رفتن به محتوای اصلی

توضیح در باره "فرهنگ آلمانی – ترکی آزربایجانی"
10.08.2016 - 01:23
 
 
 
چند توضیح در باره "فرهنگ آلمانی – ترکی آزربایجانی" :
 
چاپ اولین فرهنگ آلمانی – آزربایجانی (برای من فرقی ندارد آزربایجان با ز یا ذ نوشته شود) که با الفبای لاتین از طرف بنده تدوین گردیده است مربوط به سال 2004 میباشد.
 
در لیست منابع استفاده شده برای تدوین این کتاب از جمله اسم کتاب فرهنگ آلمانی – آزربایجانی، باکو 1971، ج. م. جعفروف ( آلمانجا – آزربایجانجا لغت، باکی، 1971، ج. م. جعفروف) قید گردیده است(صفحه 853، سطر 6)  . این کتاب  نه از طرف آکادمی علوم آزربایجان بلکه از طرف انستیتوی پداگوژی زبانهای خارجی آزربایجان (آزربایجان پداگوژی دیل لر انستیتوتو) منتشر شده است. بعبارت دیگر در اینجا" نوعی سرقت ادبی صورت" نگرفته است. این نوع ادعاهای بی پایه کمال بی فرهنگی است.
 
 دومین چاپ کتاب مربوط به سال 2012 میباشد.  تیتر این کتاب "آلمانجا – آزربایجان تورکجه سینده سؤزلوک" ( فرهنگ آلمانی – ترکی آزربایجانی )  میباشد. بنده بعلت اینکه معتقدم زبان ملت آزربایجان زبان ترکی میباشد ، به تیتر چاپ اول کتاب کلمه ترکی اضافه کرده و کتاب را " فرهنگ آلمانی – ترکی آزربایجانی" نامیده ام. علاوه بر آن با اضافه کردن در حدود 5 هزار واژه های جدید و ویراستاری چندین باره سعی در ارائه دقیق و علمی واژه ها کرده ام.
علیرغم این در مقدمه کتاب از هموطنان و استفاده کنندگان این کتاب خواسته ام برای رفع اشکالات و اشتباهات موجود در کتاب بنده را مطلع ساخته و یاری رسانند.
 
به عقیده من الفبای لاتین برای خواندن و نوشتن زبان ترکی آزربایجانی بمراتب بهتر و راحت تر از الفبای عربی – فارسی میباشد. الفبای عربی – فارسی از لحاظ فونتیک ناقص بوده و سبب بروز دشواریهای جدی در یادگیری زبان ترکی آزربایجانی میباشد. 
 

سئوال شده است که : فرهنگ آلمانی - آزربایجانی احمد امید یزدانی چه سودی برای مردم آزربایجان جنوبی دارد؟"  جواب این سئوال فرهنگ ستیز را به فرهنگ دوستان آزربایجانی و غیر آزربایجانی میگذارم. قدر زر زرگر بداند. 

 
هموطنان علاقمند به کتاب " فرهنگ آلمانی - ترکی آزربایجانی" میتوانند در صفحه گوگول با نوشتن اسم من به داتای پ د ف فرهنگ دسترسی پیدا کنند. این داتای بصورت رایگان در اختیار دوستداران فرهنگ و زبان ترکی آزربایجانی و همچنین آلمانی گذاشته شده است. در ضمن مسئولین محترم ایرانگلوبال میتوانند این داتای را در اختیار هموطنان و دوستداران این فرهنگ بگذارند.   
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
برگرفته از:
ایمیل رسیده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.