رفتن به محتوای اصلی

نسل جديد حركت ملى آزربايجان و تفسيرهاى معنادار از آزادى
07.02.2017 - 09:49

شمشير حذف و تخريب بالاى سرمان مى چرخد اما سپر مبانى با ماست. مبانى ترك گرگ زاد با ماست. توركچولوك و آزربايجانچيليق با ماست. زيستن به شيوه ى آنا تومروس و مردن به شيوه ى بابك با ماست. دستورِ سلطه و عاملان سلطه ترور نام و ياد و جان كسانى است كه مغزهاى اين سرزمينِ محصورند. دلم مى گيرد از اينكه مغزهاى ما را، مغزهاى مبانى ما را گرفتار دامهاى انزوا و گمنامى و حذف مى سازند. و دريغا كه اين مقوله گاهى وقت ها از كوچه هاى خودى عبور مى كند. هميشه در آستانه ى انتخابات و در كشاكش كشتى بين اصلاحات و اصولگرايان بر شدت اختلافات و تخريبات و جدايى ها افزوده مى شود. كار آنها ساكت كردن صداى حركت به نفع هياهو و تبليغات انتخاباتى خودشان است.

آنها مى خواهند تفسيرهاى انحرافى را به جاى تفسيرهاى معنادار بر ما قالب كنند. تلاش براى حفظ شاخه اى از حكومت به جاى شاخه اى ديگر از آن آنهم در قالب آزربايجانچيليق و توركچولوك خنده دارترين تفسير تحميلى بر ماست..

ما دغدغه ى سقوط و صعود جناح هاى حكومتى را نبايد بر متن استقلال درونىِ خويش راه دهيم.

در اين ميان حساب مغزهاى متفكر حركت با بعضى از جريانهاى سياسى كار حركت كه تحت فرمان اسپانسورهاى خويش گاهى مدافع اصلاح طلبى اند و گاهى مدافع اصولگرايى ، جداست.
براى ما تدوين دقيق مبانى حركت مهمترين كار است. نسل نو بايد مغزهاى اين حركت را كه تحت تاثير تفسيرهاى انحرافى و جريان سازى هاى انحرافى به انزوا و فراموشى رانده شده اند به آشكارگى وادارد.

جريان ساز هاى منحرف سعى دارند رابطه ى بدنه ى حركت را با مغز آن ببُرند و خواسته هاى منحرف خويش را تدوين كنند. حاكميت سلطه مى خواهد با به رخ كشيدن متن هاى مرده و جريان سازهاى مرده از اين حركت ما روحيه ى زندگى و زنده مانى را بگيرد. براى همين ميدان را براى آنها باز نگه مى دارد تا بتازند و سلايق و معتقدات انحرافى را بر ملت ترك تحميل كنند. من كسانى را كه با كارت اصلاح طلبى و اصولگرايى و در كل با كارت مبانى اشغالگرى براى ما بازى مى كنند جزء جريان سازهاى انحرافى قلمداد مى كنم.

به تفسيرهاى معنادار از آزادى و رهايى در مورد خويش احتياج داريم، و اين كار را نسل جديد حركت بايد مصرّانه پيگيرى كند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدرضا لوایی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.