رفتن به محتوای اصلی

تصفیه حساب مغرضانه با فدرالیست‌ها به بهانه "سفر حج
21.09.2016 - 18:26

مقاله ای تحت عنوان “هجوم سه جانبه مرتجعان دگر ستیز به مهمانان ملل غیر فارس در مملکت عربی سعودی،” به نام اقای یعقوب حر تستری در سايت ایران گلوبال چاپ شد، که در وحله اول خواننده تصور میکند که صاحب یادداشت میخواهد به مخالفان حزب او و یا نیروهای ناسیونالیست شونیست فارس پاسخ دهد، اما با کمال تعجب خواننده در ادامه متوجه میشود که نویسنده مقاله از همان ادبیات شوونیست های فارس ضد ملیتهای ایران و ضد فدرال استفاده کرده و احزاب خواهان سرنگونی رژیم ایران، اما حامی سیستم فدرالیسم را مورد حمله خود قرار داده است.

آقای یعقوب حر تستری در مقاله‌ای که سایت گلوبال در روز یکشنبه گذشته منتشر کرد، اتهاماتی نادرست و خودساخته علیه فدرالیسم خواهان روا داشت و بی آنکه هیچ کدام از اصول برخورد جوانمردانه با رقبا را مراعات کند انواع اصطلاحات و کلماتی را به کار برد که شایسته یک سیاسی فرهیخته نبوده و نیست. در آن نوشته نارسا بطور مضحکانه‌ای که مرغ پخته را به خنده وا میدارد، تلاش کرد تا احزاب فدرالیست و اپوزیسون سراسری و رژیم ایران را به شیوه‌ای کاملا سطحی و غیر واقعی و به زور در یک جبهه قرار دهد .

آقای تستری با صراحت تمام می‌گویم که ما پیش از شما و حتی بیش از شما رژیم سفاک و مستبد ولایت فقیه را رسوا کرده و می‌کنیم و عملا بیشتر از کنگره ملیت‌های ایران فدرال که مستحکم‌ترین تشکیلات اپوزیسیون است و 13 حزب فعال ملیت‌ها را در بر گرفته، برای سرنگونی رژیم خامنه‌ای از هیچ کوششی به مقدار توان خود و به دور از شعارهای توهمی دریغ نمی کنیم. 

بر خلاف اقای تستری، ما نه تنها هیچ مخالفتی با برقراری تماس میان احزاب مختلف اپوزیسیون و کشورهای مختلف جهان از جمله پادشاهی عربی سعودی نداریم بلکه توسعه روابط اپوزیسیون در سطح بین‌المللی را به ویژه با کشورهای دوست و پیشاپیش آنها کشورهای عربی مخالف رژیم جمهوری اسلامی را یک ضرورت می‌دانیم، اما اگر بحث و یا انتقادی از شیوه چنین تماس‌های صورت می‌گیرد هدف بهبود بخشیدن به روابط فرهنگی و عادی کنگره ملیت‌های ایران فدرال بوده و هیچ کسی از جمله شما اقای تستری، حق ندارد این مسئله را برای دوستان ملیت‌ها تفسیر واژگونه و مغرضانه کند.

در پاسخ به روش کینه توزانه شما نسبت به دیگر هموطنان اهوازی خود که تلاش کردید بدون هیچ مدرک و دلیلی فدرالیسم خواهان را، همسو با رژیم جمهوری اسلامی ایران قلمداد کنید به شما یادآوری می‌کنم که اکثر دعوت شدگان در مراسم حج امسال، از جمله دکتر حسین بر، فعال برجسته بلوچ، دکتر ضیاء صدر الاشرافی فعال سیاسی و فرهنگی ترک آزربایجانی جناب پور کریم روزنامه نگار و فعال کُرد، و… همگی از فدرالیسم خواهان و از اعضای کنگره ملیت های ایران فدرال هستند! حال شما چرا این مساله را نادیده گرفته و عمدا نک تیز حملاتتان را متوجه کل جریان فدرالیستی کردید؟

