رفتن به محتوای اصلی

در باره اطلاعیه کمیته آلمان حزب دموکرات کردستان ایران
26.02.2017 - 22:43

 *****************************

در این اطلاعیه که فایل تصویری آن به زبان کُردی در یوتیوب در آدرس https://www.youtube.com/watch?v=QwQcbO2Hy_E&feature=youtu.be در دسترس است کمیته آلمان حزب دموکرات کردستان از نگرانی و نارضایتی برخی از اعضا و هواداران و دلسوزان حزب از وجود پرچم سه رنگ ایران یعنی نماد ملی ایرانیان در مراسم خاکسپاری زنده یاد ابو کریمی خبر میدهد و برای آرام کردن این دسته از اعضا و هواداران حزب توضیح میدهد که این امر بنا به خواست خانواده، بستگان و دوستان ابو کریمی انجام یافته است.

در ادامه این روشنگری و برای آرامش بیشتر اعضای تجزیه طلب حزب توضیح داده شده که در مراسم جداگانه ای که از طرف حزب دموکرات کردستان ایران برگزار شد فقط از پرچم حزب استفاده شده است.

از همین دو گزاره در روشنگری کمیته آلمان حزب دموکرات کردستان ایران بر میآید که مسئولین کمیته آلمان حزب دموکرات کردستان ایران نیز در همدلی با برخی از اعضا و هواداران این حزب با وجود و نمایش نماد ملی و همبستگی ایرانیان در اماکن و مراسم آن حزب مخالفند.

محض اطلاع “فدرالیستها”ی محترم یادآور میشوم که برای مثال در آلمان فدرال اهالی استان بایرن از نصب و نمایش نماد ملی آلمان در استان خود جلوگیری نمی کنند. در آمریکای فدرال نیز چنین است.

هفته پیش در پی اعتراضات حق طلبانۀ مردم اهواز با سیاست های ضد انسانی رژیم اسلامی در آن منطقه دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان ایران در بیانیه ای از مبارزات “ملت عرب ایران” یاد کرده بود. لازم به توضیح است که اعراب ایران که عمدتا در خوزستان زندگی میکنند حدود 1.8 میلیون نفر یعنی یک سوم جمعیت خوزستان را تشکیل میدهند و دو سوم جمعیت خوزستان ایران غیر عرب میباشند.

این رویکرد کمیته آلمان حزب دموکرات کردستان ایران و ادبیات بکار رفته در بیانیه دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان ایران در مورد خیزش مردم اهواز و تمامی اصرار بر تمایزات و نادیده گرفتن اشتراکات مردمان ایران مسلما بیش از آن که رژیم اسلامی را هدف قرار دهد در خدمت اشاعه و تبلیغ ناسیونالیسم کور قومی قرار دارد و تمامیت ایران را نشانه گرفته است.

لازم به یادآوریست که این همان چیزیست که زنده یاد ابو کریمی با آن به مخالفت سرسختانه برخاسته بود و در چند سال گذشته کلیه تلاشهایش را به این مسئله اختصاص داده بود و پیوسته بر همبستگی ایرانیان تاکید میکرد و بهمین دلیل نیز مورد بی مهری رهبری کنونی حزب دموکرات کردستان ایران قرار گرفته بود.

متاسفانه بنظر میرسد که رهبری کنونی حزب دموکرات کردستان ایران از سیاست های خردمندانۀ رهبران پیشین حزب فاصله گرفته و راه دیگری را در پیش گرفته است. راهی که در خدمت همبستگی ایرانیان نیست. با ایجاد فاصله و کینه توزی در میان مردمان ایران نسبت به یکدیگر نمیتوان به امر رهایی بخشی از این مردمان خدمتی کرد.

 بهزاد صمیمی

 26.02.2017

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
https://kooshandegan.org/1002/

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.