رفتن به محتوای اصلی

توهین به بازیکنان تیم ملی فوتبال کشور همسایه قطر!
04.09.2016 - 00:02

 فرهنگ فُحش و نژاد پرستی، و « بی غیرت»، خواندن «سردار آزمون»، جوان 21 ساله تیم ملی، نسبت به بازیکنان تیم ملی فوتبال کشور همسایه قطر!

 

اول از همه  بهتر است که معنی« بی غیرت»، را در لغت نامه فارسی را بدانیم: بی غیرت: بی حمیت. بی ناموس. بی شرف. نامرد و آنکه دارای غیرت و عصبیت نباشد. بی رگ. بی ناموس. بی غیرت، واژه ای بر گرفته شده از فرهنگ مردسالارانه کشورهای عربی است. که از همین غیرت به دیوث هم می رسند. دیوث به‌ معنیِ کسی است که زنِ خود را برای رابطهٔ جنسی به دیگران می‌دهد.

 

واقعیت این است که حکومت در هر کشوری از دنیا نقش زیادی در فرهنگ و آداب و معاشرت و رفتار مردم آن منطقه جغرافیائی می گذارد. درهر فرهنگ انسانی  یک جامعه به سمت و سوی انسانی و انسان دوستی گرایش پیدا می کند. اما در ایران و جوانان ایرانی و نسل سوخته بعد از انقلاب هر آنچه که از جمهوری اسلامی آموخته است مربوط می شود به شعارهای جنگ ستیزانه، فاشیست پروری اسلامی، دشمن خواندن کشورهای دیگر، اسرائیل و یهودی ستیزی، تروریسم، فحاشی، توهین، شلاق، اعدام، زندان، زن ستیزی... و صد ها مورد دیگر سرکوبگری از ابتدائی ترین نقض حقوق انسانی مردم ایران و یا دیگر کشورهای منطقه و دنیا. اکثریت  ایرانیان و علی الخصوص جوانان ایرانی در بحران های فراوان که به واسطه سیاست های جمهوری اسلامی در زندگی آنان ایجاد شده است بسر می برند، که به همین دلائل دیگر فرصتی برای پرداختن به پرورش شخصیت انسانی شان ندارند.  فشارهای فراوان اقتصادی، بیکاری، و عدم امنیت شغلی و بی امیدی به آینده... باعث شده است که زندگی اکثریت مردم ایران تبدیل به یک زندگی تکراری و در روزمرگی باشد.

 

در ادبیات بیشتر سران جمهوری اسلامی منجمله خامنه ای که مداوما فحاشی و توهین به مخالفین و دشمنان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامیست. اصولا در ادبیات و فرهنگ جمهوری اسلامی هتاکی و توهین کردن به مخالفین در راس امور آنان است. و بیشتر از همه مردم ایران، و خصوصا جوانان و دختران و زنان ایرانی هستند که در معرض چنین فشارهای سرکوبگرانه و تحمیلی قرار دارند. و خوب است که جوانان ایرانی آگاه باشند که دشمن اول مشکلات و بدبختی ها و عقب ماندگی های در کشورایران، سیستم جنایتکار جمهوری اسلامیست و نه قطر، و اسرائیل... و نه هیچ کشور دیگری در دنیا.

 

بنابر این به آسانی میشود که به این نتیجه گیری رسید که  فوتبالیست جوان و 21 ساله  تیم ملی ایران همچون «سردار آزمون»، هم میتواند که تحت تاثیر چنین فضای جنگی و تبلیغات غیر انسانی قرار داشته باشد، و در پایان یک بازی ملی و ورزشی نسبت توهین و فحاشی زشت «بی غیرت»، بودن را به ورزشکاران  ملی کشور همسایه قطر، بدهد. قطعا «سردار آزمون»، بلحاظ خانوادگی و شخصی و به عنوان یک جوان بیست و یک ساله اهل گنبد کاووس که چند سالیست که بصورت حرفه ای در تیم های ملی ایران و باشگاه فوتبال « روبین کازان روسیه »، مشغول بازی کردن است، هیچگونه جنگ و دشمنی با کشور قطر، اعراب، و دیگر ورزشکاران ملی  ندارد. و به شخصه شک دارم که این بازیکن جوان تیم ملی حتی معنی صحیح « بی غیرت»، را هم دانسته باشد. اما با این وصف نمیتوان بر کار و رفتارایرادی هم گرفت. خانه از پای بست ویران است! و به باور من مسئول همه این رفتارهای غیر ورزشی رژیم استبداد اسلامی حاکم در قدرت است که 37 سال است مسئول بحران های داخلی و بی حقوقی و جنایت های فراوان است.

 

در زندگی هر انسانی و در هر کجای دنیا ارزش هیچ مدال و قهرمانی ورزشی بالاتر از باور به انسان دوستی و انسانیت نیست. این رفتارهای غیر انسان دوستانه بسیار تاسف آور است، و نژاد پرستی و توهین و فحاشی کردن به دیگران هیچگونه افتخاری به غیر از شرمندگی و سرافکندگی برای ایرانیان انسان دوست و شریف ندارد. مردم ایران و مخصوصا جوانان ایرانی باید بسیار هوشیار باشند که فریب سیاست های ضد انسانی و جنایتکارانه جمهوری اسلامی را نخورند و اینکه نخواهند که در حوزه ورزش همچون ابزاری در خدمت حمهوری اسلامی قرار گیرند. که جمهوری اسلامی دشمن شماره یک ایران و جوانان ایرانی است.

 

شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

 

03-09-2016

 

Muradsheixi10@gmail.com

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.