رفتن به محتوای اصلی

یادداشتی بر: توهم نژاد آریائی ایرانیان (1)
24.06.2016 - 21:25

 

این واژگونه نکاری و رایزنی و سوء استفاده از علوم تجربی، چند سال پیش بوسیلهء رسانهء وابسته و ضد ایرانی "بی بی سی" و در رسانه های وابسته به نظام جمهوری اسلامی، و تجزیه طلبان انتشار یافت و دیگر لازم به تکرار، تکمیل و تفسیری تازه از آن از سوی افرادِ بی هویّت و راه گم کردهءِ تاریخ نبود و نیست. یک موضوع بی اساس و غیر علمی و غرض ورز را اگر روزانه و هر ساله و با استمرار و موازی گذر زمان انتشار و در بارهء آن تبلیغ کنند بی ارزش است و تأثیر گذار نخواهد بود.

چنانکه در ایران 1400  سال است، که تبلیغ دین اسلام از سوی بیگانگان صورت گرفته تا ایرانیان راستین و آگاه را از هویّت ایرانی خود بدور نگهدارند تا دین اسلام و فرهنگ بیگانگان و اهداف و منافع قومی خویش را در ایران همچنان برقرار سازند که همه آب در هاون کوبیدن بوده و هست. امروز ایرانیان راستین با شناخت عمیق از دین اسلام ایدئولوژیک و اسلام سیاسی و با پرده برداری از اهداف  پلید و شوم مردمانِ مهاجم و مهاجر به ایران، بیش از هر زمان دیگر پای بند ایرانیّت و پاسدار  هویّت سکولار و پروسهء تاریخی ایرانی خود در ادوار گذشته و آینده بوده و خواهند بود.

شتابان فقط به چند نکته در مورد این تحقیقات حوزه ای آخوندی بی اساس و ضد ایرانی "(دکتر !!! )مازیار اشرافیان بناب" تُرک تبار اشاره میکنم:

1- فرد بنیاد گذار این رایزنی و سرقت و جعل و وازگونه نگاری که آنرا تحقیقات مینامند "(دکتر !!! )مازیار اشرافیان بناب" نام دارد و خود تُرک آذربایجانی است، بنا بر این  طبق تجربیّات عینی فراگیر گذشته و حال مردمان در خاورمیانه، آسیای میانه،در قفقاز، در آسیای کوچک، و در قارهء اروپا، هر گونه پژوهش و تحقیقات در جامعه و فرهنگ تُرک تباری در منطقه و جهان بی اعتبار است. زیرا تنها هدف حکومتها و پیشتازان پان ترکیسم از چنین تحقیقاتی، واژگونه نگاری تاریخی و بی هویّت کردن دیگران، در مقابل کسب هویّت و تسخیر سرزمین و مال و اموال دیگر برای قوم و ژنتیک تُرک تباری خود و تحمیل هژمونی تُرک سالاری است.

2- چنین تحقیقاتی از سوی یک نفر امکان پذیر نیست، پس باید چنین مأموریتّی برای انجام چنین تحقیقاتی با هزینه های سنگین و ابزارهای مورد نیاز، از سوی حکومتها  و یا ارگانهای ویژه صورت گرفته باشد، ضرورت هست فرد مسئول این تحقیقاتِ آبکی، به خوانندگان و به جامعهء آکادمیک و  به کارشناسان رُک و راست بگویند، که این تحقیقات از سوی جمهوری اسلامی و بدستور شخص علی خامنه ای، و حکومتهای آنکارا و باکو صورت گرفته است ؟ ارگانهای پشتیبان این تحقیقاتِ تُرک تباری بی اساس در منطقه و در اروپا و در جهان کدامند ؟

