امنیت حمایت خواهد کرد.

به گزارش  روزنامۀ حریت، روسیه گلوله باران مواضع نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) و نیروهای ارتش سوریه را در شمال این کشور "تحریک کننده" خواند.
وزارت خارجۀ روسیه در بیانیه ای گفت: «آتش توپخانۀ ارتش ترکیه که از 13 فوریه آغاز شده است، شهرهایی را هدف قرار داده که به تازگی توسط نیروهای حکومت سوریه و شبه نظامیان کرد از دست تروریستان آزاد شده اند.»
بیانیه تصریح کرده است: «در این حملات غیر نظامیان بسیاری مجروح و کشته شده اند و ساختمان های مسکونی و تأسیسات زیر بنایی آسیب دیده اند.... روسیه از طرح این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل حمایت می کند تا برآورد درستی از حرکت تحریک آمیز آنکارا، که تهدیدی برای صلح و امنیت در خاورمیانه است، به عمل آید.

لازم به ذکر است از زمانی که  آمریکا با خطاب قرار دادن مشترک ترکیه و  ی پ ک، این دو را در یک سطح قرار داده و این موضع گیری موجب خشم مقامات ترکیه شده است.

به گزارش دیلی صباح، تانجو بیلگیچ سخنگوی وزارت خارجۀ ترکیه گفت اظهارات اخیر وزارت خارجۀ ایالات متحده که ترکیه و یگان های مدافع خلق (YPG) را در یک سطح قرار داده است، شوک بزرگی برای ما بود.
بیلگیچ گفت ترکیه برای نبرد با هیچ سازمان تروریستی نیازمند کسب اجازه از کسی نیست و به این ترتیب اعتراض خود را به اظهارات جان کربی سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده نشان داد.
کربی از ترکیه و YPG خواسته بود به جای درگیری با هم روی مبارزه با یک تهدید مشترک تمرکز کنند که همانا کنترل دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بر بخش قابل توجهی از سوریه است.
حمایت واشنگتن از YPG، که از نظر ترکیه یک سازمان تروریستی و وابسته به حزب کارگران کردستان (PKK) است، مایۀ ناخرسندی این کشور است.
بیلگیچ در ادامۀ اظهارات خود گفت جت های سعودی در اینجرلیک نیستند اما به زودی به این پایگاه خواهند رسید. این در حالی است که مقامات عربستان سعودی ورود جت های جنگندۀ خود را به اینجرلیک به صورت رسمی اعلام و تأیید کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://kurdane.com/news/item/8426

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.