رفتن به محتوای اصلی

عربده كشى لمپنيسم در حركت ملى
04.04.2017 - 13:28

 

بايد بگويم علت اين همه تخريبات در اين است كه سازمان هاى اطلاعاتى توسط ماموران خويش با اين حركت مثل يك كيس امنيتى رفتار مى كنند. سازمانهاى اطلاعاتى ماموران خويش را قهرمان و منجى و ليدر حركت معرفى مى كنند و هر كدام سعى دارند تا بازى را با ذهن خويش و به دست ماموران خويش اداره كنند. بدينسان ديالوگ حركت ما در حد ديالوگ هاى سازمانهاى اطلاعاتى سقوط كرده و متاسفانه كسى نيست تا بيهودگى و ضرر بيهودگى اين بازى را يادآورى كند.

آنچه در اين ميان ضربات مهلك و خطرناكى در مى يابد هم حركت ملى است و هم كسانى هستند كه بى خبر از جدال سازمانهاى اطلاعاتى با يقين و باور و صداقت پا به مبارزه عليه استعمار و استبداد نهاده اند. آنها حكم هاى زندان دراز مدت و تبعيد و جريمه هاى متعدد دريافت مى كنند و در جدال بين ماموران ليدر شده و قهرمان شده، له مى شوند و در دراز مدت به گوشه هاى انزوا كشيده مى شوند. يعنى كارآيى آنها از نظر سازمانهاى اطلاعاتى در همين حد اعتراض و دريافت حكم است و نبض حركت دست آنها نخواهد افتاد. آنها در اين چرخه از نظر سازمان هاى اطلاعاتى سياهى لشگرند و اگر بيشتر از مورد مذكور سر و گوش بجنبانند مثل توپ فوتبال بازيچه ى ميدان اتهامزنى سازمان هاى امنيتى خواهند شد تا بدينوسيله از ذهن و زبان مردم بيفتند. بنابراين با صراحت تمام مى گويم كه نبض حركت ما در لايه هاى بالايى، به دست ماموران سازمان هاى امنيتى افتاده است. حتى كسانى كه موى دماغ اين نوع جدال اطلاعاتى در رده هاى بالا مى شوند بر اساس توافق نانوشته شده بين جدال هاى سازمان هاى امنيتى ، از هر دو سو كوبيده مى شوند. چون چنين اشخاصى دارند شيوه ى مبارزه را از چنگ سازمان هاى اطلاعاتى مى ربايند و اين كار به نفع سازمان هاى اطلاعاتى نيست. بنابراين طبق برنامه اى منظم و تخريبى و اطلاعاتى، چنين اشخاصى در هر دو سوى حركت و از جانب سازمان هاى اطلاعاتى درگير سركوب مى شوند. سازمان هاى اطلاعاتى نمى خواهند كه بازى از دست آنها خارج شود. ذهن مردم فقط بايد توسط ماموران آنها اداره شود. مامورانى كه با صرف هزينه هاى گزاف به قهرمان و ليدر تبديل شده اند.

اين ميان دل من با فعالان صادق و با جوانانى است كه با دل و ذهن پاك بر سر وطن و فرهنگ و زبان و هوت مى جنگند و مجادله مى كنند و محكوم مى شوند. كار آنها با ارزشترين كار دنياست. آنها صادقانه مبارزه مى كنند اما ناجوانمردانه توسط فاشيسم و راسيسم با حكم هاى ويرانگر به سكوت و انزوا و نابودى محكوم مى شوند و در اين ميان ضربه اى كه ماموران سازمان هاى اطلاعاتى بر آنها وارد مى سازند مهلك تر از ضربات ديگر است.

يكى از دلايل مخالفت من با فراكسيون اين است كه فراكسيون ساخته و پرداخته ى سازمان هاى اطلاعاتى است. با شعار زبان ترك وارد ميدان شده اما در خدمت توركچولوك نيست.
همچنين بر اساس مشاهدات خويش در طول حركت بايد بگويم ما هيچ رسانه و اتاق فكر ملى نداريم چون هنوز فرصت ايجادش را نداشته ايم و آنچه كه هست در اختيار ماموران سازمان هاى اطلاعاتى است. آنها حتى فرصت آفريدن يك رسانه ى قوى و ملى را به ما نداده اند و نخواهند داد چون آن وقت اين جدال از دست شيوه هاى سيستماتيك آنها خارج خواهد شد.

اطلاعات ايران براى سركوب و كنترل حركت، ماموران خود را صاحبان حركت جلوه مى دهد، و سازمان هاى اطلاعاتى خارجى هم در خوشبينانه ترين حالت به خاطر رهايى ما دارند ماموران خويش را با همان شيوه هاى سيستماتيك به عنوان سخنگو و ليدر و قهرمان بر ما مستولى مى سازند. اين اشتباه است. سازمان هاى اطلاعاتى بايد ياد بگيرند كه از استقلال حركت ما دفاع كنند نه اينكه استقلال حركت ما را تحت سلطه ى خود در آرند. آنها بايد از استقلال اتاق فكر حركت كه تقريباً به طور نانوشته، تركيبى از مغزهاى درون و بيرون اند تمكين كنند نه اينكه با قدرت امكانات خويش مغزهاى ما را محو و نابود سازند.