3- هیچ دانشگاه با اعتباری چنین تحقیقات جعلی و دزدی آشکار مردم شناسی و باستان شناسی به شیوهء فرهنگ تُرک تباری بویژه مانند فرهنگ امثال علی خامنه ای و اردوغانی را پشتیبانی مالی و علمی نخواهد کرد، مگر اینکه مسائل مافیاییِ پشت پردهء دیگر بین حکومتها و ارگانها و چنین دانشگاههایی در میان باشد. شیوه و مطالب این تحقیقات فقط شایستهء حوزه های دینی قم است که تحت نظارت ارگانهای وابسته به بیت رهبری صورت گرفته باشد

 4 - نقش رسانهء "بی بی سی" دیروز و امروز در مورد ایران، بر همگان آشکار است و گردانندگان و هویّت کارکنان دور و نزدیکِ آن بر کسی هم پوشیده نیست و در وابستگی این رسانه به حکومتهایی مانند جمهوری اسلامی نباید تردید کرد. ملّت ایران و نسل جوان ایرانی نباید دامنگیر فریب دوبارهء رسانه های مانند "بی بی سی" بشوند و یا از آن تأثیری بگیرند.

5- در تاریخ مستند و معتبر آمده است که شش گروه از مردمان سفید پوست در زمانی بسیار دور جغرافیای مسکونی خود را که آسیای میانه بوده است به طرف غرب و جنوب غربی این قاره رها میکنند و مهاجرت خود را به جغرافیا و قاره های دیگر گسترش میدهند، گروهی از آنها که خود را آریایی نامیدند، به فلات ایران می آیند و این جغرافیا را بنام قوم خود آریا، ایران" نامگذاری کردند. 

اصولأ از بنیاد موضوع مطرح شدن آریایی بودن هیچگاه بر اساس گروه خونی، نژادی و ژنتیکی و فیزیولگی و آناتومی نبوده و نیست، بلکه بر اساس منش و فرهنگ و دیدگاه و جهان بینی و شاخص های دیگر بوده و هست. امروز هم این تفاوتهای فرهنگی و شاخص های دیگر بین مردمان گوناگون به روشنی وجود دارد و قابل اثبات حوزهء جامعه شناسی است .

بحث نژادی و ژنتیکی و فیزیکی و آناتومی و قیافه و چهره شناسی را نازیسیم در قرن نوزده نسبت به آریایی بودن مطرح کرد، که مورد انتقاد ایرانیان و قشری از جامعهء آلمانی هم قرار گرفت، با شکست تژ نازیسیم هیتلری، و بازگشت همان فرهنگ و منش و دیدگاه آریایی، می بینیم که آلمان آن قدرت سیاسی و فرهنگی و اقتصادی را در جهان کسب کرد که نازیسیم آرزوی آنرا داشت، و میخواست این اهداف را بر اساس ظاهری قیافه و شکل و اندام شناسی، با زور اسلحه و تجاوز به دیگر مردمان به سرانجام رساند.

6- مردمان تُرک تبار دچار یک بحران هویتّی و مبتلا به سرگیجه و گمنامی تاریخی هستند، و برای برون رفت از این بحران هویتّی و آوارگی فرهنگی و تمدنی و زبانی و برای پیوستن آنها به کاروان جهانی و ثبت نام خود در اوراق و اسناد تاریخی منطقه ای و جهانی در تئوری، در شکل نیمه مجسم و مجسم در قرن 20،  و برای درمان مبتلا به بیماری خود کم بینی و برای دریافت یک شناسنامهء هویتّی و اجازه اقامت در منطقه از سوی دیگر مرمان باستانی و تاریخی و بومی جغرافیای شرق به روشهای خردگرایی و  همزیستی مسالمت آمیز، به خشونت و پاک سازی قومی و اتنیکی روی آورده است، روند شکل گیری کشوری نو پا بنام ترکیه نمونهء عینی این روش  است که حداقل 6 قوم و نژاد را در ترکیه پاک سازی کرده و میکند.

