رفتن به محتوای اصلی

پرویز تناولی از سفر به انگلستان منع شد
03.07.2016 - 09:43
تفسیر از:
اقبال اقبالی

 *********************

 پرویز تناولی با بیان اینکه من به حراست فرودگاه توضیح دادم که باید برای ایراد سخنرانی به لندن بروم، اظهار داشت: با وجود همه توضیحاتی که به آن‌ها دادم باز هم پاسخ مشخصی ندادند و گفتند باید به اداره گذرنامه مراجعه کنم.

این هنرمند افزود: به اداره گذرنامه نیز مراجعه کردم اما آن‌ها نیز درباره علت ممانعت از خروجم اظهار بی‌اطلاعی کردند و گفتند در سیستم‌های آنجا چیزی ثبت نشده است.

تناولی با اشاره به اینکه من برای خروج از کشور هیچ مشکلی ندارم، بیان کرد: شاکی خصوصی، مدعی و بدهی ندارم که مانع خروج از کشور برایم باشد حتی نامه‌ای نیز در این زمینه دریافت نکرده‌ام.

او در پاسخ به این سوال که آیا به شما حکم یا نامه‌ای ارائه شد که منع خروج از کشور در آن مشخص شده باشد، گفت: خیر، وقتی از آن‌ها خواستم تا نامه‌ یا ابلاغیه منع خروج از کشور را به من ارائه دهند، گفتند باید درون پرونده باشد و وقتی خواستم پرونده را بررسی کنند، گفتند؛ آنجا پرونده‌های زیادی وجود دارد و نمی‌توانیم در حال حاضر آن‌ها را بررسی کنیم. سعی می‌کنیم در اسرع وقت به آن رسیدگی کنیم.

این هنرمند با بیان اینکه من برای انجام کار فرهنگی از قصد خروج از کشور را داشتم، تصریح کرد: در موزه بریتانیا بزرگداشتی برای من درنظر گرفته شد و قرار بود از کتاب اخیرم که درباره «تصویر زنان اروپایی در خانه‌های ایرانی» است و در انگلستان به چاپ رسیده؛ رونمایی شود.

تناولی درباره این مراسم توضیح داد: در این برنامه قرار بود من و به همراه چندین هنرمند دیگر سخنرانی داشته باشیم که متاسفانه این اتفاق افتاد. این برنامه امروز ساعت 30: 14 عصر به وقت لندن قرار بود برگزار شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا به وزارت ارشاد در این‌باره مراجعه کردید؟ خاطرنشان کرد: بله دوستان در وزارت ارشاد و موزه هنرهای معاصر در حال بررسی این موضوع هستند اما هنوز به جواب مشخصی نرسیده‌اند.

این هنرمند افزود: برخی‌ گمان می‌کنند که ممکن است کسی در این میان کارشکنی کرده باشد و مانعی ایجاد کرده باشد اما سوال من این است که آیا می‌توان به این طریق مانع خروج کسی از کشور شد؟ در حالی که من می‌دانم که هیچ مشکلی برای خروج از کشور نداشتم.

به تازگی آثار این هنرمند در نمایشگاهی با عنوان  «تناولی و ۵۰ سال هنر پاپ» در گالری شهریور به نمایش درآمده بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.