رفتن به محتوای اصلی

از تجزیه‌ی بحرین تا همگامی با تجزیه
15.08.2016 - 02:10

 

دیروز ( شنبه 23 امردادماه 1395 ) شبکه یک صدای جمهوری اسلامی در دنباله‌ی خبرساعت 14 ، « تحریف‌نامه‌ای » به انگیزه‌ی جدایی بحرین در سال 1349 ، با بهره‌گیری از  کارشناسان‌ « کرایه‌ای ساعت‌مزد » پخش کرد . پرداختن به مساله‌ی بحرین از سوی صدا وسیمای جمهوری اسلامی ، آن هم پس از سال‌ها سکوت ، تنها و تنها برای وارونه نشان‌دادن حقایق ، بد نشان‌دادن « نیکان » و نیک نمودن « بدان » و از همه مهم‌تر ، تحریف تاریخ است .
روز پنجم فروردین ماه 1349 ، نمایندگان دوره 22 مجلس شورای ملی از سوی رییس مجلس به جلسه‌ی فوق العاده در روز نهم‌ همان ماه ، برای استماع گزارش دولت در باره‌ی بحرین دعوت شدند . 
در این نشست ، برخلاف دروغ‌سازی‌ها و دروغ‌پردازی‌های شبکه‌ی یک سیما ، گروه‌پارلمانی پان‌ایرانیست ، پس از مخالفت با گزارش دولت و وارد آوردن اتهام تجزیه ، دولت وقت یا در حقیقت « نظام » را مورد استیضاح قرارداد . این ، برای نخستین بار بود که پس از کودتای آمریکایی ـ انگلیسی 28 امرداد ( با یاری مزدوران داخلی ) دولت مورد استیضاح قرار می‌گرفت  . 
در این رخداد شوم ، از میان احزاب آشکار و پنهان ، تنها داریوش فروهر رهبر حزب ملت ایران در کنار حزب پان‌ایرانیست قرار گرفت .

 در این ماجرا که به تجزیه‌ی بحرین انجامید ، روحانیت شیعه با وجودی که بیشینه‌ی نزدیک به همه‌ی ( اکثریت قریب به اتفاق ) مردم بحرین پیرو آیین تشییع بودند ، مصلحت را در سکوت دیدند و اجازه دادند تا حقوق اکثریت شیعه در بحرین ، فدای مطامع اقلیت ساخته و پرداخته‌ی استعمار بریتانیا و امپریالیسم آمریکا گردد .

با مخالفت سرسختانه و پی‌گیر پان‌ایرانیست‌ها با تجزیه‌ی بحرین، هنوز ( چه در آن رژیم و چه اکنون ) ، تاوان دفاع از تمامیت سرزمینی ایران و ایستادگی برابر تجزیه‌ی میهن را می‌پردازند . 
در آن رژیم که به راستی در این برنامه‌ی سراسر ناراست ، به نام « ترکمان‌چای محمدرضاشاه » نام‌برده شد ، صدها تن از کنش‌گران حزب‌پان‌ایرانیست بازداشت و به زندان افکنده شدند ، از کار بیکار و نفی بلد گردیدند .

روزنامه خاک و خون را توقیف کردند و همه‌ی باشگاه‌های حزب و پایگاه‌های روستایی و کارگری را اشغال کردند و آرایه‌ها و بن‌نبشت‌ها ( اسناد و مدارک ) را مصادره نمودند و ... تاجایی که هنوز هم این تنگناها وجود دارد و کینه‌توزی‌ها علیه پان‌ایرانیست‌ها ، هم‌چنان در آشکار و نهان ،  پی‌گرفته می‌شود و به باور بسیاری ، دکتر محمد رضا عاملی تهرانی و داریوش فروهر نیز جان خود را بر سر مخالفت با تجزیه‌ی بحرین نهادند . 
به دنبال انقلاب سال 1375 ، بسیاری براین باور بودند که دولت جمهوری اسلامی ، پی‌گیر مساله‌ی بحرین خواهد بود ؛ اما نه تنها چنین نشد ؛ بلکه حضرت آیت آلله سیدصادق روحانی را که پی‌گیر مساله‌ی بحرین گردیدند و چند مصاحبه در این زمینه به عمل آوردند ، خانه نشین کردند و سال‌ها این مرجع مبارز ،  در « حصرخانگی » به سر بردند ؟!

با دروغ و « جعل »  و با یاری گرفتن از کارشناسان  « کرایه‌ای ساعت‌مزد »  نمی‌توان تاریخ سازی کرد و آفتاب حقیقت را نمی‌توان با « گِل »‌ دروغ ، پنهان کرد . 
گرچه آمران و عاملان تجزیه‌ی بحرین از دید ملت و مردم ایران محکوم اند ؛ اما همه‌ی کسانی نیز که با سکوت خود ، اجازه این تجزیه شوم را دادند ، محکوم هستند .

یک‌شنبه 25 امردادماه 1395 ( برابر با شصت‌ و سومین سال‌گرد کودتای نافرجام 25 امردادماه 1332 ) ـ هوشنگ طالع

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا
برگرفته از:
تارنگار "روزنامک"

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.