7- دو قوم و نژاد عرب و تُرک اولین خشت تمدن سازی و فرهنگ سازی و کشورداری و پیوستن به تاریخ و کاروان جهانی خود  را بر خشونت و خونریزی و با پاکسازی دیگران  بنا نهادند و میدهند و خاورمیانه را از قرون وسطی تا کنون در اسلامگرایی و خرافات و در عقب ماندگی و آتش و خون نشانده اند و خواهند نشاند، ولی هرگز با چنین روشهایی دیواری هر چند کوتاه از تمدن و فرهنگ نساخته و نخواهند ساخت و هویّتی نیک برای خود دست و پا نخواهند کرد و همچنان بی هویّت و سر درگم در تاریخ خواهند ماند.  مگر اینکه به فرهنگ خردگرایی و مدارایی و آموختن منش همزیستی مسالمت آمیز روی آورند.

 انتشار مطلب توهم نژاد آریائی ایرانیان "(دکتر !!! )مازیار اشرافیان بناب" در راستای پیشبُرد همین سیاست و اهداف پان ترکیسم و پان عربیسم، و باب طبع و مزاج بیت رهبری علی خامنه ای است.

 8- حکومتها و نخبگان مردمان تُرک تبار از یک سو تبلیغ میکنند که موضوع نژاد و راسه بی معنی است و مردمان منطقه در گذر تاریخ بهم آمیخته اند و مردمانی بنام آریایی (ایرانی) وجود ندارد، امّا از سویی دیگر بتازگی رجب طیب اردوغان از گروهی از تُرک تباران درخواست آزمایش خون کرده است، تا هویّت خونی و تُرک تباری آنها روشن شود، پرچم ملّی تُرک تباران و فرهنگ تُرکی و تربیّت و منش و صف بندی و مرز کشیدن مردمان و حکومتها آنها، تاکتیک و استراتژیهای امروز و آیندهء آنها، در جهت گسترش نژاد پرستی و اشاعهء پان تُرکیسم و هویّت طلبی تُرکی در منطقه است، که ملّت ایران، بویژه نسل جوان ایرانی و سایر مردمان دیگر در منطقه باید هوشیار باشند و بر خوش باوری و حسن نیّت خود نسبت به مردمان تُرک ساکن ایران حد و مرزی بگذارند . 

9 - نسلهای گذشتهء ایرانیان هر چه بوده اند، و یا بقول نمایندهء علی خامنه ای، اگر این مردمان گاو پرست بوده و ادرار و شاش گاو را می نوشیدند و یا سگ پرست بوده اند و سایر مسائل دیگر،...، ولی این مردمان خود را آریا و آریایی نامیده اند، حتّی داریوش کبیر و سایر چهره های نمادین ایرانی خود را در آثار و سنگ نوشته ها و کتیبه های بجا مانده خود را آریایی نامیده است بنا براین ایراینان دیروز و امروز و در آینده آزاد هستند و این حق طبیعی و دمکراتیک نسلهای ایرانی است که بنا بر سنّت و بر اساس رسالت تاریخی و  مسئولیّت قومی که نسلهای گذشته بر عهدهء آنها گذاشته ایند، خود را " آریا و اریایی" بنامد.

 10 - چرا ایرانیان به واژه های تُرک (به معنی قوی و زورمند) و نام کشور ترکیه که هر دو قلابی است و در قرن بیست (1926 میلادی) بر سر زبانها افتاده است، اعتراضی نمیکنند، چرا ایرانیان به انگلیسی ها، به آلمانی ها، به فرانسوی ها، به چینی ها، به هندیها، و به سایر مردمان جهان اعتراضی ندارند، که چرا خود را انگلیسی و یا آلمانی و یا فرانسوی و یا چینی و هندی مینامند، چرا مردمان تُرک تبار به این مردمان اعتراضی ندارند، و فقط به ما ایرانیان !!!.

11 - اگر ایرانی ها خود را آریایی نامگذاری و معرفی نکنند، پس چه نامی را باید بر این مردمان باستانی و تاریخی گذاشت. این سه واژهء: آریایی، ایران، و ایرانی، واژه های زنجیر وار بهم پیوسته است، حذف و برداشتن آریایی و آریا، یعنی حذف و برداشتن نام سرزمین ایران و حذف وابستگییهای آن به قوم ایرانی در صحنهء جهانی است.