آیا پس از بحرانی که حرکه النضال لتحریر الاحواز با آن رو به رو شد و منجر به انشعاب در آن گردید، فرصت را جهت تلاش برای یارگیری مجدد در میان فعالان احوازی/ اهوازی مناسب دیدید؟ آیا شما می‌خواهید با این حملات غیر قابل توجیه تشکیلات خود را از انزوا خارج کنید و با حمله ناجوانمردانه به فدرالیست‌ها راه بازگشت به جبهه دیگر استقلال‌طلبان (که ما به ان به عنوان یک تفکر سیاسی هر چند در اصول با ان مخالف هستیم، احترام میگذاریم) را هموار کنید؟ آنها می‌گویند که شما و رهبری تشکیلات شما مطرود آنهاست و دلیل آن را نمی‌خواهیم در اینجا مطرح کنیم، مطالب گفتنی ما بسیار است اما منافع مبارزاتی مانع برملا کردن آنهاست!

حمله به فدرالیست‌ها به این شیوه و دروغ‌پردازی ناشیانه راه درستی برای بازگشت شما به خیمه دیگر احزاب احوازی/اهوازی همفکر شما نیست! پرسش ما این است که چرا شما بطور عمد خود را به فراموشی زدید و نگفتید که اکثریت افرادی که در مراسم حج امسال به پادشاهی عربی سعودی رفتند از فعالان فدرالیست بودند. چرا با این اقدام ناشایسته به اندیشه‌های آنها حمله کردید و ندانسته خدمتی رایگان به ادعاهای دروغین رژیم ولایت فقیه در تهران و برخی از گروه‌های شوونیست تمامیت‌خواه ایران در خارج از کشور از طریق وارونه جلوه دادن حقایق، تقدیم کردید.

شما و اندک  دوستانتان، ما فدرالیست‌ها را در جبهه رژیم ملایان قرار دادید تا چنین وانمود کنید که در خدمت آنها هستیم و این تنها شما هستید که قهرمانان مبارزه هستید! ما نمی‌خواهیم وارد جزئیات شویم تا کار به جای باریک نکشد.

شما و گروهتان در دو هفته اخیر بارها در نوشته‌ها و گفته هایتان بر خلاف خواسته پادشاهی سعودی که مخالف سیاسی کردن حج است تا راه سوء استفاده رژیم توسعه‌طلب خامنه‌ای از این مناسبت دینی بزرگ را سد کند، حضور خود را به شدت سیاسی و تشکیلاتی کردید، در حالی که همسفران فدرالیست شما نظر به درک عمیقی که دارند، در مصاحبه‌های خود تاکید کرده‌اند که مقامات پادشاهی سعودی، آنها را بر مبنای اینکه از فرزندان ملیت‌های غیرفارس و فعال رسانه‌ای هستند، به حج امسال دعوت کرده‌اند.

 اتهامات غیر منصفانه و ساده لوحانه شما به نمایندگی از گروه (حرکه النضال- جنبش نضال) شاخه "حبیب جبر" که متاسفانه مغضوب دیگر احزاب احوازی است، هنوز که هنوز است این درس را نگرفته تا برای پیشبرد اهداف خود در میان کشورهای عربی نباید حقایق را وارونه کند.

راستی شما چرا و به چه حقی جریان فدرال طلب را که گسترده ترین طیف تشکیلات ملیت های غیر فارس در ایران است را، به شیوه ای کودکانه در مقابل پادشاهی عربی سعودی  قرار دهید. غافل از اینکه رشد فکری و سیاسی این تشکیلات هیچگاه تحت تاثیر این روش های کهنه شما قرار نخواهد گرفت زیرا که این احزاب می دانند این تنها به سود رژیم آخوندی حاکم در تهران است. 

شما سالهاست که پشت پرده با اتهام‌های دروغ و بی‌اساس سعی کردید دیگر مبارزان از جمله دیگر تشکیلات همفکر و غیر همفکر خودتان را بدنام کنید، البته این نوشته جای برملا کردن تک تک آن اتهامات ناروا نیست، زیرا در این صورت "مثنوی هفتاد من کاغذ شود".

