رفتن به محتوای اصلی

جعفر عظیم زاده : ادامه می دهم!
زندانی سیاسی، جعفر عظیم زاده، در بیمارستان بستری شد
20.06.2016 - 20:40
تفسیر از:
کاوه جویا

 

 

جعفر عظیم زاده، زندانی سیاسی اعتصابی، به دلیل وضعیت وخیم جسمانی در بیمارستان سینای تهران بستری شد.

جعفر عظیم زاده از روز 10 اردیبهشت 1395، در اعتراض به ستم رژیم جمهوری اسلامی به کارگران و معلمان و سرکوب کنشگران اجتماعی در ایران، در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

جعفر عظیم زاده، که دبیر اتحادیه ی آزاد کارگران ایران است، از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" و "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی" به 6 سال زندان محکوم شده و از آبان 1394 در زندان اوین تهران به سر می برد.

رژیم جمهوری اسلامی، هیچگونه سازمان صنفی مستقل از حکومت را در ایران به رسمیت نمی شناسد و با خشونت از کنش چنین تشکل هایی جلوگیری می کند. 

در زمینه ی کنش های صنفی کارگری، تنها "انجمن های اسلامی"، "شوراهای اسلامی" و "انجمن های صنفی" زیر کنترل وزارت کار، که همگی از افراد وفادار به رژیم و بدون نقش داشتن کارگران شاغل در واحدهای اقتصادی مربوط تشکیل شده اند، حق فعالیت دارند و هرگونه  تشکل برخاسته از میان خود کارگران با برخورد شدید پلیسی و امنیتی رژیم جمهوری اسلامی روبرو می شود.

خواسته ی محوری جعفر عظیم زاده، توقف برخورد امنیتی با اعتراضات و تشکل های صنفی است. 

زرتشت احمدی راغب، کنشگر سرشناس اجتماعی، که امروز (31 خرداد 1395) در 52 مین روز اعتصاب غذای عظیم زاده با وی در بیمارستان دیدار کرده است، می نویسد:

از دیروز بال بال می زدم که خودم را به دوست گرامی و ارجمندم جعفر عظیم زاده کارگر فعال صنفی زندانی که به سبب اعتصاب غذا دچار ضعف شده و در بیمارستان سینا بستری بود برسانم .

امروز خودم را به کنار تخت این دوست مقاوم رساندم ، دو سرباز را مراقب گذاشته بودند و این کارگر پرتوان روی تخت دراز کشیده بود ، خیلی ضعیف و نحیف شد بود ، دست در آغوش هم بردیم ، گفتم همه نگران سلامتی و جانت هستند ، خندید و گفت هنوز در اعتصابم و اجازه درمان را نیز ندادم .

چند شلنگ به او وصل بود . گفتم بسیاری از دوستان ، گروه ها ، تشکل ها بیانیه دادند و درخواست کردند که اعتصاب را بشکنی ، گفت تا به خواسته هایم نرسم ادامه میدهم .

در این میان اسماعیل عبدی گرامی وارد شد ، جعفر نگران بود که بازرس ناگهان وارد نشود و ما را نبیند که تاوان آن را سربازان می دادند. به همین جهت با جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی وداع کردم و بسوی شهریار براه افتادم .

ایستادگی این فعال کارگری مبارز ستودنی و ارجمند است . امید به آزادی جعفر عظیم زاده گرامی .....

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.