چرا که  واژهء ایران به معنی( سرزمین آریایی ها، آنجا که آریایی ها سکونت دارند) در تاریخ گذشته و امروز ثبت است، و  هزاران تحقیقات این چنینی تأثیری در محتوا و در پروسهء تاریخی آن نداشته و نخواهد داشت.

همین دانشگاههای اروپایی که امروز اجازه میدهند افرادی مانند مازیار اشرافیان بناب" و نوچه های آن دست به چنین سرقت و واژگونه نگاری تاریخی و ژنتیکی و مردم شناسی در ایران بزنند و مرتکب چنین جرمهای حقوقی و حقیقی شوند،  همین امروز هم در همین دانشگاهها ایران شناسی ایی تدریس میشود که بطور کلی و 100% محتوای تحقیقات مازیار اشرافیان بناب را نفی میکند.

12 – دیاگرامها و نقشه هایی که  بر اساس آنها "(دکتر !!! )مازیار اشرافیان بناب" و دیگران ارزیابی کرده است که آریایی بودن یک توهم هست، به نقاشی ها و رنگ و آب بازیهای کودکان پیش دبستانی بیشتر شباهت و همخوانی و همسویی دارد، تا یک تحقیق علمی مردم شناسی و نژاد شناسی آنهم در مورد ایران.

روشی که دراین نوشتار و در چگونگی این تحقیق آشورا تاسوعایی و شیعه گری قزلباش صفوی تُرک تباری بکار گرفته شده است، همان روش پاک سازی قومی و نژادی شناخته شدهء جهان بینی تُرک تباری است، با این تفاوت که بجای شمشیر  پان اسلامیسم تُرک تباری این بار قلم و لابور بکار گرفته شده است.

روش قلم امروز امثال مازیار اشرافیان بناب" برای بی هویّت کردن ایرانیان با  کشتار  یک و نیم میلیون مردمان ارامنه، در واقع یکسان هست، اگر ارامنه و دیگر مردمان را در کوهستانها و دشت و صحرا کشتار  و به دار آویختند و از گرسنگی و تشنگی آنها را از پای در آرودندو آنها را خانه بدوش کردند، امّا امروز  ایرانیان را در لابورها و اتاقهای آزمایشگاهی میکشند.

13 – حکومتها و جوامع تُرک تباری با نخبگان و پیشتازان آنها مانند "(دکتر !!! )مازیار اشرافیان بناب" بجای اینکه نژاد و خون ایرانیان را در لابورهای خریداری شده در انگلستان  مورد آزمایش قرار دهند که آیا آریایی هستند یا نه، بروند و خون تُرک تباران را در لابورها مورد آزمایش قرار دهند که چند در صد از خون این مردم با خون گرگها آمیخته است و تناسب آمیختگی و وابستگی نژادی این مردم با گرگهای وحشی تا چه میزان است، وابستگی میمون ها و انسانها اثبات شده است و انسان نوع تکامل یافتهء میمون است، امّا آیا گرگ و انسان جهات مشترک انسانی دارند ؟

همچنان تحقیق کنند که چرا همهء نژاد گرگ ها تکامل نیافتند تا به نوع سگ قابل تربیّت  امروزی در آیند تا با انسانها همخویی و همسویی و زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند، اصولأ چرا گرگها قابل تربیّت نیستند و در سرشت و توان آنها رگه هایی از تمدن افرینی و فرهنگ سازی  همزیستی مسالمت آمیز وجود ندارد و فقط با ماندن در گروه نوعی و خونیِ خود، بشکل گروهی به شکار دیگران میروند.

امّا آیا این گرگهای خاکستری بی رمق و بازمانده در هر شمار و تعداد و از هر رنگ و رنگار  با زوزه کشیدنها در هوا ، جرأت حمله به شیران زرد را دارند ؟ گرگهای خاکستری این را بخوبی میدانند که با دُم شیر نمیشود بازی کرد.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناصر کرمی
آرشیو نویسنده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.