رفتن به محتوای اصلی

حمله با کوکتل مولوتف به مقر حزب دمکراتیک خلق ها در استانبول
18.12.2016 - 00:14
تفسیر از:
اقبال اقبالی

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرنگار شبکه خبری المیادین در ترکیه نیز با اعلام خبر وقوع انفجار در مقر حزب دمکراتیک خلق ها در منطقه بیلیک دوزو، تاکید کرد که تاکنون ماهیت این انفجار و خسارت های جانی و مادی احتمالی آن مشخص نشده است.

در همین حال، خبرنگار شبکه خبری کردزبان «روداو» در استانبول نیز از شنیده شدن صدای انفجار و همچنین وقوع آتش سوزی در مقر «HDP» خبر داد که دومین حزب بزرگ اپوزیسیون در پارلمان ترکیه به شمار می آید با این حال رهبران و بیشتر نمایندگان آن هم اکنون در زندان به سر می برند.

با این حال اسکای نیوز دقایقی بعد از رسانه های نزدیک به کردها در ترکیه نقل کرد که انفجاری در کار نبوده و تنها گروهی از جوانان خشمگین با استفاده از کوکتل مولوتف و بمب های دست ساز کوچک، به مقر حزب دمکراتیک خلق ها حمله کرده اند.

لازم به ذکر است که به دنبال انفجار انتحاری صبح امروز در شهر قیصریه در مرکز ترکیه که اتوبوس حامل نیروهای نظامی را هدف قرار داد و دست کم ۱۳ کشته و ۵۵ زخمی بر جای گذاشت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور، شبه نظامیان کرد حزب کارگران کردستان (PKK) را به انجام این حمله متهم کرده و گروهی از جوانان هوادار حزب ملی گرای افراطی حرکت ملی (MHP) نیز با حمله به مقر HDP در قیصریه، بخشی از اسناد و وسایل موجود در آن را به آتش کشیدند.

این در حالی است که مسئولان حزب دمکراتیک خلق ها به عنوان حزب هوادار کردها در ترکیه، حمله انتحاری به اتوبوس نظامیان در قیصریه را محکوم کرده و پایان سیاست و گفتمان منجر به جبهه بندی، دشمنی و خشونت را خواستار شدند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.