رفتن به محتوای اصلی

صالح مسلم: رژیمهای ایران، روسیه و ترکیه برای منافع خود دست بە هر کاری می‌زنند
19.01.2017 - 10:34
تفسیر از:
اقبال اقبالی

 

سیاست آزادیخواهانه، سکولار دمکراتیک و بشردوستانه یک ایران آزاد، همانا دفاع بی قید و شرط از آزادی کردها از اسارت دول ارتجاعی ترکیه، سوریه و عراق می باشد. چنین سیاستی می تواند به آزادی سازی پتاسیل یک نیروی بزرگ برای دمکراتیزاسیون منطقه منجر گردد و به سود همزیستی مسالمت آمیز و صلح پایدار است.  

****************

به گزارش خبرگزاری ریانوستی روسیه، دولت ترکیه  نیروهای نزدیک به بارزانی و آنهای که سال با آنها رابطه داشته است  "عبدالحکیم بشار" از اعضای ارشد شورای میهنی کُردهای سوریه، "ابراهیم برو"  دبیرکل حزب اتحاد "یکیتی" و "درویش میرکان" به عنوان مشاور برای مشارکت در گفتگوهای صلح آستانه فراخوانده شده اند. 

عبدالحکیم بشار در گفتگو با رسانه های نزدیک به حزب دموکرات کُردستان اظهار داشته که وی به عنوان یکی از اعضای ائتلاف ملی سوریه و در چارچوب گروه های اپوزیسیون سوریه به این گفتگوها فراخوانده شده است. 

علی رغم دعوت اعضای شورای ملی کُردهای سوریه از سوی ترکیه، مقام های این کشور به شدت با حضور مقام های روژاوا و حزب اتحاد دموکراتیک در این مذاکرات مخالفت کرده اند. 

به گزارش کوردانه به نقل از فرات نیوز، صالح مسلم در ادامە سخنان خود بە نشست‌های مخفیانە ترکیە، روسیە و ایران اشارە کرد و افزود:" این محور برای منافع خود دست بە هر کاری می‌زنند و این نشستها هم بە ضرر خلق‌های ساکن در منطقە است. محروم کردن ما از این نشست در همین راستا صورت گرفتە است، زیرا آنان درک کردەاند کە هدف ما آزادی و ایجاد سوریەای دمکراتیک است."

مسلم در ادامە سخنان خود خاطرنشان کرد:"تا زمانی کە نفس در سینە داشتە باشیم اجازە نخواهیم داد دیگران برای ما تصمیم بگیرند. هدف ما این است کە خلق مدیریت امور خود را در دست داشتە باشد و در رابطە با آیندە خود تصمیم گیری کنند."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
Kurdane.com

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.