رفتن به محتوای اصلی

آمریکا به ایران هشدار داد که توافق اتمی را نقض نکند
21.03.2016 - 12:18
تفسیر از:
اقبال اقبالی

رادیو فرانسه گزارش داد:

جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا، در سخنرانی ای که دیشب یکشنبه بیستم مارس در کنفرانس سالانۀ "آپک" –قدرتمندترین گروه فشار طرفدار اسرائیل در آمریکا – ایراد کرد بار دیگر هشدار داد که ایالات متحد آمریکا از نزدیک مراقب ایران است و وارد عمل خواهد شد، در صورتی که این کشور توافق اتمی اش را زیر پا بگذارد.

معاون رییس جمهوری آمریکا تصریح کرد که عناصر لازم برای ترغیب ایران به اجرای این توافق وجود دارد و ایالات متحد آمریکا از نزدیک حکومت ایران را زیر نظر دارد. جو بایدن اضافه کرد که "درنتیجۀ این توافق ایران هرگز، هرگز، هرگز، هرگز اجازۀ دنبال کردن برنامۀ نظامی اتمی را نخواهد داشت و در صورتی که دولت ایران این توافق را نقض کند، ایالات متحد آمریکا دست به عمل خواهد زد."

پیشتر آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، از ایالات متحد آمریکا بار دیگر به عنوان دشمن یاد کرد و افزود که واشنگتن به تعهدات اش در قبال ایران پس از امضای توافق اتمی عمل نکرده است. رهبر حکومت اسلامی ایران اضافه کرد که ایالات متحد آمریکا به روی کاغذ مجازات های بین المللی را علیه ایران لغو کرده است، اما، به طرق غیرمستقیم مانع جمهوری اسلامی ایران از دستیابی به اهدافش می شود. آیت الله خامنه ای سپس افزود : رهبران آمریکا گفته اند مجازات ها را علیه ایران برچیده اند، اما، در عمل طوری عمل می کنند که نتایج برچیدن تحریم ها مشاهده نمی شود.

جو بایدن در سخنان دیروزش در کنفرانس "آپک" همچنین وعده داد که ایالات متحد آمریکا سخاوتمندانه ترین کمک های نظامی تاریخ خود را در اختیار اسرائیل بگذارد. معاون رییس جمهوری آمریکا تصریح کرد : "ممکن است اسرائیل هر آنچه را که تقاضا کرده دریافت نکند، اما، همۀ آنچه را که نیاز خواهد داشت، دریافت خواهد نمود."

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.