رفتن به محتوای اصلی

۷۰ هزار نفر از مبتلایان به ایدز در ایران شناسایی نشده‌اند
نقش فرهنگ اسلامی صیغه را در گسترش ایدز سانسور نکنید!
02.10.2016 - 15:42
تفسیر از:
اقبال اقبالی

 

بنظر میرسد تا قبل از سرنگونی حکومت اسلامی توسط مردم شریف ایران، ایجاد محله های شناخته شده برای زنان صیغه ای نظیر «شهر نو» تحت نظارت اداره بهداشت و حکومت آیت الله ها، می تواند مسکنی برای پیشگیری از گسترش ایدز در کشور باشد. 

**************************************

 پارسینه نوشت:
رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا ابتدای سال ۹۵ تعداد ۳۱۹۵۰ نفر مبتلا به عفونت HIV در کشور شناسایی شده‌اند، گفت: بر اساس تخمین‌های آماری، موارد شناسایی شده حدود ۳۰ درصد موارد مبتلا را شامل می‌شود و ۷۰ درصد آنها شناسایی نشده و از ابتلای خود آگاهی ندارند.
 
به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی ربان قرمز، جشنواره بین‌المللی پوستر روبان قرمز با هدف "حرکت سریع به سوی پایان ایدز" در تاریخ چهارم مهر ماه آغاز شد و به مدت یک هفته تا ۱۰ مهر ادامه داشت.
دکتر کازرونی، رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت نیز در مراسم اختتامیه این جشنواره، گفت: ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که آسیب‌های گوناگون روانی‌-اجتماعی نظیر خشونت، سوء‌مصرف مواد مخدر و محرک، مشروبات الکلی، رفتارهای جنسی غیرمتعارف و لگام گسیخته بروز و شیوع بالایی پیدا کرده است.
وی افزود: بر این اساس بدیهی است که یکی از پیامدهای این آسیب‌های گوناگون روانی - اجتماعی، همه‌گیری جهانی HIV/AIDS است. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و ابتلا به عفونت HIV در جمعیتی که در فعال‌ترین دوران زندگی خود هستند، در حال گسترش و ابعاد نگران کننده ای پیدا کرده است.
کازرونی با بیان اینکه تا ابتدای سال ۱۳۹۵ تعداد ۳۱۹۵۰ نفرمبتلا به عفونت HIV شناسایی شده‌اند، ادامه داد: بر اساس تخمین‌های آماری، موارد شناسایی شده، حدود ۳۰ درصد موارد مبتلا را شامل می شود و ۷۰ درصد آنها شناسایی نشده و از ابتلای خود آگاهی ندارند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.