رفتن به محتوای اصلی

لهستان 2 میلیون بشکه نفت از ایران خرید/ تبریک به حسن نصرالله و اسد
08.07.2016 - 00:05
تفسیر از:
اقبال اقبالی

************************

به گزارش ایرنا، لهستان که جدید ترین مشتری اروپایی نفت ایران به شمار می رود، خرید تک محموله نفت از کشورمان را تایید کرده است.

به گزارش ایرنا، سیدمحسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران نیز شنبه گذشته (دوازدهم تیرماه) از صادرات ٢ میلیون بشکه نفت خام ایران به مقصد لهستان خبر داد و گفت، این محموله در پایانه خارگ بارگیری شده است.

وی با بیان اینکه فروش این محموله نتیجه سه ماه مذاکره با پالایشگاه لوتوس لهستان بوده است، درباره این که آیا فروش نفت به صورت تک محموله به این کشور منجر به امضای قرارداد بلندمدت می شود، تاکید کرد، امضای قرارداد بلندمدت بستگی به شرایط ٢ کشور دارد.

لهستان هم اکنون ٩٠ درصد نفت خام (400 هزار بشکه در روز) و 60 درصد گاز طبیعی مورد نیاز خود را از روسیه تامین می کند و سیاست این کشور متنوع سازی منابع تامین انرژی است.

«ریانوش پیخوچنسکی» معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان، «کاتزپزچک» معاون وزیر خارجه لهستان، «رادوسلاو دوماگالسکی لاچیکی» معاون وزیر توسعه لهستان سال گذشته به ایران سفر کرده و مذاکراتی با مقام های صنعت نفت ایران انجام داده بودند.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پس از دیدار مهرماه پارسال با یانوش پیخوچنسکی اعلام کرد: نخستین گام برای آغاز دور تازه روابط میان ایران و لهستان امضای قرارداد خرید نفت خام با این کشور است.
به گزارش ایرنا، پیش از آغاز تحریم ها در سال ٢٠١٢ میلادی، ایران روزانه دو میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه نفت خام صادر می کرد که 600 هزار بشکه آن به اروپا فرستاده می شد.

در دوران تحریم، روند صادرات نفت به قاره سبز (به جز ترکیه) متوقف شد، اما پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دوباره از سرگرفته شد، به طوری که سهم اروپا از صادرات نفت خام ایران در پایان خرداد ماه امسال به 600 هزار بشکه در روز رسید.

شرکت های هلنیک (یونان)، توتال (فرانسه)، سپسا (اسپانیا)، ساراس (ایتالیا) از جمله مشتریان اروپایی نفت ایران هستند که در ماه های اخیر، خرید نفت از ایران را آغاز کرده اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.