رفتن به محتوای اصلی

بازدید کنشگران اجتماعی از خانواده جعفر عظیم زاده
محمد ملکی، معلمان و مادران پارک لاله از بازدید کنندگان بودند
06.06.2016 - 14:51

 

هر روزه، گروه های گوناگونی از ایرانیان با زندانی سیاسی اعتصابی، جعفر عظیم زاده، که 40 روز است در اعتصاب غذا به سر می برد، اعلام همبستگی می کنند.

در این پیوند، در روزهای 15 و 16 خرداد گروه هایی از شهروندان از خانواده ی جعفر عظیم زاده دیدار کردند.

به گزارش اتحادیه ی آزاد کارگران ایران:

" روز یکشنبه 16 خرداد 95 جمعی از فعالین معلمی و اعضاء کانون صنفی معلمان به دیدار خانواده جعفر عظیم زاده رفتند و با خانواده وی و تعدادی از اعضاء اتحادیه آزاد کارگران ایران که در آنجا حضور داشتند به بحث پیرامون وضعیت جعفر عظیم زاده و جنبشی که به دنبال بیانیه مشترک رهبران زندانی جنبش کارگری و معلمان حول اعتراض به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی و اجتماعی شکل گرفته است، پرداختند. در این دیدار، حاضرین بر اهمیت پیوند خوردن مبارزات بخشهای مختلف طبقه کارگر و تلاش برای ناکام کردن جریاناتی که با اشاعه افکار تفرقه افکنانه برای خدمت گذاری به طبقه حاکم سرمایه دار سعی می کنند این بخشها، بخصوص معلمان و کارگران را از هم تفکیک نمایند، صحه گذاشتند و علاوه بر آن به عنوان موضوع عاجل جنبش، بر ادامه مبارزه متحدانه برای آزادی جعفر عظیم زاده تأکید نمودند.

بعد از 39 روز از اعتصاب غذا، مسؤلان قضائی هنوز با عدم پاسخگوئی به خواست جعفر عظیم زاده و ادامه فشارها از جمله اجازه رسیدگی پزشکی ندادن به آسیب دیدگیهای جسمیش اصرار بر شکستن مقاومت وی دارند. اما در برابر این ضدیت دستگاه قضائی، سیل حمایتها از این رهبر زندانی جنبش کارگری همچنان خروشان است. دیدار فعالین عرصه های مختلف اجتماعی با خانواده جعفر عظیم زاده یکی از شیوه های تقویت جنبش مبارزه با به کارگیری اتهامات امنیتی علیه فعالین است. با تداوم بخشیدن به دیدار با خانواده جعفر عظیم زاده و دیگر زندانیان عرصه های اجتماعی و تبدیل کردن این دیدارها به یکی از سنتهای مبارزه، زندانیان را زیر چتر حمایتهای توده ای گرفته و خواهان آزادی فوری آنها شویم."

در روز شنبه 15 خرداد نیز، گروهی از کنشگران اجتماعی، از جمله محمد ملکی، از خانواده ی جعفر عظیم زاده دیدار نمودند.

زرتشت احمدی راغب، کنشگر اجتماعی، درباره ی این دیدار می نویسد:

دیروز با دکتر ملکی تماس گرفتم و به ایشان گفتم در همبستگی با جعفر عظیم زاده کارگر فعال سندیکایی که در حال اعتصاب غذاست ، در کنار همسر ارجمند و خانواده اش باشیم و دکتر ملکی پذیرفت ، سپس با اشجاری گرامی گفتگو کردم و ایشان همانند همیشه از موضوع استقبال کرد و بیدرنگ دوستان همراه را در جریان گذاشتیم .

امروز ۱۵ خرداد ۹۵ ساعت ۵ عصر من زودتر از دوستان دیگر خود را به تهران رساندم و به خانه جعفر گرامی رفتم ، همسر گرآمی این کارگر مبارز با روی باز در خانه همراه بانو پروین محمدی از اتحادیه آزاد کارگران نشسته بود . دکتر ملکی و اشجاری گرامی پس از من رسیدند ، دکتر سلطانی وکیل شجاع نیز همراه همسرش بانو دهقان آمدند ، سپس دوستان گرامی دیگر از راه رسیدند ، مظفری گرامی و برادرش ، کریمی گرامی ، بانو اکملی مادر زنده یاد مصطفی کریم بیگی ، بانو فرج زاده خواهر روانشاد شهرام فرج زاده ، بانو راحمی پور ، ژیلا مکوندی گرامی ، جگروند گرامی ، مرادی نازنین و دوستان نازنین دیگر هم بودند .

بانو محمدی شمه ای از شرایط و خواسته های جعفر عظیم زاده را برشمرد که به سبب آن دست به اعتصاب غذا زده و دکتر سلطانی و دکتر ملکی پیرامون اعتصاب غذای این کارگر فعال سندیکایی سخنانی ایراد کردند . سپس همه دوستان با همسر و خانواده جعفر عظیم زاده اعلام همبستگی و حمایت کردند ، و از نهادها و دستگاه های مربوط خواستند تا خیلی زود ترتیب آزادی و بستری نمودن جعفر گرامی را پیش از آن که منجر به فاجعه شود ، بدهند . در پایان همه دوستان در کنار همسر و خانواده جعفر عظیم زاده عکس گرفتند .

که به تدریج منتشر خواهد شد . بی تردید همه ما در کنار این خانواده رنجدیده و دادخواه خواهیم ایستاد تا جعفر گرامی از زندان آزاد شود . جان جعفر عظیم زاده فعال کارگری در خطر است . صدای آزادیش باشیم ...

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.