رفتن به محتوای اصلی

حزب همبستگی افغانستان به قندیل می‌رود
17.12.2016 - 20:42

 حزب همبستگی افغانستان اعلام کرده که دیگر در برابر مسئله کرد سکوت نخواهند کرد و با استفاده از نفوذ سیاسی و مدنی خود در افغانستان، برای چاره‌یابی مسئله کرد اقدام خواهند کرد. این حزب تصمیم دارد در اولین سفر خود به قندیل برود
 حزب همبستگی افغانستان که از احزاب نوپای افغانستان به‌شمار می‌رود، تا کنون توانسته‌است تا با رویکردهای دمکراتیک خود نفوذ بسیاری را در میان خلق افغان به‌دست آورد. این حزب سکولار که توانسته‌است پایگاه مهمی در میان جوانان و زنان ملیت‌های مختلف در داخل و خارج از افغانستان بدست آورد، هم‌اکنون بزرگترین پایگاه دمکراسی و سکولاریسم در این کشور به‌حساب می‌آید. حزب همبستگی، هم‌اکنون در افغانستان رهبری "خط سوم" را برعهده گرفته است.

 

این حزب چاره‌یابی مسئله کرد در خاورمیانه را بخشی از روند دمکراتیزاسیون خاورمیانه می‌داند و در همین رابطه اعلام کرده است که برای گفتگو و رایزنی با تمامی احزاب کردستان، به منطقه سفر خواهد کرد. حزب همبستگی درنظر دارد تا برای این منظور، سلسله دیدارهای خود با احزاب هر چهار بخش کردستان را ابتدا از قندیل شروع نماید.

سیلی غفار سخنگوی حزب هم‌بستگی افغانستان در دیداری که با تلویزیون رونامی ‌تی‌وی انجام داده است، ضمن محکوم نمودن کودتای سیاسی در ترکیه و دستگیری روسای مشترک ه.د.پ، این عمل را "آنسوی دیکتاتوری" خوانده است

سیلی غفار سخنگوی این حزب اظهار داشته: "مبارزات خلق کرد را متعلق به‌خود می‌دانیم و از آن پشتیبانی می‌کنیم. در همین راستا با تمامی احزاب کرد در هر چهار بخش کردستان دیدار کرده و با آن‌ها به رایزنی خواهیم پرداخت". این حزب تأکید کرده که در این سلسله دیدارها ابتدا به قندیل رفته و با پ.‌ک.ک و پژاک دیدار خواهند کرد.

درباره محتوای این سفرها، سخنگوی حزب همبستگی افغانستان اعلام کرده که: " با انجام این دیدارها، درصدد هستیم تا این پیام را به خلق کرد برسانیم که ما به‌مثابه یک حزب قدرتمند افغانستان، از مبارزات خلق کرد پشتیبانی خواهیم کرد و در همین رابطه از تمامی توان سیاسی خود استفاده خواهیم نمود تا از مبارزات خلق کرد و به‌ویژه خلق باکور کردستان پشتیبانی شود".

سیلی غفار هم‌چنین اذعان داشته که "بدون‌شک تمامی تلاش‌های خود را از درون افغانستان به دولت ترکیه وارد خواهیم آورد تا به ظلم وستم نسبت به کردها پایان دهد".

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.