رفتن به محتوای اصلی

چرا بابک زنجانی به سرنوشت سعید امامی دچار می شود؟!
اعدام او نه در خدمت مبارزه با فساد بلکه درجهت عکس آن است.
09.03.2016 - 04:09

 

 

بابک زنجانی نقش آلت دست مافیای اقتصادی سپاه و امنیتی های تحت امر بیت رهبری را برعهده داشته است.

او عمدتا محصول دوران هشت ساله غارتگری های کلان نفتی کشور است. همان دورانی که مافیای اقتصادی سپاه و امنیتی ها، نفت و نفتکش و دکل نفتی را زیر شعار " انرژی هسته ای حق مسلم ما است" قورت داد و از هضم رابعه گذراند!

اما از آنجا که در دستگاه قضایی تحت فرمان ولایت مطلقه فقیه، رانت خواران بزرگ اقتصادی از مصونیت آهنین برخوردارند، دادگاه مسئوول رسیدگی به پرونده بابک زنجانی، دادگاهی فرمایشی است که کارش سرپوش گذاشتن بر سر چشمه های اصلی فساد است.

بابک زنجانی یکی از حلقه های اتصال شبکه هایی است که یک سوی آن به بنیادهای اقتصادی بیت رهبری وصل می شود و سوی دیگر آن به قرارگاه خاتم الانبیاء و بنگاهها و شبکه های اقتصادی و پولشویی سپاه پاسداران می رسد.

اگر بابک زنجانی در دادگاهی مستقل و دارای رویکرد شفاف محاکمه می شد، نام بسیاری از نهادها و فرماندهان نظامی و امنیتی و روحانیون منصوب ایت الله خامنه ای به عنوان متهمانی که زنجانی برای آنان و به فرمان آنان عمل کرده است، مطرح می شد. کدام عقل قاصری باور می کند که یک کارمند ساده در حد بابک زنجانی بتواند به تنهایی در یک دوره کوتاه میلیاردها دلار از ثروتهای نفتی کشور را به جیب خود سرازیر کند؟

در تمام مدتی که محاکمه زنجانی ادامه داشت، دادگاه به جای تلاش برای مطرح کردن مسئولیت شرکتها و افرادی که در داخل و خارج ایران با بابک زنجانی ارتباط داشتند، دقیقا برعکس آن عمل کرد و تحقیقات خود را در حد مسئوولیت خواهر بابک زنجانی و چند همدست درجه دوم او منحصر و محدود کرد تا بتواند بر نقش و نام عناصر اصلی این پرونده سرپوش بگذارد.

بابک زنجانی اعدام می شود تا پرونده یکی از بزرگترین غارت های اقتصادی کشور مختومه شد و حریم امنیت غارتگران اصلی حفظ گردد.

اعدام او نه در خدمت مبارزه با فساد بلکه درجهت عکس آن است. مصلحت شفاف سازی و مبارزه با فساد ایجاب می کند که او به عنوان کسی که زیاد می داند و شاهد بسیاری از بندوبست ها و غارتگری های پشت پرده جمهوری اسلامی است زنده بماند. مصلحت مافیای اقتصادی اما در سربه نیست کردن او است. بابک زنجانی به سرنوشت سعید امامی دچار می شود.

جای آن دارد که فعالان مدنی و سیاسی و روزنامه نگاران تلاش دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را برای مختومه کردن پرونده فسادهای میلیاردی از طریق قربانی کردن بابک زنجانی را افشاء کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.