رفتن به محتوای اصلی

واشنگتن و مسکو در آستانه رسیدن به یک توافق بزرگ در باره سوریه هستند
02.09.2016 - 20:46

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه و آمریکا میتوانند به زودی به یک توافق دوجانبه در باره سوریه دست یابند.REUTERS

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز، جمعه ۲ سپتامبر در "ولادی‌وستوک" اعلام کرد که روسیه و آمریکا میتوانند به زودی به یک توافق دوجانبه در باره سوریه دست یابند. او گفت که مذاکرات گام به گام بین واشنگتن و مسکو درباره سوریه به نحو خوبی پیش میرود و این مذاکرات می تواند به زودی منجر به یک توافق بین دو کشور شده و نتیجه آن برای آگاهی جامعه جهانی اعلام شود. -در همین رابطه، سرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار از ایران، دیروز اعلام کرد که مقامات کشورش و آمریکا طی ساعات آتی با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا درباره دستیابی به توافقی بزرگ درباره حلب گفتگو کنند-.

به گزارش خبر گزاری فرانسه، کارشناسان نظامی آمریکا و روسیه هم اکنون در ژنو به گفتگوهای خود در باره سوریه ادامه میدهند. هدف از این گفتگوها، رسیدن به یک توافق بسیار مهم و گسترده در باره ترک مخاصمه در سوریه است.
ولادیمیر پوتین این سخنان را در ولادی‌وستوک در شرق روسیه و در حاشیه یک فوروم اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ اظهار کرد.

رئیس جمهوری روسیه در سخنان امروز خود از بردباری و پشتکار جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در جهت رسیدن به یک توافق جامع در باره سوریه تمجید کرد.

ولادیمیر پوتین گفت که مشکل اصلی در گفتگوهایی که هم اکنون در جریان است، توافق بر سر این موضوع می باشد که چه گروه هایی در چهارچوب اپوزیسون معتدل سوریه تعریف میشوند و چه گروهایی جهاد گرا هستند.

برای رئیس جمهوری روسیه، گروه هایی همچون "فتح الشام" (جبهه النصره سابق) کماکان در زمره گروه های جهادی هستند. او گفت که در هفته های اخیر این گروه های جهادگرا تلاش کرده اند تا گروه های معتدل و غیر جهادی اپوزیسیون سوریه را به درون خود جذب کنند و این موضوع بسیار نگران کننده است.

ولادیمیر پوتین به وجود گروه های متعدد جهادی در سوریه اشاره کرد و افزود آنچه هم اکنون درسوریه می گذرد، جنگ داخلی نیست. وی در این باره تأکید کرد که ورود ستیزه جویانی که از خارج به سوریه آمده و تسلیحات و مهمات آنان از خارج تأمین میشود را نمی توان در چهارچوب جنگ داخلی سوریه تبیین کرد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که در این باره آمریکایی ها نیزبا ما توافق دارند که باید میان گروه های جهادگرا و گروه های معتدل اپوزیسیون سوریه باید تفکیک قائل شد، اما آنان نمیدانند که چگونه این کار را انجام دهند.

 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
رادیو فرانسه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.