رفتن به محتوای اصلی

اختلالات روانپزشکی در خوزستان از استاندارد ملی و جهانی بالاتر است
15.01.2017 - 15:48
تفسیر از:
اقبال اقبالی
************************
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اختلالات روانپزشکی در استان خوزستان از استاندارد ملی و جهانی بالاتر است که باید در این زمینه تلاش های بیشتری انجام داد.

اسماعیل ایدنی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح های بیمارستانی و درمانی استان خوستان با حضور وزیر بهداشت در اهواز اظهار کرد: در استان خوزستان متاسفانه بار اختلالات روانپزشکی نه تنها از استاندارد کشور بلکه از جهانی هم بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ درصد جمعیت این استان با اختلالات روانپزشکی درگیر هستند، افزود: میزان شیوع آن در زنان متاسفانه ۵۰ درصد بیشتر از مردان است.

ایدنی توضیح داد: بیماری های غیرواگیردار در صدر اول جدول بعد از دوران جنگ قرار گرفت. عمده این بیماران در سنین فعال اجتماعی هستند و بنابراین حضور و برگشت آنها به سطح جامعه کمک شایانی را به کشور می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: برنامه ارتقای روان جامعه را در چند سطح از جمله طرح تحول نظام سلامت در دستور کار قرار دادیم. بعد پیشگیری را در اختلالات روانپزشکی به خوبی پوشش دادیم.

ایدنی گفت: امروز شاهد افتتاح ۷۴ تخت در بیمارستان گلستان اهواز، ۲۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان سلامت اهواز و مابقی در رامهرمز و مسجدسلیمان هستیم. برنامه بعدی نوسازی کامل ۱۴۰ تخت روانپزشکی بیمارستان گلستان اهواز است.

وی ادامه داد: مرکز دی سنتر، روانپزشکی سالمندان و کاردرمانی نیز در برنامه های آتی دانشگاه است که تا چهار یا پنج ماه آینده بسته درمان روان در خوزستان کامل می شود.

ایدنی عنوان کرد: امروز همچنین مرکز پیوند استخوان بیمارستان شفای اهواز نیز افتتاح می شود و لازم است که با توجه به شیوع سرطان در این استان چنین بخشی را داشته باشیم. 

 مـهـر

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.