رفتن به محتوای اصلی

رسانه میلی مسبب حذف نمایندگان فوتبال ایران در آسیا
بحران ورزش ایران
29.10.2017 - 17:43

تنها دو روز دیگر نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا از این رقابت ها کنار گذاشته خواهند شد!مدیران این تیم ها در تکاپوی حل مشکلات پیش رو به این در آن در می زنند.اگر واقع بینانه به این موضوع بنگریم این معضلات تنها به این چهار تیم منتهی نمی شود،فوتبال دولتی و ورشکسته ایران که بسیاری از تیم ها از صدر به زیر اش در تمام سطوح آن تا خرخره بدهکار و مقروض می باشند !و در مملکت خودمان که شرایط آن را بخوبی آگاه هستیم ،دست به عصا و در بسیاری مواقع با کدخدامنشی و لابی های پشت پرده به حیات خود ادامه می دهند.
اما بحث کنفدراسیون فوتبال آسیا با کدامنشی های داخلی متقاوت است،آنجا دیگر با کسی شوخی ندارند و هر موضوع را بر اساس قوانین مصوب و مجاری تعیین شده به جلو می برند!
مدیران فوتبال ایران که اکثریت آنان مدیر هزینه می باشند و با بودجه های مصوب به کار گمارده می شوند و هیچگاه دغدغه درآمدزایی ندارند و هر زمان که بالادستی ها امر کنند جایشان را به شخص دیگر تحویل می دهند.
فوتبال دولتی ایران که راههای درآمد زایی محدودی را پیش روی مدیران آن قرار داده است!با کمال تاسف همین چند راه نیز با موانع زیادی روبروست.
حق پخش تلویزیونی در فوتبال دنیا اول و بیشترین سهم را در کمک به باشگاهها برای تامین هزینه ایفا می کنند.اما رسانه ایی که رئیس آن با نظر مستقیم بیت رهبری و شخص پدر خوانده انتخاب می شود ،بدون توجه به حق قانونی باشگاههای اکثرا مقروض از پرداخت درآمدهای میلیاردی که از پخش بازیهای لیگ برتر به جیب رسانه میلی سرازیر می شود خودداری می کنند!!
دربی شاید بهترین نمونه برای این اجحاف بزرگ در حق فوتبال ایران باشد ،بازی که با حساب سر انگشتی و جدول تعرفه تبلیغاتی تلویزیون برای این بازی در نظر گرفته بود!مبلغی در حدود 16میلیارد عاید تلویزیون و صفر ریال سهم سرخابی ها بوده است! حال محاسبه اینکه چه مبلغ سرسام آوری در طول یک فصل به جیب تلویزیون می رود ،و مدیران آن به جای پرداخت حق و حقوق فوتبال تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند!مبالغ هنگفتی را صرف برنامه ها و سریال های آبکی ،بی محتوا و بدون بیننده کرده و یا مبارت به شبکه هایی راه اندازی می کنند که در طول روز بیننده آن به هزار نفر نمی رسد!
تمام این مباحث که مابین سازمان لیگ ،فدراسیون فوتبال تا اکنون صورت گرفته است و تا کنون نتیجه ایی به همراه نداشته و نخواهد داشت.کلید حل مشکل تنها با دستور مستقیم پدر خوانده از میدان پاستور حل خواهد شد !تا زمانی که او فرمان ندهد سهم فوتبال بدست آنها نخواهد رسید.
دو روز دیگر فوتبال ایران در صحنه بین المللی می بایست از این گذر بسلامت عبور کند و بدهی های ریز و درشت داخلی و خارجی خود را پرداخت نمایند ،تا مجوز حیات و حضور در عرصه رقابت های آسیایی را بدست آورد.و اگر این موضوع حل نشود تبعات سخت و سنگینی به ورزش و جامعه ایران وارد می کند.
حال باید منتظر بمانیم پدر خوانده برای جلوگیری از نابودی و ادامه حیات فوتبال ایران و در پی آن ادامه تنها بهانه و دلخوشی میلیون ها نفر ایرانی حاضر خواهد شد از هزینه های بیهوده صرف شده در سپاه ،یمن ،سوریه،عراق و بتازگی اوگاندا صرف نظر نماید!و مانع یک افتضاح و آبروریزی بزرگ جهانی را بگیرد. یا اینکه طبق رسم این سی و هشت سال که حق و حقوق مردم ایران برایشان ذره ایی ارزش نداشته است ،به چپاول ثروت مردم ایران ادامه داده و آن را درجیب خود و خانواده سرازیر کرده و یا برای حفظ مشروعیت و خودکامگی خود در چند کشور خاص به رایگان هزینه می کنند.....

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

وحید فرخنده خوی فرد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.