رفتن به محتوای اصلی

دمیرتاش: مقاومت ما کاخ ریاست‌جمهوری را دیوانه کرد!
در ترکیه اگر ه.د.پ در سیاست جای نگیرد, ترکیه فروخواهد پاشید
03.04.2016 - 10:46

****************

دمیرتاش نسبت به قتل‌عام‌گری دولت آ.ک.پ و کاخ ریاست‌جمهوری ترکیه واکنش شدید نشان داد و گفت:«دیکتاتورها از دیدگاه‌های متفاوت واهمه دارند. از روشنایی می‌ترسند. تاریکی برای دیکتاتورها امن ترین جا است. مقاومت ما کاخ ریاست‌جمهوری را هار و دیوانه کرده است».

روز گذشته, 2 آوریل , صلاح‌الدین دمیرتاش, رئیس مشترک حزب ه.د.پ در نشست مجلس حزبش در خصوص اوضاع سیاسی سخنرانی کرد. وی گفت که در مرحله کنونی جنازه‌هایی به تمامی شهرهای ترکیه بازگردانده می شوند . دمیرتاش افزود:«اگر اگر بخواهید در جایی از این کشور در مورد حقوق بشر تحقیق کنید, باید نخست از مسئله آزادی بیان و اندیشه شروع نمایید. باید قبل از هر چیز بپرسید که آیا در این کشور به حقوق بشر احترام گذاشته می‌شود یا خیر. اگر در کشوری آزادی بیان وجود نداشته باشد, دیگر حقوق هم ضایع است و این کار در همه عرصه‌ها انجام می‌گیرد. اگر آزادی بیان و اندیشه وجود نداشته باشد, همه حقوق هم ضایع می‌گردند».

دمیرتاش احدثا پایگاه‌های نظامی بی‌شمار در ترکیه را مورد انتقاد قرار داد و گفت که در کشوری که آزادی بیان وجود نداشته باشد, قبل از هرچیز بجای مدارس, پایگاه نظامی احداث می‌شود و گفت:«بخاطر اینکه آکادمیسین‌ها خواهان صلح شدند, محاکمه و مجازات شدند. در کردستان مدارس تخریب می‌گردند و بجای آنها پایگاه نظامی احداث می‌گردد. در برخی دانشگاه‌ها اجازه داده می شود که پلیس 24 ساعته وارد آنها شوند. اجازه می‌دهند که پلیس در کلاس‌های درس دانشجویان را بازداشت کنند. روزنامه‌های مخالف هم سرکوب می‌گردند و زندانی می شوند. در دادگاه چاگلایان وکلای مدافع با ضرب و شتم روبرو می شوند. بدون قانون دفاعی نمی‌توان در محاکم از خود دفاع کرد».

دمیرتاش تأکید کرد که دولت و مقامات و جریان‌های ترکیه با برآمدن صدای صلح مخالف هستند.

مقاومت

دمیرتاش در ادامه گفت:

«اگر کاخ ریاست‌جمهوری از فعالیت ما خشمگین است, پس ما در راه راست می رویم. ما از شخصیتی بحث می‌کنیم که معیاری انسانی نزد او نمانده است. با چنان وضعیتی روبرو هستیم که هر کس با اردوغان مخالفت کند, دشمن عنوان می‌گردد. آنکه مقاومت می‌کند, تنها ما هستیم. مقاومت ما کاخ ریاست‌جمهوری را هار و دیوانه کرده است. خود اعضای حزب آ.ک.پ به آسانی نمی‌توانند برای افکار عمومی حقایق را بگویند. اگر این دیوانگی با هوس یک شخص برای رسیدن به ریاست به این حد رسیده, پس نمی‌توان تخمین زد که کشور ترکیه بسوی کدام سرنوشت می‌رود».

دمیرتاش گفت هم‌اکنون شماری از اعضای حزب آ.ک.پ هم از سیاست‌های جنگ‌طلبانه و قتل‌عام‌گرانه آن حزب خشمگین هستند, اما بخاطر سیاست سرکوب, سکوت کرده‌اند.

دمیرتاش گفت داود اوغلو نخست‌وزیر ترکیه بعنوان سرکرده هولدینگ تیکو حرف می‌زد. مدام از ویران‌کردن شهرها دمی می‌زند.

دمیرتاش گفت دولت آ.ک.پ و کاخ ریاست‌جمهوری ترکیه بدنبال تغییر دموگرافی یا جغرافیای مردمی کردستان هستند و اعراب سوری را در مناطق علوی کرد اسکان می‌دهند.

وی تأکید کرد که اجازه چنین کاری به دولت نخواهند داد.

وی سکوت حزب جمهوریخواه را هم مورد انتقاد قرار داد و خواست علیه این حقایق تلخ سکوت نکنند.

وی در خاتمه یادآور شد که ترکیه می‌خواهد حزب ه.د.پ خارج از عرصه سیاسی باقی بماند و در ادامه گفت:«در ترکیه اگر ه.د.پ در سیاست جای نگیرد, ترکیه فروخواهد پاشید».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
فرات نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.