رفتن به محتوای اصلی

دمیرتاش: هرچه باشکوه‌تر نوروز را جشن بگیریم
10.03.2016 - 21:33

*************************

کنگره جامعه دموکراتیک, حزب دموکراتیک خلق‌ها, حزب مناطق دموکلاتیک و کنگره دموکراتیک خلق‌ها در مورد مراسم نوروزی در شهر آمد شمال کردستان نشستی برگزار کردند. در این نشتست گفته شد:«نوروز آغازی برای گشایش راهی نوین است» و از عموم مردم خواستند نیرومندانه در مراسم نوروزی حضور یابند.

روسای مشترک کنگره جامعه دموکراتیک, حزب ه.د.پ, حزب د.ب.پ و کنگره دموکراتیک خلق‌ها روز گذشته در مورد مراسم نوروزی امسال که با شعار «با مقاومت پیروز می شویم» برگزار می‌گردد, در ساختمان کنگره جامعه دموکراتیک در شهر آمد کنفرانسی خبری برگزار کردند.

ارماک: نوروز مقاومت و آزادی

«سلما ارماک» رئیس مشترک کنگره جامعه دموکراتیک در سخنان خود در نشست روز گذشته در شهر آمد گفت که نوروز ارزشی برای تمامی خلق‌ها است و برای ملت کرد به معنای مبارزه بر ضد ظلم و بردگی است. وی افزود:«نوروز با صلح و آزادی تعریف می‌گردد. زمستان پایان می‌یابد, بهار آغاز می‌شود. بهاری خرم. ما در مرحله‌ای سخت و زمستانی زمهریری بسر بردیم. امیدواریم که با آمدن نوروز روزهایی باشکوه در انتظارمان باشد. جشن مقاومت کردستان, نوروز است. نوروز یعنی مقاومت علیه ظلم و بردگی».

ارماک بیان کرد که ملت کرد علیه بردگی حیاتی برابر می‌خواهد و هیچگاه در برابر ظلم و ستم‌ها سر تعظیم فرود نیاورده است. وی تصریح کرد:«ما امسال در مرحله‌ای بسیار سخت قرار داریم. نیروهای دولت ترکیه به هر نحو وحشیانه‌ای به وحشی‌گری در کردستان دست می‌زنند. پیکر شهروندان ما را در آتش سوزاندند و پیکر زنان را برهنه. روستاهای ما و محلات شهرها تخریب شدند. با وجود اینها, اما خلق ما مقاومت می‌کند و مناطق خود را ترک نگفتند. چیزی بهتر از آرامش و صلح نیست. نباید هیچ انسانی کشته شود. ما در این راه تلاش می‌کنیم. می‌خواهیم نوروز امسال نوروز مقاومت و آزادی شود. در همه شهرها نوروز را جشن می‌گیریم. قلب‌های ما زخمی است, اما با مقاومت و جوش و خروش عظیم می‌توانیم علیه ظلم بایستیم. اینگونه از نوروز استقبال می‌کنیم».

فراخوان برای جزیر

ارماک افزود که نوروز در روز 21 مارس در شهر آمد جشن گرفته خواهد شد و گفت:«ما می‌خواهیم در 22 مارس همگان به جزیر سرازیر شوند. می‌خواهیم جوش و خروش آمد را به جزیر برسانیم. می‌خواهیم در جزیر مقاومت را با نوروز استقبال کنیم. خواهان صلح هستیم و باید بجای خون و خونریزی, گل‌ بشکفد».

دمیرتاش: آغاز گشایش راهی نوین

دمیرتاش هم با تبریک جشن نوروز به همگان, سخنان خود را آغاز کرد.

دمیرتاش گفت:«ما نوروز را بویژه در دهه 90 همه ساله با ظلم و زور دولت جشن می‌گرفتیم. از سال 2 هزار تاکنون مراسم‌های نوروزی را با مجوز قانونی برگزار کردیم. از سال 2013 طی سه سال نامه‌های اوجالان در مراسم‌های نوروزی قرائت شد و برای پایان دادن به جنگ در خاورمیانه امیدها را زنده ساخته بود. از سراسر جهان انسان‌های زیادی به آمد آمده و شاهد رویداد تاریخی شدند, اما متأسفانه این روند صلح بخوبی مورد استفاده قرار نگرفت».

دمیرتاش گفت:«درحالی که خون جاری می‌شود و صلح بهم خورده است, از نوروز امسال استقبال می کنیم و افزود:«اگر دولت تمامی مردم, کردها و ترکها می‌پذیرفتند, در سال 2016 نوروز صلح شکوفا می‌شد. آ.ک.پ با غصب کامل دولت منافع خود را تحمیل می‌کند و کشور را بسوی بن‌بست سوق می‌دهد. نوروز آغاز امیدهای جدید است. ما نوروز را با عزا و ماتم مورد استقبال قرار می‌دهیم. همانطور که ضحاک در مقابل کاوه شکست خورد, ما هم همچو فرزندان کاوه از نوروز استقبال می‌کنیم. نوروز آغاز گشایش راه نوین است. با شعار «با مقاومت به پیروزی می‌رسیم» از نوروز استقبال می‌کنیم. ما درخواست مجوز رسمی برای برگزاری مراسم‌ها کرده‌ایم. هنوز پاسخی به ما داده نشده است. منتظریم که استانداری‌ها و دولت با حساسیت با مسئله مراسم‌های نوروزی برخورد کنند».

حضور مردمی

دمیرتاش در ادامه سخنان خود گفت:

«باید خلقمان بصورت باشکوه نوروز را جشن بگیرند. با جوش و خروش از آن استقبال کنند. در روز نوروز در میادین بجای عزا, باید آرزویمان برای آزادی را تحقق بخشیم. علیه قتل‌عام‌هایی که امسال در سلوپی و جزیر صورت گرفت, نوروز را در روز 22 مارس در جزیر جشن می‌گیریم. مراسم‌های نوروز در 17 مارس آغاز خواهد شد و در 22 مارس پایان خواهد یافت.»

دمیرتاش در مورد مراسم نوروزی روز 22 مارس در جزیر همگان را به شرکت در آن فراخواند و گفت:«نوروز را به تمامی‌خلق‌های خود بویژه کردها, اعراب, فارس و ترک تبریک می‌گوییم».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
فرات نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.