رفتن به محتوای اصلی

ما داغ و درفش تبعیض یکصد ساله بر دوش می کشیم
30.01.2017 - 13:39
 
بدنبال تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مبنی بر توقف 90 روزۀ ویزای ورود برای شهروندان چند کشور مسلمان منجمله ایران، سیل اعتراضات ایرانیان مقیم آمریکا و دیگر نقاط جهان و نیز در داخل ایران گسترش یافت که ایرانی مورد تبعیض قرار گرفته است....ایرانی تروریست نیست و... از میان روشنفکران اصغر فرهادی کارگردان سینما و ترانه علیدوست بازیگر سینما سفر به آمریکا را بعنوان اعتراض به تبعیض ایرانیان بایکوت کردند.
اقدام رئیس جمهور آمریکا اصلا تازگی ندارد. در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما نیز ویزای ورود عراقی ها بمدت شش ماه بحالت تعلیق در آمده بود و اساسا هر کشوری حق دارد به منظور پاسداری از امنیت شهروندان خویش تصمیماتی از این دست اتخاذ کند و آن مربوط به سیاست داخلی آن کشور است. متأسفانه مسئله رعایت حقوق بشر و رفت و آمد آزادانه انسانها زیر سایه تروریسم لجام گسیخته اسلام رادیکال کم ارزشتر می شود و کشورهایی که هدف تروریسم قرار گفتند و یا زیر تهدید تروریسم قرار دارند- مثلا فرانسه- شرایط ویژه برقرار کردند.
ایرانی تروریست نیست! درست استکه نمی توان تمامی ایرانیان را بخاطر تروریست پروری رژیم تهران، تروریست خواند، ولی متاسفانه شهروندان کشوری بنام جمهوری اسلامی در اسارت رژیمی قرار گرفته اند که نزدیک به چهار دهه آنها را هرگونه حقوق شهروندی سلب کرده است. رژیمی که از آغاز حیات اش به ایجاد گروههای تروریستی در داخل- ایجاد باند سیاه ترور روشنفکران دگر اندیش، و نیز در خارج، سازمانهای تروریستی حزب الله و حماس و... غیره دست زده تا کشورهای منطقه را در ترس و هراس نگهداشته، امیال تجاوزکارانه برون مرزی خویش را به انجام برساند. رژیمی که در پی دستیابی به سلاح های کشتار جمعی است، رژیمی که دستان تروریست هایش در اینجا و آنجا آشکار و نهان پیداست. رژیمی که شب روز زوزه های شعار مرگ بر آمریکا دادن عمال اش، به آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل قطع نمی شود. رژیمی که هیچ حرمتی به حق صیانت سفارتخانه ها، کنسولگری ها و دیگر مراکز و نهادهای بین المللی ندارد...
مسلما از دیدگاه کشوری چون آمریکا ایران مهد و لانه تروریست پروری است و شهروندان آن همه زیر این سئوال قرار دارند که مبادا طبق رهنمود سران کشورشان دست به عملیات تروریستی در خاک آمریکا بزنند. پس بهتر است تا مدتی از ورود آنان به خاک آمریکا جلوگیری کرد.
اگر غیرت آن دسته از ایرانیان از این اقدام آمریکا بجوش و خروش آمده، بهتر است این جوش و خروش شان را، آن انرژی و نیرویشان را صرف درهم کوبیدن رژیم تروریست پرور ولایت فقیه بزنند تا شعار دادن در خیابانهای امن اروپا- آنهم نه زیر لوله های کلاشینکف سپاه و بسیج.
از آقای فرهودی و خانم علیدوست پرسید شما که نماد روشنفکران جامعه ایران هستید آیا قدمی و قلمی برای رفع تبعیض در داخل ایران برداشتید که اینک خود را قهرمان ضد تبعیض می نمائید. آیا در ایامی که- البته بحق- تمامی مطبوعات داخلی و خارجی از قربانیان پلاسکو حرف می زدنند و گزارش پشت گزارش تهیه میکردند آیا چند سطری درباره دهها قربانی مردم بلوچ و یا دیگر استانهای غیرفارس نوشتید؟ شما آقای فرهودی و یا همکارانتان آیا فیلمی درباره رنج انسان کش تبعیض در تورکمنصحرا ساختید؟ آیا اساسا این نوع روشنفکران واقعا می دانند تورکمنصحرا کجاست و چه بار سنگین تبعیض و انسان درجه چندم بودن را بردوش می کشند، که امروزه بی محابا دم از مبارزه علیه تبعیض میزنند. آیا واقعا درد تبعیض را چشیدید؟ آیا فرزندانتان به بهانه درست تکلم نکردن یک زبان بیگانه- فارسی- شلاق خورده است، توهین و فحش از "معلم" وارداتی شنیده است، آیا چادر قشنگ و گلدار دختران دانش آموزتان و یا خانم هایتان به بهانه چادر سیاه نبودن در محیط کار و یا مدرسه با قیچی تیکه- تیکه شده است و...
آقایان! ما داغ و درفش تبعیض یکصد ساله را با گوشت و پوست مان و تا عمق استخوانمان حس می کنیم. به چند سطر زیر که هر کدامشان کتابها می شود دقت نمائید....از زمان روی کار آمدن رضاشاه، این قزاق چکمه پوش تابه امروز... از لشکرکشی ها و کشتارهایش، از کشتار بیرحمانه زاهدی ها و جان محمدخان ها و از کشتار قیامیون جنبش جمهوریخواهی تورکمنصحرا بسال 1304 توسط امیرپاشایی ها.... از به زندان قصر انداختن فله ای نخستین هسته های روشنفکران تورکمن برطبق قانون سیاه رضاشاهی بسال 1317، از دستگیری و تبعید سالهای 1327، از جهنمی ساختن منطقه تورکمنصحرا توسط ساواک به بهانه مبارزه علیه کمونیسم در دوران جنگ سرد، بگیر و ببندهای دوران 1350، کشتار مردم بی گناه تورکمن در اوائل انقلاب اسلامی طی دو هجوم وحشیانه رژیم... از کشتار رهبران ملی مان توماج ها، مختوم ها، واحدی ها و جرجانی ها... دردها بر دوش داریم... از غارت ثروت های ملی مان توسط املاک رضاشاهی، از جنایات سرلشکر مزین این سگ هار و زنجیری محمدرضا، از غارت اراضی کشاورزی مان توسط بنیاد های علوی و خانواده رفسنجانی و... خنجرها بر استخوان داریم... از کشتار هویت ملی مان، از غدغن شدن و بریدن زبان بالنده مان...
آقایان مبارز ضد تبعیض! خانه از پای بست ویران است، آنگاه شما در خیابانهای آمریکا و اروپا تظاهرات بپا می کنید. بیائید در دست در دست هم حس برادری و دوستی را در داخل گرم کنیم و باهم به مبارزه علیه تمامی نمادهای تبعیض و سلب حقوق شهروندی در هرکجای دنیا بپردازیم.
آ.گل
سی ام ژانویه 2017

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
برگرفته از:
ایمیل رسیده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.