رفتن به محتوای اصلی

نمایندگان حزب سوسیالیست‌های اروپا در محل حبس دمیرتاش
26.11.2016 - 16:50

 

سرگی استانیشو دبیرکل حزب سوسیالیت‌های اروپا به خبرنگاران گفت برای ابراز نگرانی‌های خود به ترکیه آمدەاند به این دلیل که وقوع کودتای نافرجام در این کشور به دستاویزی برای سرکوب نیروهای دمکراتیك مبدل شده است.

وی از جمله موج سرکوب حزب دمکراتیك خلق‌ها را غیر قابل قبول خواند و گفت این حملات با هدف پایان دادن به حزبی است که میلیون‌ها هوادار دارد.

دبیرکل حزب سوسیالیست‌های اروپا تأکید کرد ترکیه برای اتحادیه اروپا جایگاه مهمی دارد اما آزادی یک عامل کلیدی برای ارتباطات است.

در این جمع، آرنه لیئتز نماینده آلمانی پارلمان اروپا نیز از بابت فشار بر روزنامه‌نگاران و دانشگاهیان در ترکیه ابراز نگرانی کرد و گفت اگر ترکیه به تعهدات خود عمل نکند آنها نیز نمی‌توانند تصمیم به لغو ویزای مسافرتی اروپا برای شهروندان این كشور بگیرند. او تأکید کرد که در ترکیه از قانون مبارزه با ترور به شکل غیر اصولی استفاده می‌شود.

ماریا گرانلند نماینده سوئدی پارلمان اروپا از دیگر حاضرین در جمع نمایندگان حزب سوسیالیست‌های اروپا بود که گفت بخاطر اتفاقی که در مورد دمیرتاش روی داده است به ترکیه رفتەاند و از این وضعیت نگران هستند. او گفت دستکم با حضور در اینجا حمایت علنی خود از ه.د.پ را اعلام می‌کنیم و نتایج تحقیقات خود را در سوئد بازتاب خواهیم داد.

در همین رابطه، پیا الدا لوکاتلی نماینده ایتالیایی ضمن اعلام نارضایتی از بابت سرکوب گروههای آزادیخواه در ترکیه به لغو مصونیت قضایی نمایندگان پارلمانی ه.د.پ و حبس آنها اعتراض کرد.

یک نماینده حزب دمکرات ایتالیا بنام ماریانه تیدئی که در میان هیأت اروپایی بود نیز از آنچه در ترکیه می‌گذرد ابراز نگرانی کرد.

هشیار اوزسوی معاون رهبران حزب دمکراتیك خلق‌ها که این هیأت را همراهی می‌کرد نیز اعلام کرد اشخاص و گروههای زیادی خواهان دیدار با نمایندگان و رهبران دربند ه.د.پ هستند اما آنها در انفرادی زندان بسر می‌برند و مقامات آنکارا اجازه ‌هیچ ملاقاتی را صادر نمی‌کنند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
Kurdane.com

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.