رفتن به محتوای اصلی

پشتیبانی کانون صنفی فرهنگیان گیلان از کارزار دادخواهانه عظیم زاده ـ عبدی
16.04.2016 - 20:05

به نام خداوند جان و خرد

همکاران گرامی:

سرزمین ما از دیرباز مردانی را در دامن خویش پرورانیده که هیچ‌گاه در برابر پلشتی‌ها و زشتی‌ها سر تعظیم و تسلیم فرود نیاورده‌اند و در برابر روح زخمی عدالت صدای حق‌خواهی خود را افراشته نگاه داشته‌اند. در روزهای اخیر دو تن از فعالان شناخته شده کانون‌های صنفی و اتحادیه آزاد کارگران ایران آقایان اسماعیل عبدی و جعفر عظیم‌زاده در اعتراض به نقض قوانین گسترده در حق اقشار مزدبگیر جامعه و درآمد زیرخط فقر و توزیع انواع و اقسام نابرابری‌ها در حق این دو قشر، تصمیم به اعتصاب غذای نامحدود هم‌زمان با هفته‌ی معلم و کارگر نموده‌اند.

نیم‌نگاهی به قوانین جاری کشور نشان می‌دهد دستگیری کنشگران مدنی همچون اسماعیل عبدی و جعفر عظیم‌زاده نقض آشکار تمامی قوانین جاری و اقدامی ضد امنیت ملی محسوب می‌شود. چه، که این فعالان به صورت قانونمند و مسالمت‌آمیز برای کاهش آلام و رنج‌های فزاینده‌ی اقشار مزدبگیر جامعه تلاش کرده‌اند و متأسفانه هزینه عدالت‌طلبی خود را اینک در زندان با احکامی سنگین می‌پردازند.

ما علی‌رغم تمام نقض‌های گسترده و نا امیدی گسترده در میان ستم‌دیدگان اجتماعی از نقض عدالت، کماکان امید آن داریم که گوش شنوایی از میان مسئولان نهادهای مختلف به این صداهای پر از درد توجه نماید. چگونه می‌شود کسی را به جرم گفتن ناملایمتی‌های جامعه و تلاش برای گسترش عدالت‌ورزی به زندان محکوم کرد؟ این بی‌گناهان برای احقاق حق خود دست به قماری با جان خود زده‌اند تا از طریق اعتصاب غذا صدای حق‌خواهی خود را به گوش همه برسانند.

ما ضمن حمایت از خواسته‌های حق‌طلبانه‌ی آقایان اسماعیل عبدی و جعفر عظیم‌زاده امیدواریم مسئولان ذی‌ربط در روزهای منتهی به هفته‌ی معلم و کارگر با اقدامی اساسی ضمن رسیدگی به خواسته‌های این دو زندانی، اقدامی درخور و مغایر آنچه تاکنون انجام داده‌اند، در پیش گیرند. در غیر این صورت عواقب خطرناک ناشی از اعتصاب غذای نامحدود این زندانیان متوجه نظام قضایی کشور خواهد بود.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان

فروردین ۱۳۹۵

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.