رفتن به محتوای اصلی

اهانت به ملت ترك را محکوم می کنیم
28.07.2016 - 20:34

(بیانیه کانون مبارزه با نژاد پرستی و عرب ستیزی در ایران)

روز چهارشنبه 30 تیر 95 (بیستم ژوییه 2016)، نشریه "طرح نو" با نقل داستانی از شاهنامه فردوسی، به طور آشکار به مردمان ترک در ایران اهانت کرد. اين روزنامه در مطلبی با عنوان "ایران ما – هفت خوان رستم" و در اهانتی آشکار به حدود یک سوم جامعه ایران، صفت "ترک بدبخت گمنام" را به کار برده است. طرح نو در ادامه نوشته است: " ما تورانیان را مرد نمی دانیم که همه یکسره زنند وتوای ترک بدنژاد برای جنگ با مردان ساخته نشده ای، برو مانند زن پنبه و دوک دست بگیر".

این نشریه – آن گونه که از سخنان نویسنده مطلب بر می آید – بر آن است که اولا بگوید، مردم آزربایجان، ترک نیستند بلکه آذری هستند، ثانیا به مردمان ترک، اسائه ادب کند وثالثا، نیمی از جامعه یعنی زنان را تحقیر نماید . واقعیت غریبی است که هنوز، هم دستگاه رسمی حاکمیت وهم اغلب نیروهای اپوزیسیون نمی خواهند واقعیت وجودی وکیستی یک سوم از شهروندان ایران را که هویت ترکی است بپذیرند و با کاربرد واژه ساختگی "آذری" و تحقیر "ترک ها"، به هم میهنان ترک مان توهین روا می دارند. اینان با الهام از متون آرکاییک و پیشا مدرن شاهنامه، مرزبندی ایران و توران، و ایران وانیران را به عنوان متر و معیار تقسیم بندی نژادی و سیاسی جامعه ایران به کار می گیرند. در نتیجه این تقسیم بندی، ترک ها، تورانی می شوند و عرب ها، انیرانی و توهین و تحقیرشان مجاز شمرده می شود.

همراه با این رویدادها، خبرهایی مبنی بر تشکیل گروه های فاشیستی فارس محور، نظیر "نازی سنتر" با 25 هزار عضو در رسانه "تلگرام" و دیگر گروه های راسیستی آریا گرا در رسانه های اجتماعی، ونیز شعارهای ضد  ترک و عرب در ورزشگاه ها و در کنار مقبره کورش، نگرانی های فراوانی را نسبت به رشد روز افزون گروه های فاشیستی بر می انگیزد. اگر نیروهای مترقی و خیرخواه جامعه، جلوی این فرآیند خطرناک را نگیرند، آینده تیره ای را برای جامعه ایران رقم خواهد زد.  

کانون مبارزه با نژاد پرستی و عرب ستیزی در ایران با نکوهش اهانت به زنان ایران، از نبرد بر حق توده های مردم آزربایجان علیه نژاد پرستان حمایت می کند و با احساسات خشم آلود ملت ترک آزربایجان همنوایی دارد، زیرا ملت عرب اهواز نیز دهه هاست در معرض پیکان عفونت آمیز آریا پرستان و نژادگرایان قرار دارد. هرچه گسترده تر باد جبهه ضد نژاد پرستی در ایران.

بیانیه شماره 31/28/7/2016

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یوسف عزیزی بنی طرف

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.