 فدرالیست‌ها با صدای بلند اعلام می‌کنند که استقلال‌طلبی نه تنها یک اتهام نیست بلکه خواسته‌ای است سیاسی که دمکراسی واقعی بر اساس حق تعیین سرنوشت آن را ضامن است، اما شما تلاش دارید به جای بحث منطقی درباره فدرالیسم که امروز بخشی واقع‌بینانه از مبارزات ملت‌های منطقه شده، آن را تبدیل به یک دشنام سیاسی و برگی برای تصفیه حساب با احزاب فدرالیست کنید!!! اگر نیت شما صادق بود، به جای این کلی گویی، افراد مورد انتقاد خود و گفته‌های آنها را به طور مشخص مورد انتقاد یا حمله قرار می‌دادید، نه اینکه فرصت‌طلبانه به کل جریان فدرالیست حمله کرده و بدون اطلاع از مواضع فدرال طلبان و کنگره ملیتهای ایران فدرال اراجیفی را ردیف کنید که خواست وزارت اطلاعات رژیم و جریان شونیست و ضد ملیتها است!! و بعد آنها را در جبهه مقابل پادشاهی سعودی و در کنار رژیم ایران قرار دهید و خودتان را به عنوان فرشتگان مبارزات و پاسداران امت عرب و جلوداران ملیت‌های غیرفارس وانمود کنید.

بار دیگر تکرار می‌کنیم که استقلال‌خواهی در میان فدرالیست‌های کورد، بلوچ، ترک، ترکمن و عرب به عنوان یک تفکر سیاسی مورد احترام است، و هیچگاه فی نفسه مذموم نبوده و نخواهد بود بلکه یک حق سیاسی مشروع و آرزوی هر اهوازی است و تنها اختلاف میان دو جناح فدرالیسم‌خواه و استقلال‌طلب در شیوه‌های رسیدن به احقاق حقوق ملت‌های خود است.

برای اینکه تمام اتهامات نادرست و ناروای شما را رد کنم می‌گویم که بدون سرنگوی رژیم ستم‌پیشه ولایت فقیه، نه تنها ملیت‌های ستمدید در ایران به ویژه ملیت‌های غیر فارس به آرمان‌های خود نخواهند رسید، بلکه سراسر منطقه روی ثبات و آرامش را هرگز نخواهد دید، زیرا این رژیم ضدبشری آخوندی در داخل کشتار زده و در خارج از یمن تا عراق تا سوریه تا لبنان با استفاده از شبه‌نظامیان فرقه‌گرای خود به شعله های  جنگ دامن می زند و در جهان تروریسم را بطور مستقیم و غیر مستقیم تغذیه ‌می‌کند.  

یک بار دیگر تاکید می‌کنم که اپوزیسیون تمامیت‌خواه و با نگاه شونیست، هیچ تفاوتی با رژیم مرکزگرای جمهوری اسلامی ندارد وگاه حتی در دشمنی با ملیت‌های غیر فارس گوی سبقت را از رژیم ربوده است و یکی از مشخصه‌های آن عرب‌ستیزی لجام گسیخته‌ آن است. این اپوزیسیون نه تنها هیچ سنخیتی با احزاب تشکیل دهنده کنگره ملیت‌های ایران فدرال ندارد بلکه در دشمنی علنی با آن از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند.

علیرغم همه آنچه گفتم امیدوارم روزی برسد که برخی نخبگان استقلال طلب (احوازی- اهوازی) ضمن یافتن جایگاه حقیقی خود در عرصه سیاست، در فکر ایجاد جبهه‌ای حداقل میان خود بر اساس شرایط عینی مساله عربی اهواز باشند و به غرور و خودبزرگ‌بینی برخی که باعث پاره پاره شدن صفوف استقلال‌طلبان شده پایان دهند تا جایگاه حقیقی خود را بر اساس واقعیت‌ها بازسازی کنند، و نه بر اساس حمله غیر قابل توجیه به فدرالیسم خوهان. 

حافظ فاضلی

سبتامبر 2016

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
سایت حزب تضامن دمکراتیک اهواز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.