رفتن به محتوای اصلی

جریانات توسعه طلب و ارتجاعی کردستان و آذربایجان زمینه جنگ کورد و تورک را آماده میکنند
12.09.2016 - 20:16

این یولداش، افندی و بئی شده[ ماشالله رزمی] توسعه طلب هم شده است و سراسر آذربایجان غربی را خاک و اراضی تورکها معرفی میکند و می گوید کردها حق جنگ و عملیات نظامی در آذربایجان غربی را ندارند.
http://www.iranglobal.info/node/56651  حادثه آفرینی کردها درآذربایجان غربی

آذربایجان تنها جغرافیای سرزمین تورکها نیست. آذربایجان غربی متشکل از اراضی کردستان و آذربایجان است. چرا؟ در رژیم سابق تقسیمات جغرافیایی استانها در ایران بدون معیارهای ملی صورت گرفت و در تقسیمات استانی هیچ ملتی در سرزمین ملی و در استانی مشخص خودش جای نگرفت. بدین صورت سرزمین های دو ملت تورک و کرد را در استانی بنام استان آذربایجان غربی قرار دادند. و بر عکس بخشی از اراضی تورکها در استان کردستان قرار داده شدند. کدام انسان عاقلی مناطق و شهرهای بانه، سردشت، بوکان، سقز، ربط و مهاباد را که حذاقل در دو صد سال گذشته همه مردم روستاها و شهرها صد در صد کورد بوده اند آذربایجان مینامد.

تنها پانترکیستهای توسعه طلب چنین ادعایی را دارند که با افکار عمومی مردم آذربایجان فاصله زیاد دارند و کسی نمی تواند موافق آنها باشد.
در میان نیروهای ناسیونالیست و کمونیست کورد هم توسعه طلبی بشدت رشد یافته و آنها هم مانند پانترکیستها ادعای ارضی به آذربایجان دارند و سراسر اراضی آذربایجان غربی را بخشی جدایی ناپذیر از کردستان میدانند.
برخلاف نظر ماشاالله رزمی کوردها حق دارند در بخشهای کردستانی آذربایجان جنگ و عملیات نظامی بکنند. تورکها و رهبران پانترکیست نه در گذشته، نه امروز و نه فردا هرگز نتوانسته و نخواهند توانست مانع مبارزه و جنگ کردها در اراضی کردستان یعنی بانه، مهاباد، بوکان، سقز و سردشت شوند.

Missing media item.

حسین یزدان‌پناه (نفر سمت راست) فرمانده "حزب آزادی کردستان ایران" (پ‌آک) به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت افراد این گروه در چارچوب مبارزه بین‌المللی
علیه داعش توسط اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها آموزش نظامی دریافت کرده‌اند.

 

تورکهای توسعه طلب باید از تاریخ تقسیمات جغرافیایی و استانی ایران اطلاعاتی کسب کنند و بدانند که مناطق و شهرهای بانه، سردشت، بوکان، سقز، ربط و مهاباد خاک آذربایجان جنوبی نیستند و جریانات افراطی و فاشیست کورد هم باید بدانند که جز 200 - 250 روستای حاشیه مرز ترکیه تمامی شهرها و مناطق ماکو، سیاه چشمه، خوی، سلماس ، ارومیه، نقده و میاندوآب اراضی و خاک آذربایجان غربی هستند و با ادعاهای بیخود ارضی شان زندگی مردمان کورد را در خطر نابودی و دچار قتل عام های آینده نکنند. تورکهای پانترکیست هم با سیاستهای انحرافی و توسعه طلبانه زمینه فتل عام تورکها توسط کوردها را تدارک نبینند. کوردها و تورکها صدها هزار کیلومتر مرز مشترک دارند. هر اشتباهی باعث قتل عام ها، کشتارها و ویرانیها خواهد شد.

جریانات راست، افراطی، توسعه طلب و ارتجاعی کردستان و آذربایجان زمینه جنگ کورد و تورک را آماده میکنند. کوردها هم اکنون در سوریه و عراق قلدری میکنند. آنها از اراضی خود پیشتر رفته و به غصب بخشی از اراضی عربها، اسوریها و ترکمن ها به گسترش اراضی خود ادامه میدهند اما بدانند که آذربایجان نمی تواند طمعه خوبی برایشان باشد. آینده این را نشان خواهد داد. وظیفه ما فعلا برسمیت شناختن حد و حدود اراضی کردهاست و دفاع از اراضی آذربایجان بی آنکه قصد توسعه طلبی داشته باشیم. هر گونه سیاست توسعه طلبی از جانب پانترکیستها و ناسیونالیست های تورک باید محکوم شود . هدف ما دوستی با ملت کورد است اما جواب توسعه طلبی کردها به جنگ منجر خواهد که کوردها هیچگونه سودی در آن نخواهند داشت.

Missing media item.

حسین یزدان‌پناه در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس افزود بدون شک مربیان غربی که به آن‌ها آموزش نظامی داده‌اند از هویت کرد ایرانی آن‌ها خبر داشته‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
کامنتهای ایرانگلوبال- فرستاده شده توسط Ismail در د., 09/12/2016 - 12:41

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.