رفتن به محتوای اصلی

براى آزادسازى قره باغ تفنگ به دست خواهيم گرفت
09.04.2016 - 16:58

 

 

 

 

توپ هايى كه ارتش جمهورى آزربايجان شليك كرد مستقيم به مسكو و روسيه و ايروان خورد. جمهورى آزربايجان اگرچه در اوايل استقلال غافلگير شد و قره باغ را از دست داد اما اكنون داراى ارتشى مدرن و مجهز و قوى است و در حقيقت در درگيرى هاى اخير امتحانش را پس داد. روسيه همچنان كه پيشتر نيز گفته بودم بر اوراسياگرايى اش تاكيد دارد ولى به نظر مى رسد دارد هزينه هاى سنگينى را متقبل مى شود و براى همين از سوريه عقب نشست. ايران نيز درگير سوريه و يمن است و توان جنگيدن در چندين جبهه را ندارد. در چنين شرايطى جمهورى آزربايجان مى تواند همه ى قره باغ را از چنگ ارمنستان و روسيه و ايران در بياورد. آزربايجان نبايد فراموش كند كه حق خودش را باز پس مى گيرد و نبايد كوتاه بيايد، كه نمى آيد. اما بار ديگر دو رويى سايت ها و رسانه هاى فارسى بيش از بيش دارد بيداد مى كند. البته شايد هم دورويى واژه ى مناسبى نيست. چون رسالت مطبوعات فارسى اعم از دولتى و اپوزيسيونش ترك ستيزى است. اين ترك ستيزى اكنون و در حال حاضر سه جغرافياى مهم را در دستور كار دارد. تركيه، جمهورى آزربايجان و آزربايجان جنوبى.
آزربايجان جنوبى نيز اكنون با اطلاع از دورويى سياستمداران ايرانى دارد نحوه ى نگرش به مسئله ى قره باغ را از اتاق فكرى خويش دنبال مى كند. حمايت بى قيد و شرط و فراگير مردم آزربايجان جنوبى از قره باغ و رد سياست هاى ايران و روسيه ترسى بزرگ بر جان و دل رژيم و مدياى فارسى انداخته است. آزربايجان جنوبى جلوى چشم آنها دارد موانع سركوب را يكى يكى از ميان بر مى دارد و آنها عليرغم آنهمه سركوب و توطئه و انكار و فريب خوارى زورشان به تحريف اين واقعيت معظم نمى رسد.
اعلام حمايت مردم آزربايجان جنوبى به همراه كشورهايى نظير تركيه و تركمنستان و پاكستان و...از جمهورى آزربايجان در جنگ قره باغ وحشت ترك ستيزان را چند برابر كرده است. چشمهاى شيعه گرى فارسى كور است. آنها پرواز گنجشككان را در مسجدالاقصى به وضوح مى بينند اما شاشيدن ارامنه بر مسجد آغدام را نديدند. در حقيقت ارامنه نه به مسجد آغدام كه به بنيان فكرى شيعه گرى شاشيدند و رهبر شيعيان جهان و مكتب شيعه گرى فارسها نيز سكوت اختيار فرمودند. بعدش نشستند و دم از حمايت استراژيك از ارامنه زدند و گفتند كه بى خيال حمايت دينى و شيعى گرى. ما هم همين را مى گوييم كه دين شيعه گرى شما فقط يك شعار است و اتفاقاً بهترين برند براى ترويج آرياگرى و پان فارسيسم مى باشد. يك نمونه از اين استراتژى بازي هايتان را نام ببريد كه در خدمت ناسيوناليسم كور آريايى نيست؟

فرصتى جهانى پيش آمده است تا روسيه و ايران و ارمنستان اشتباهات خويش را تصحيح كنند. 

 ١- ايران و روسيه از سياست هاى اشغالگرانه شان دست بردارند. 

٢- ارمنستان بدون هيچ قيد و شرطى خاك جمهورى آزربايجان را ترك كند. 

بديهى است كه حتى در صورت تصحيح اين اشتباهات مثلث سه گانه ى جنايت، جنايات آنها فراموش نخواهد شد. 
اما مسئله ى من اين نيست. اينبار من به سادگى كلام روى مى آورم و همراه با مردم شريف و هويت جوى آزربايجان و در صورت تداوم جنگ آمادگى خود را براى حضور در جبهه ى جنگ عليه اشغالگران ارامنه اعلام مى دارم. براى ما مردم تبريز و اردبيل و اروميه و ديگر شهرهاى آزربايجان، قره باغ و آزادسازى آن يك مسئله ى ملى است. يك مسئله ى هويتى است. بهتر است همه ى شما بدانيد همانطور كه داريد براى كردها و ارمنى ها حساسيت نشان مى دهيد و جانفشانى مى كنيد ما نيز حساسيت ها و جانفشانى هاى مختص خويش را داريم. آزربايجان در خصوص زبان و هويت و تاريخش هرگز كوتاه نخواهد آمد. در احاطه ى گفتمان موشك و گلوله اين را نيز از ما داشته باشيد كه براى آزادسازى قره باغ تفنگ به دست خواهيم گرفت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدرضا لوایی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.