رفتن به محتوای اصلی

واکنش وزیر کشور آلمان به گزارش فعالیت گروه های اسلام گرا در ترکیه
18.08.2016 - 09:43
 

به دنبال کودتای نافرجام در ترکیه، کشورهای اروپایی به شدت از رویکرد دولت رجب طیب اردوغان در قبال سرکوب مخالفان انتقاد کرده اند.

در گزارش محرمانه دولت آلمان که در هفته جاری توسط شبکه تلویزیونی «آ.ار.د» آلمان منتشر شده، آمده است: ترکیه به کانون اصلی فعالیت گروه‌های اسلام‌گرا تبدیل شده است و رجب طیب اردوغان نزدیکی ایدئولوژیک با حماس در غزه، اخوان المسلمین مصر و گروه‌های اسلامگرای سوریه دارد.

شبکه تلویزیونی «آ.ار.د» آلمان گفته بود که این گزارش محرمانه به درخواست احزاب چپگرای پارلمان و توسط وزارت کشور آلمان تهیه شده است.

توماس دی مایزیر، وزیر کشور آلمان، در پاسخ به پرسش شبکه خبری «آر بی‌بی» مبنی براین که آیا از انتشار این گزارش متاسف است؟ گفته است: جای هیچ تاسف و پشیمانی نیست.

وی اضافه کرده است: این گزارش فقط یکی از جنبه‌ها ترکیه را نشان می دهد، البته ترکیه جنبه‌های دیگری فراتر از این گزارش دارد.

پیشتر سخنگوی وزارت کشور آلمان گفته بود که این گزارش را معاون وزیر کشور امضا کرده است و وزیر کشور و وزیر امور خارجه آلمان در تهیه این گزارش نقشی نداشته اند.

این در حالی است که ترکیه به شدت از این گزارش انتقاد کرده است.

وزارت خارجه ترکیه گفته است: اتهامات مطرح شده در این گزارش حاصل اذهان مغشوشی است،که رییس جمهوری و حکومت ترکیه را هدف قرار می دهند.

وزارت خارجه ترکیه با متهم کردن آلمان به داشتن استانداردهای دوگانه تصریح کرده است: دولت آلمان بهتر است از دولت ترکیه در نبرد با گروه تروریستی حزب کارگران کردستان پ‌.ک‌.ک،که در فهرستی تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد، حمایت کند.

این وزارتخانه همچنین گفته است، روشن است پشت این اتهامات برخی از حلقه‌های مشخص سیاسی در آلمان که دارای معیارهای دوگانه هستند، قرار دارند.

یان بومرمان، کمدین آلمانی، اواخر ماه مارس، در شبکه دولتی «زد دی ‌اف» در بخشی از یک برنامه شبانه شعری را در هجو رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، و سیاست‌های سال‌های اخیر او خواند.

دولت ترکیه رسما به این شعر اعتراض کرده و خواستار محاکمه کمدین شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://www.radiofarda.com/a/o2-maiziere-turkey-islamic-hup/27929947.html

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.