رفتن به محتوای اصلی

چین و روسیه نسبت به دفاع ضدموشکی آمریکا در کره جنوبی هشدار دادند
08.07.2016 - 15:04

 

دولت های واشنگتن و سئول گفتگوهای دوجانبه برای استقرار دفاع ضد موشکی در کره جنوبی را در فوریه گذشته و در واکنش به آزمایشات موشکی مکرر کره شمالی آغاز کردند. در بیانیۀ مشترکی که وزارتخانه های دفاع آمریکا و کره جنوبی منتشر کرده اند، آمده است که هدف از استقرار این موشک ها صیانت از امنیت کره جنوبی و شهروندان این کشور اعلام شده است.

با این حال، استقرار دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی واکنش و حساسیّت روسیه و چین (مهمترین متحد دولت پیونگ یانگ) را نیز برانگیخته است. پکن و مسکو اقدام آمریکا را نوعی زورآزمایی در منطقه توصیف کرده اند. دولت چین استقرار دفاع ضدموشکی آمریکا را در کره جنوبی به زیان امنیت منطقه خوانده، در حالی که مسکو نسبت به "پی آمدهای جبران ناپذیر" آن هشدار داده است. 
دولت های آمریکا و کره جنوبی در بیانیۀ مشترک شان تصریح کرده اند که دفاع ضدموشکی آمریکا تنها حملات موشکی احتمالی از سوی کره شمالی را هدف خواهد گرفت.

دولت واشنگتن به تازگی رهبر کره شمالی، "کیم جونگ اون"، را در فهرست سیاه ناقضان حقوق بشر قرار داده است. در واکنش به این اقدام، دولت کره شمالی اعلام کرد که تا لغو کامل این تحریم کلیه تماس های دیپلماتیک اش را با آمریکا قطع خواهد کرد.

در بیانیه ای که وزارت امور خارجۀ کره شمالی در اعتراض به تحریم جدید آمریکا علیه "کیم جونگ اون" منتشر کرده، از جمله آمده است که تحریم رهبر کره شمالی از سوی آمریکا به "تهدید توله سگی علیه ببر شباهت دارد." همین بیانیه سپس افزوده است : "حالا که آمریکا علیه کره شمالی اعلام جنگ کرده، هر مسئلۀ مربوطی به مناسبات آمریکا به عنوان یک مسئلۀ حقوقی در زمان جنگ تلقی خواهد شد." 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://fa.rfi.fr/

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.