رفتن به محتوای اصلی

یک عضو داعش: کمک‌های انسانی و تسلیحاتی ما از ترکیه تأمین می‌شود
09.04.2016 - 23:20

شنبه ۹ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۲۰:۲۳

عبدالرحیم خالد ابراهیم از اعضای داعش که توسط یگان‌های مدافع خلق دستگیر شده می‌گوید تسلیحات نظامی و نیروی انسانی این گروه در مناطق جرابلس و تل‌راعی از طریق ترکیه تأمین می‌شده اما بخاطر قطع اتصال مرزی این کمک‌ها دشوار شده است.

خبرگزاری فرات در یکی از مناطق روژاوا موفق شده با عبدالرحیم خالد ابراهیم که پس از عضویت در داعش ابو اسلام غریب نام گرفته و مسئول آموزش ایدئولوژیک و پیدا کردن اعضای جدید بوده مصاحبه انجام دهد. او که در زمان حمله اخیر داعش به شهر تل ابیض یا گری‌سپی دستگیر شد در این ویدئو می‌گوید: "ما ترکیه را دوست خود می‌دانیم چرا که اشتراکاتی در اهداف و جهان‌بینی ما وجود دارد. تصور نمی‌کنم با توجه به همکاری‌های طرفین اختلافی از این پس نیز وجود آید."

ابو اسلام غریب می‌افزاید: "تل‌ابیض بخاطر موقعیت مرزی و استراتژیک آن برای ما بسیار مهم بود و نیازهای تسلیحاتی و خوراکی خود را از طریق آن برآورده می‌کردیم. از سویی افراد زیادی از سراسر جهان با سفر به ترکیه براحتی از طریق تل‌ابیض وارد داعش می‌شدند. اما از زمانی که ی.پ.گ شهر را تحت کنترل درآورد وضعیت مانند سابق نیست هرچند کمک تسلیحاتی و جذب نیروی انسانی از مرزهای جرابلس و تل‌راعی انجام می‌شود. بخاطر خطر حملات هوایی جنگندەهای خارجی این اقدامات در ساعات شب انجام می‌شود. طبق قراردادی که با ترکیه داشتیم نیروهای جدید در یک کیلومتری مرز ترکیه حضور یافته و آنها را توسط خودرو به رقا منتقل می‌کردیم. ترکیه با چشم‌پوشی مشکلی ایجاد نمی‌کرد. البته سازمان میت این روند را تحت نظر داشت."

او همچنین با اشاره به اینکه بابت این همکاری‌ها، داعش از دروازه مرکزی تل‌ابیض به ترکیه گندم و نفت منتقل می‌کرده است می‌گوید: "الان فقط مرز جرابلس با ترکیه باقی مانده که برای داعش دروازەای به جهان محسوب می‌شود. مجروحان جنگی هم با اندکی اصلاح و تغییر ظاهر در ترکیه درمان می‌شوند. وقتی که آنها به ترکیه عبور داده می‌شوند فقط عکسی از آنان می‌گیرند اما اسامی‌شان بطور رسمی قید نمی‌شود."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://anfpersian.com/news/ykh-dw-d-sh-khmkh-hy-nsny-w-tslyhty-m-z-trkhyh-t-myn-my-shwd

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.