رفتن به محتوای اصلی

مرگ جوان آبادانی در اداره پلیس آگاهی
18.06.2016 - 00:12

 

رسانه های حکومتی گزارش دادند:

عصر ایران نوشت:

ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضایی نادر شریفی فرد را برای بازجویی به پلیس آگاهی احضار کردند و پلیس نیز بر اساس وظیفه ذاتی و قانون، با وی برخورد کرده و طبق مشاهدات هیچ گونه جای ضرب و شتم بر بدن وی وجود ندارد.
 فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: این فرماندهی با همکاری دادستانی شهرستان، پیگیر پرونده چگونگی به کما رفتن ' نادر شریفی فرد' در پلیس آگاهی هستند.

درپی نشرخبری درخصوص ضرب شتم یک جوان آبادانی از سوی پلیس در اداره آگاهی شهرستان و به کما رفتن وی، سرهنگ سیدمحسن تقی زاده فرمانده انتظامی شهرستان آبادان شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:در پی نشر خبر به کما رفتن جوان آبادانی در پلیس آگاهی شهرستان آبادان در شبکه های اجتماعی، برخی افراد ناآگاه به واسطه تعدادی افراد مغرض بدون داشتن دلیلی مبنی بر اثبات اینکه فرد مذکور از سوی ماموران کتک خورده است، این موارد بی پایه و اساس را منتشر کردند.

وی گفت: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضایی نادر شریفی فرد را برای بازجویی به پلیس آگاهی احضار کردند و پلیس نیز بر اساس وظیفه ذاتی و قانون، با وی برخورد کرده و طبق مشاهدات هیچ گونه جای ضرب و شتم بر بدن وی وجود ندارد.

سرهنگ تقی زاده ادامه داد:اینجانب و دادستان شهرستان آبادان، در حال پیگیری موضوع هستیم و اگر ماموران پلیس قصور داشته باشند، بدون شک با آنان برخورد قانونی می شود، ولی تاکنون شواهدی دال بر اینکه پلیس، وی را شکنجه کرده باشد، وجود ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان تاکید کرد:منتشر کنندگان اخبار کذب و خبری که پلیس، نادر شریفی فرد را شکنجه کرده است، به دلیل تشویش اذهان عمومی از طریق پلیس فتا و حقوقی ناجا تحت تعقیب قانونی قرار می گیرند.
لازم به ذکر است، نادر شریفی فرد جان خود را در بیمارستان طالقانی آبادان از دست داد و برای مشخص شدن علت مرگ وی، جسدش برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی منتقل شد.

 ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضایی نادر شریفی فرد را برای بازجویی به پلیس آگاهی احضار کردند و پلیس نیز بر اساس وظیفه ذاتی و قانون، با وی برخورد کرده و طبق مشاهدات هیچ گونه جای ضرب و شتم بر بدن وی وجود ندارد.
 
****************

 صدای ابادان نوشت:

فرماندار ویژه آبادان، بر هم زدن امنیت اجتماعی مردم را خط قرمز مسئولان دانست و گفت: با افرادی که با ایجاد شایعه و انتشار آن، آرامش اجتماعی شهروندان را به هم می زنند، بر اساس قانون برخورد می شود.

عزیزالله شهبازی در گفت و گو با رسانه های محلی، با رد برخی شایعات در خصوص شیوع نا امنی در شهرستان آبادان، افزود: شورای تامین شهرستان و فرماندهی انتظامی آبادان، شبانه روزی در حال کنترل و پایش موضوعات امنیتی شهروندان می باشند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به موقعیت شهرستان، این منطقه یکی از امن ترین و کم حاشیه ترین نقاط مرزی کشور است.

شهبازی با هشدار به افرادی که خواسته یا ناخواسته به شایعات در فضاهای اجتماعی و مجازی پیرامون برخی رخداد های شهرستان دامن می زنند، بیان داشت: راهبرد دولت تدبیر و امید، حمایت از گردش آزاد اطلاعات در جامعه است و از افراد و جریان هایی که وظیفه اطلاع رسانی مردم را به عهده دارند، حمایت می شود.

وی افزود: مشاهده می شود، برخی سایت های خبری آگاهانه یا نا آگاهانه اقدام به تولید شایعه یا تفسیر به رای و وارونه جلوه دادن برخی حوادث رخ داده در شهرستان می کنند که تمامی این مسائل بار حقوقی دارد و طبق مصوبات شورای تامین، از طریق پلیس فتا پیگیری و با این دسته از افراد که در شبکه ها و سایت ها آرامش مردم را نشانه گرفته اند برخورد می شود.

رئیس شورای تامین آبادان احقاق حق تمامی شهروندان را جزو وظایف ذاتی دستگاه قضایی شهرستان دانست و بیان داشت: دستگاه قضایی شهرستان برقراری عدالت و دفاع از حقوق همه شهروندان را سر لوحه کار خود قرار داده است.

وی افزود: شهروندان، اطمینان داشته باشند که اگر در جایی، حقوق شهروندی به ناحق و خلاف قانون پایمال و مورد تعرض قرار بگیرد، دستگاه قضایی این حق را باز پس خواهد گرفت.

فرماندار ویژه آبادان در پایان سخنانش، برپایی هر گونه تجمع بدون اخذ مجوز از مرجع ذیضلاح را خلاف قانون دانست و تصریح کرد: بر اساس آنچه در قانون تدوین شده است، تمامی تجمعات باید با اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی صورت گیرد و انجام کار غیرقانونی نیز تخلف محسوب می شود.

**************

پیک ایران نوشت:

 
سرهنگ تقی زاده گفت: اینجانب و دادستان شهرستان آبادان، در حال پیگیری موضوع هستیم و اگر ماموران پلیس قصور داشته باشند، بدون شک با آنان برخورد قانونی می شود، ولی تاکنون شواهدی دال بر اینکه پلیس، وی را شکنجه کرده باشد، وجود ندارد.

در همین حال، پلیس فتا برای آن دسته از افرادی که خبر مرگ این جوان را در فضای مجازی منتشر کرده اند، خط و نشان کشید و از تعدادی از آنان بازجویی کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان تاکید کرد: منتشر کنندگان اخبار کذب و خبری که پلیس، نادر شریفی فرد را شکنجه کرده است، به دلیل تشویش اذهان عمومی از طریق پلیس فتا و حقوقی ناجا تحت تعقیب قانونی قرار می گیرند.

لازم به ذکر است، نادر شریفی فرد جان خود را در بیمارستان طالقانی آبادان از دست داد و برای مشخص شدن علت مرگ وی، جسدش برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی منتقل شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.