رفتن به محتوای اصلی

دمیرتاش/ اگر به مقامات ترکیه دزد بگوییم این توهینی به دزدها خواهد بود
29.05.2016 - 00:54

 

وی گفت: "در دورانی تاریخی بسر می‌بریم. آنهایی که با درگیر شدن در محاسبات انتخاباتی کوتاه‌مدت درک درستی از شرایط قرن اخیر در خاورمیانه ندارند از بین خواهند رفت. ما برای فردای فرزندانمان مبارزه می‌کنیم و چشم به آینده داریم. هر که در راه آزادی گام بردار به پیروزی می‌رسد. جنگ وحشیانەای که امروز در منطقه جریان گرفته است نتیجه تلاش برخی طرف‌ها برای تحمیل گفتمان خود بر منطقه بوده مانند آن جنگ نیابتی بین‌المللی که در سوریه روی می‌دهد. در این بین همەی گروههای نژادپرست در ترکیه با گرد آمدن حول کاخ ریاست جمهوری و آن شخصی که در آن نشسته است تلاش می‌کنند ما را تار و مار کرده و همبستگی مردمی را متلاشی کنند. نژادپرستانی که هیچ هویت متفاوت دیگری در ترکیه را برسمیت نمی‌شناسند هیچگاه به درکی از دمکراسی نمی‌رسند. آنها کردهایی را می‌خواهند که مطیع و خدمت‌گذار باشند اما به آنها نشان می‌دهیم که تاریخ دیگر شکست ما را روایت نخواهد کرد."

دمیرتاش اضافه کرد: "شعار حزب حاکم با مضمون یک حکومت، یک زبان و یک نژاد، برگرفته از شعار هیتلر است. هر که آنرا نپذیرد را جدایی‌خواه و تروریست می‌نامند. ه.د.پ حزبی بوده که صدایش آنها را به لرزه درمی‌آورد. ما پیشروی فاشیسم را متوقف کردیم. آن مرد در کاخ که چندان اهل کتاب خواندن نیست انگار کتاب هیتلر را تا به انتها خوانده و آنرا سرمشق خود قرار داده. می‌گوید که در راه حضرت محمد حرکت می‌کند اما دروغ می‌گوید الگوی او هیتلر بوده و عاقبتش نیز همان می‌شود."

رئیس مشترک ه.د.پ با بیان آنکه حاکمان امروزی ترکیه هیچ مقاومتی در برابر ظلم در طول تاریخ نداشتەاند گفت که آنها همواره ارزش‌های خود را به متاعی برای فروش در بازار برای جلب متحدین و تداوم راهی شوم مبدل کردند. می‌گویند حزب عدالت و توسعه نماینده اسلام سیاسی بوده اما آیا این اسلام است که رشوه را حلال می‌داند؟ آیا دزدی در اسلام مورد قبول بوده و اسلام است که اجازه می‌دهد انسان‌های زنده را در آتش بسوزانیم؟ دولتی‌ها را حتی نمی‌توان دزد خطاب کرد چون این توهینی به دزدها خواهد بود." 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
فرات نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.