رفتن به محتوای اصلی

صلاح‌الدین دمیرتاش: "حاکمان ترکیه خائنین به کشور هستند"
هر کجا که ظلم باشد ما مقابلش ایستادگی میكنیم
07.06.2016 - 06:15

 

روز گذشته با وجود ممنوعیت برگزاری گردهمایی حزب دمکراتیك خلق‌ها در شهر آدانای ترکیه اما مسئولان این حزب در یکی از نقاط شهر برای حامیانشان سخنرانی کردند. صلاح‌الدین دمیرتاش طی سخنانی در این جمع دولتمردان ترکیه را بخاطر کشتار و ویرانگری خائن خطاب کرد. پلیس ترکیه هم به شرکت‌کنندگان در این تجمع هجوم برد.

صلاح‌الدین دمیرتاش با اعلام آنکه او که در کاخ ریاست جمهوری ترکیه نشسته گردهمایی‌های ه.د.پ را بخاطر وحشتش از محبوبیت مردمی ما ممنوع می‌کند یک دروغ‌گوی بزرگ است، گفت اردوغان بخوبی می‌داند اگر دولت ممنوعیت اعمال نکند صدها هزار نفر از حامیان ه.د.پ در آدانا به گردهمایی می‌آمدند.

وی رجب اردوغان را به میدان فراخواند و گفت: "شما که عدەای را به زور به گردهمایی خود برده و لباس عادی بر تن نظامیان می‌کنید قادر نیستید رابطه ما با مردم را قطع کنید. با حمله با آب فشار قوی نمی‌توانید آتش در دل این مردم را خاموش کنید. ممنوعیت‌های دولت را به رسمیت نمی‌شناسیم. این خاک ملک پدر رئیس جمهور نیست. هر کجا که ظلم باشد ما مقابلش ایستادگی میكنیم."

صلاح‌الدین دمیرتاش با اشاره به اینکه تسلیم شدن خیانت، و مقاومت پیروزی بشمار می‌رود، خطاب به کردهای ساکن آدانا گفت: "روستاهای شما در کردستان را به آتش کشیده و وادار به مهاجرت کردند. اینجا هم تلاش کردند نفس از شما بگیرند. می‌گویند مملکت مال آنهاست. اما این خاک وطن مشترک ما بوده و کردها در آن حق دارند. این سرزمین‌ها ملک نژادپرستان نیست. ما را خاطن به کشور خطاب می‌کنند اما خائنین واقعی کسانی هستند که در این كشور دست به کشتار و ویرانگری زدند. کردها چه خیانتی به کشور کردەاند؟ آیا آنها بودند که روستاها را به آتش کشیده و آنها بودند که زبان دیگران را ممنوع کردند. آیا کردها دیگران را از محل سکونتشان تبعید کرده و منکر موجودیت ترک‌ها شدند؟ خائن اصلی حکومت ترکیه و منصوبان آن بودەاند. ما تا به آخر مقاومت کرده و پیروز می‌شویم."

در پی این سخنرانی، نیروهای پلیس ترکیه به شرکت‌کنندگان در این مراسم حمله کردند و با استفاده از خشونت سعی در متفرق کردن حامیان ه.پ.پ کردند. دمیرتاش در این سخنرانی با اشاره به گردهمایی امروز در شهر آمد گفت که با وجود تأکید دولت بر ممنوع بودن این گردهمایی اما دهها هزار نفر در خیابان‌های آمد حضور پیدا می‌کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
فرات

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.