رفتن به محتوای اصلی

برگزاری اولین اجرای آنلاین کشور توسط علیرضا قربانی
لغو کنسرت‌‌ دیگر اثر ندارد
02.06.2016 - 11:11
تفسیر از:
اقبال اقبالی

 *************************

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حامد عنقا (مدیر سامانه کنسرت آنلاین) در ابتدا درباره پروژه حام گفت: لحظه‌ی تصمیم‌گیری برای آغاز این پروژه سخت‌ترین مرحله آن بود. خوشحالم که سرانجام تعدادی از علاقمندان به فرهنگ؛ پروژه‌ای را که آغاز کرده بودند به سرانجام رساندن و حالا با 300 نفر در بخش‌های فنی و محتوای اولین سامانه کنسرت آنلاین کشور را راه اندازی کردند.

او ادامه داد: بلیت کنسرت یکی از گرانترین کالاهای فرهنگی در سبد خانوار است و بسیاری از افراد جامعه به دلیل همین گرانی نمی‌توانند کنسرت بروند. همین مسئله از مهم ترین انگیزه‌های ما برای راه‌اندازی سامانه تماشای آنلاین کنسرت‌ها بود و امروز ما خوشحالیم که توانستیم با راه‌اندازی سامانه «حام» این فضا را به وجود بیاوریم که همه اقشار کشور اعم از مردم داخل و خارج از ایران که دوست دارند موسیقی بچه‌های ایرانی را گوش دهند؛ از کنسرت‌های ما استفاده کنند.

وی افزود: این رویای ما بود که بتوانیم چنین شرایطی را برای مردم شریف ایران فراهم کنیم و امروز بسیار خوشحالیم که توانسته‌ایم تا حدی به این رویا دست پیدا کنیم. مخاطب این سامانه می‌تواند تنها با وارد کردن شماره تلفن همراه خود به جمع مخاطبان این سامانه بپیوندد و حالا این حس بسیار لذت‌بخشی است که نزدیک به ۱۰ هزار کاربر در کنار افرادی که در این سالن حضور دارند؛ در تماشای این برنامه همراه هستند.

حامد عنقا همچنین بیان کرد: قرار است بسیاری از هنرمندان در پروژه کنسرت آنلاین کنار ما حضور یافته و یاریگرمان باشند. من تاکید می‌کنم که ما کنسرت‌گذار و تهیه‌کننده نیستیم بلکه سامانه‌ای هستیم که برای موسیقی فعالیت خود را آغاز کرده و به هیچ عنوان خود را رقیب کسی نمی‌دانیم. به طور حتم تجربه دیدن کنسرت چیز دیگری است بنابراین ما ادعایی نداریم که رقیب برنامه‌های زنده موسیقی هستیم. این سامانه فقط فضای جدیدی است برای اینکه فضای کسب و کار در حوزه موسیقی رشد پیدا کند و معتقدیم جامعه موسیقی کشور بسیار پویا و فعال است و می‌تواند با این فضای جدید؛ بازار جدیدی داشته باشد.

با پایان صحبت‌های عنقا و پخش کلیپ‌هایی در سالن اندیشه حوزه هنری؛ علیرضا قربانی و گروهش روی صحنه آمدند تا اجرای افتتاحیه اولین سامانه کنسرت آنلاین کشور را برعهده داشته باشند. علیرضا قربانی خود یکی از اشخاصی‌ست که بارها کنسرت‌هایش لغو شده و با وجود دریافت مجوزهای لازم نتوانسته صدا و هنرش را به گوش مخاطبان برساند.

او پیش از اجرای برنامه خود گفت: پیشنهاد حضور در این رویداد که برای اولین بار اتفاق می‌افتد برایم جالب بود و احساس کردم اجرا در یک کنسرت آنلاین تجربه خوبی باشد. ما باید از تکنولوژی در جهت پویایی هرچه بیشتر موسیقی بهره ببریم اما متاسفانه همواره در استفاده از تکنولوژی از سایر کشورها عقب هستیم.

قربانی ادامه داد: علیرغم اینکه هفته آینده کنسرت‌های «دُخت پری وار» را داریم ولی دوست داشتم در این پروژه حضور داشته باشیم زیرا از این طریق برنامه‌های موسیقی را به خانه‌های مردم می‌بریم. این سامانه امکانی را در اختیار مردم می‌گذارد که قدرت انتخاب داشته باشند و بتوانند با بهایی بسیار نازل در کنار خانواده از موسیقی لذت ببرند. مسلما راه‌اندازی این سامانه می‌تواند موسیقی را در جامعه سیال‌تر کند.

نگار خارکن و سامان صمیمی کمانچه، میلاد محمدی تار، حمید خوانساری عود و ذکریا یوسفی سازهای کوبه‌ای اعضای گروه اجرایی در این کنسرت بودند که موسیقی براساس ردیف با تنظیم جدید و اشعار قدما اجرا کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.