آنهايى كه " نه " ى بزرگ به سازمان هاى اطلاعاتى مى گويند در طول زندگى خويش گرفتار مصايب زيادى شده و خواهند شد اما اين استقلال فكرى و ذهن دموكرات آنهاست كه ملت را به خواسته هاى خويش رهنمون مى سازد. دوران ترس از تخريبات گذشته است.

مخالف مركزيت سازى سازمان هاى اطلاعاتى به نفع عده اى لمپن و بيسواد هستم. حركت ما كاريزما و عزت مختص و مستقل خويش را دارد و نبايد تا اين حد رذيلانه، عزت و عظمت اين حركت را خدشه دار ساخت.

مواردى را بايد با ملت شريف خويش و با وجدانهاى بيدار در ميان بگذارم:

١- نگذاريد اين حركت، تحت تاثير بازى هاى سازمان هاى اطلاعاتى داخل و خارج از ريل خارج شود. سازمان هاى اطلاعاتى هنوز عمق اين حركت را درك نكرده اند و نخواهند كرد. آنها مى خواهند كنترل اين حركت دست خودشان باشد و در اين راه ملت و زبان و آزربايجان را پيرهن عثمان ساخته اند. آنها مى توانند در سطح اين حركت به جار و جنجال و هوچيگرى ادامه دهند ( تداوم لمپنيسم و شارلاتان بازى هاى آنها نشان از اين سطحى بودنشان و در سطح بودنشان دارد) اما اعماق اين حركت، دست آنها نيست و آنها نمى توانند به اعماق ما نفوذ كنند. زيرا بهتر مى دانند كه در اين صورت غرق خواهند شد. آنها مى توانند يكى دو روز عوامفريبى كنند و حركت ما را بازيچه ى زورآزمايى هاى خويش سازند اما از اين نكته غافلند كه اين حركت بازى هاى آنها را به هم خواهد زد.

٢- از تهديداتى كه اين روزها از جانب بيرون و درون دريافت مى كنم هيچ هراسى ندارم. متاسفانه امثال من و ما، شبيه قربانيان معصوم جنگ بين قدرت ها هستيم. هر دو سو قاتلند اما هيچكدامشان مسئوليت قتل عام را بر عهده نمى گيرد. اتهامزنى ها و سياه نمايى هايى از قبيل متروخوابى و بى خانمانى و... ( تخريبات جديد) عيب و عار نيست بلكه به راست و دولا شدن در برابر ناكسان شرف دارد. آنچه بعضى ها آن را ننگ مى شمارند براى من عزت انسان است.
چنين به نظر مى رسد و طبق اعتراف خودشان، بخشى از زندگى اين افراد كند و كاو در مورد جزئيات زندگى ديگران است. به هر حال، كار من پرداختن به جزئيات زندگى خصوصى افراد نيست، كار من پرداختن به جزئيات انديشه هاى انسانى است. مطلب بعدى من در خصوص چگونگى زندگى روزمره ى خويش خواهد بود.

٣- فردى به شكل مرموز سعى دارد تشكيلات هاى وطنم را رو در روى من قرار دهد. به جز چته ى اين فرد، من بر همه ى اين تشكيلات ها احترام مى گذارم و خواهان موفقيتشان هستم.

و سخن آخر:

مى خواهم مطالبى به كنايه در باره ى جنون و عقل بنويسم.
در جنون، ول و رها مى شوى. بى خيال چپ و راست و بالا و پايينت هستى. باز و آزاد و بى پرده اى. جلوى پرده و پشت پرده ندارى. هر كجا و هر وقت كه خواستى لخت مى شوى و دراز مى كشى. دست به بينى ات فرو مى برى و چركاب درونت را بدون ترس از " زير نظر بودن" به بيرون مى ريزى.
در عاقلانگى بسته هستى و بسته بندى مى شوى. زير نگاهها و تحت نظرى. مودّب و شيك و جمع و جور شده هستى. به طور سيستماتيك دور و بر و بالا و پايينت را سانسور مى كنى. كلمات را پاستوريزه شده و منفعت طلبانه انتخاب مى كنى. در هر كلمه اى منفعتى نهفته است. عاقلانگى بسته بندى ات مى كند و مثل كادويى شيك جلوى رئيس و ارباب و اسپانسورت مى نهد. در عاقلانگى آنكه در صحنه است خودش نيست، بلكه تصوير قرار و مدار پشت پرده هاست.

حالا موضوع اين است كه جنون من دارد قرار و مدار پشت پرده ها را به هم مى زند. من تابع هيچ تشكيلات سياسى و سازمان هاى اطلاعاتى نيستم و ماموران سازمان هاى اطلاعاتى كه سخنگوى حركت شده اند از اين ديوانگى مخرّب عصبى شده اند. جنون من به من مى گويد كه فراكسيون شما گورى است كه براى امروز و آينده ى حركت ما كنده اند. جنون من به من مى گويد كه اين حركت را نبايد دست ماموران سازمان هاى اطلاعاتى سپرد، بلكه بايد از استقلال و عزت آن دفاع كرد. جنون من به من مى گويد كه لمپنيسم و شارلاتانيسم ، و ادبيات زشت و كثيف آن بايد از حركت ما زدوده شود. عقل شما در اين موارد چه مى گويد؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدرضا لوایی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.