رفتن به محتوای اصلی

کاندید های ریاست جمهوری ایران حق صحبت در مورد مسائل نظامی و دفاعی ندارند!؟
05.05.2017 - 01:17

شش کاندیدی که در نمایش انتخابات ریاست جمهوری ایران از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند و مورد تایید فرماندهان سپاه و ولی فقیه هستند، حق صحبت کردن و یا اظهار نظر در مورد مسائل دفاعی و نظامی و امنیتی ندارند و نباید از خط قرمز عبور کنند.

این تهدید توسط ستاد انتخاباتی به انان گوشزد شد، اما ظاهرا به دلیل درگیری شخصی و برای بزرگنمایی خود صحبتها و اظهار نظر هایی در مصاحبه ها کرده اند که مورد تهدید کتبی معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران قرار گرفته اند. حال مشخص میشود که وظیفه اصلی ریاست جمهوری در رژیم ایران چیست و فقط تدارکچی بیت رهبری و فرماندهان سپاه بوده و خواهند بود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران اعلام کرد به کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، به صورت کتبی هشدار داده شده از ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور خودداری کنند.

شبکه العالم به نقل از مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح و رئیس ستاد تبلیغات دفاعی ایران گزارش کرد، از کاندیداهای دوازدهمین دوره انخابات ریاست‌جمهوری ایران، به صورت کتبی خواسته شده از ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور خودداری کنند.

جزایری در این‌باره گفت: « به صورت کتبی خواسته‌ایم تا نامزدها و یا رسانه‌ها از ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه‌ای که خارج از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری است، خودداری کنند.»

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران در ادامه افزود: «قبلا به صورت کتبی از ستاد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری خواسته شد تا در خلال تبلیغات انتخاباتی مراقب شود تا نامزدها و یا رسانه‌ها در ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه، منافع ملی و امنیت کشور را در نظر گرفته و از دخالت غیرتخصصی در این عرصه که خارج از اختیارات ریاست‌جمهوری است، خودداری کنند.»

آیت الله علی خامنه‌ای رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران، فرمانده کل نیروهای مسلح یا فرمانده کل قوا در این کشور است. این سمت از سال 1980 و مطابق با قانون اساسی ایران بر عهدهٔ "مقام رهبری" که ولی فقیه حاکم است، نهاده شد.

این ممنوعیت در حالی شامل حال رسانه‌ها نیز می‌شود که در روزهای گذشته، سازمان گزارشگران بدون مرز، با صدور بيانيه اى اعلام كرد كه همزمان با آغاز کارزار انتخابات ریاست جمهوری در ایران،۵۵ میلیون رأی دهنده ايرانى از اطلاعات آزاد و مستقل محروم هستند.

سازمان گزارشگران بدون مرز تأسف خود را از سانسور تحمیل شده بر رسانه‌ها و سرکوب روزنامه‌نگاران، که آن‌ها را از ایفای نقش اطلاع‌رسانی آزاد درباره انتخابات محروم می‌کند، ابراز كرده و گفته با 28 زندانی ایران یکی از 5 زندان بزرگ جهان برای روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
سایت تضامن اهواز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.