رفتن به محتوای اصلی

درخواست زيباكلام از سيستانى ، و دورويى و چاپلوسى روشنفكر ايرانى
29.09.2017 - 20:19

صادق زيباكلام با سبك ادبيات مدح و چاپلوسى از سيستانى تقاضاى استقلال كردستان را مى كند. احمقانه ترين خواسته اى است كه در طول اين ساليان ديدم. انگار كه از يكى بخواهى لطفاً خودت را بكش تا ديگرى نفس راحت بكشد. روشنفكرى ايران شيوه ى گفتمانش را گم كرده است.
برنار کوشنر، وزیر خارجه پیشین فرانسه، آیدی کوهن، پژوهشگر اسرائیلی و استاد دانشگاه بار ایلان، هنری بیرنار لوی، اندیشمند فرانسوی یهودی الاصل ، پیتر گالبرایت، سفیر سابق آمریکا در کرواسی و یکی از معاونان پل برمر، حاکم غیرنظامی سابق آمریکا در عراق و زلمای خلیل‌زاده، سفیر سابق آمریکا در بغداد هم نقشه ى استقلال كردستان را دارند اما آنها مستقيماً به بارزانى مشاوره مى دهند و آنقدر عقل دارند كه سراغ اين نوع درخواست هاى احمقانه و غير عقلانى از اشخاص و شخصيت هاى سياسيئى كه مخالف كشور شدن كردستانند نروند.
صادق زيباكلام نگران آزادى كردها و پاشيده شدن تخم نفاق است و عراق را كشور نمى داند. زيباكلام مى گويد سرزمين هايى كه امروزه در خاورميانه كشور خوانده مى شوند پيشينه ى تاريخى ندارند. ايران هم يكى از آنهاست و زيباكلام فراموش كرده است كه از آن هم سخن بگويد. زيباكلام تجزيه طلب خواندن كردها را و اصرار بر يكپارچكى عراق را بى معنا مى داند اما ترك ها و مليت هاى داخل ايران را تجزيه طلب و ايران را يكپارچه مى داند، و يا اگر هم چنين نداند در موردش سكوت مى كند.ث
زيباكلام خودش يك تنگ نظر است و خودش را قيم ديگران فرض مى كند اما غيرمستقيم از سيستانى مى خواهد كه تنگ نظر نباشد. من با نظرات سيستانى در مورد ديگرى ها مخالفم و اعتقاد دارم كه سيستانى يك ديگرى ستيز است درست مثل صادق زيباكلام. اما مسئله وقتى خنده دار مى شود كه يك ديگرى ستيز از آن يكى ديگرى ستيز درخواست رعايت حقوق انسانى را مى كند. و اين در حالى است كه همين درخواست كننده خودش دارد از اشغالگرى حمايت مى كند. زيباكلام بهتر است اول راجع به آزادى ملت ها و كشورهاى اشغال شده و زندانى شده در ايران درخواست بنويسد بعد به همسايگان بپردازد.
زيباكلام مظهر دورويى و تضاد فكرى روشنفكر ايرانى است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدرضا لوایی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.