رفتن به محتوای اصلی

تدارک برگزاری کنگره مشترک ادامه دارد
گزارش سه ماهه هیئت برگزاری کنگره مشترک
21.11.2017 - 00:07

تا کنون طی چند گزارش، روند برگزاری کنگره مشترک را به اطلاع شما دوستداران و علاقمندان وحدت چپ رسانديم. در اين گزارش که به فعاليت های ما طی سه ماهه گذشته می پردازد، تصميمات و اقدامات هيئت برگزاری کنگره مشترک و گروه های کار را به اطلاع شما می رسانیم.

در سه ماهه گذشته عمده فعاليت هیئت برگزاری کنگره روی سرو سامان دادن به فعالیت های درونی متمرکز بوده است، اما گام هائی نیز در جهت افزایش فعالیت بیرونی برداشته شده است. کارهای درونی طی این دوره با سرعت بیشتر و کارائی بهتر انجام گرفت. در این گزارش به تفکیک بدانها می پردازیم:

تصميم ها و اقدامات درونی

یک- در اين دوره گروه های کار پيگيرانه به فعاليت خود ادامه دادند. هیئت برگزاری کنگره مشترک در این دوره شش گروه کار تشکیل داده است: گروه کار منشور، اساسنامه و آئین نامه، ارتباطات و سازماندهی، تبلیغات و رسانه، موضع گیری سیاسی و گروه کار تدارک عملی و فنی.

دو- با تلاش گروه کار تدارک عملی و فنی کنگره، زمان کنگره تعیین و محل آن رزرو شده و با تائید هیئت برگزاری کنگره قطعی گرديده است. کنگره در اوائل سال آينده خورشيدی -ماه مارس 2018- برگزار خواهد شد. در کنگره علاوه بر اعضای سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)، کنشگران چپ و سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران ـ طرفداران وحدت چپ ، از نمایندگان احزاب سیاسی ایرانی، فعالان سیاسی، خبرنگاران و علاقمند به سرنوشت این پروژه دعوت خواهد شد که در کنگره مشترک ما، شرکت کنند.

سه- هيئت برگزاری کنگره مشترک برای تدارک کنگره تصميم گرفت که یک سایت (تارنما) راه بياندازد. مسئوليت راه اندازی آن را به گروه کار تبلیغات و رسانه سپرد. هیئت تحریریه و شورای دبیران آن از داوطلبان تشکيل گرديد. اکنون به همت این دو ارگان و مدیریت فنی آن، سایتی با نام "به پیش" راه اندازی شده است که می خواهد در خدمت برگزاری کنگره مشترک قرار گيرد. این تارنما محل بحث و گفتگو و ارائه نظر و پيشنهاد خواهد بود. و کوشش می کند گره‌های نظری چپ دموکرات و بنیان‌های برنامه‌ای آن را برای علاقمندان مطرح کند. همچنین می خواهد الگوی حزبی و سازمانی که می خواهيم بسازيم مورد بحث و گفتگو قرار دهد. در نظر دارد تجارب جريان های چپ در عرصه‌های مختلف و مواضع سياسی مشترک سه جريان را بازتاب دهد. و سرانجام اینکه بیشترین تاکید این تارنما بر مباحث و گفتمان‌های فکری و برنامه‌ای و سیاسی خواهد بود.

آدرس سايت چنین است: http://bepish.org

چهار- یکی از موضوعات مهم در دستور کنگره "منشور" است. گروه کار منشور پيش نويس منشور را آماده کرده است تا در درون و بيرون از سه جريان، پیرامون آن بحث و گفتگو شود. تا کنون به جز جلسات متعدد و مباحث زیادی که در گروه کار منشور وجود داشته است، در فاصله سه ماهه اخیر، فعالان این پروژه در سه جلسه عمومی پالتاکی، بدان پرداخته اند. چهارمین اجلاس عمومی که چند روز آتی برگزار می شود، باز گفتگو پیرامون منشور در دستور قرار دارد.

پنج- گروه کار اساسنامه و آئین نامه، در این فاصله پيش نويس آئین نامه کنگره را تهیه کرده و در اختيار اعضاء سه جريان گذاشته است. در حال حاضر پرداختن به اساسنامه را در دستور کار دارد.

شش- مهمترین کار هیئت برگزاری کنگره مشترک در این دوره تعیین نوع کنگره و متناسب با ان مشخص کردن اقدامات عملی و حقوقی در ارتباط با آن و زمانبندی و برنامه ریزی برای برگزاری یک کنگره موفق بوده است. پیرامون نوع کنگره ما برگزاری یک کنگره تصميم گير را در دستور قرار داده ایم. از اینرو تلاش این است که موضوعات کنگره با بیشترین تدارک ممکن برای تصمیم گیری در جلسه کنگره، آماده شوند. در ارتباط با موضوع دوم، طرح اولیه زمانبندی، در حال اجراست و طبعا در جریان عمل این زمانبندی تدقیق خواهد شد.

اقدامات بیرونی

فعالیت بیرونی ما، طی سه ماهه گذشته، چنین بوده است:

*- در طول سه ماه گذشته ما یازده اعلامیه و یک بیانیه داده ایم: بیانیه در ارتباط با کارگران و دفاع از خواسته های آنان بوده است. چهار اعلامیه پیرامون وضعیت زندانیان سیاسی، یک اعلامیه در ارتباط با طرح کارورزی، یک اعلامیه پیرامون انقلاب مشروطیت، و یک اعلامیه در ارتباط با سالگرد کشتارها، اعلامیه ای در برخورد با قتل کولبران و دفاع از اعتصاب مردم بانه و بزرگداشت جلال طالبانی بوده اند و اعلامیه ای نیز در گرامیداشت یاد علی اشرف درویشیان منتشر کرده ایم. اخرین اعلامیه ما به زلزله اخیر کرمانشاه پرداخته است.

*- در ارتباط با سالگرد کشتارها تصمیم گرفتیم به جای برگزاری یک مراسم مشترک توسط سه جریان، از مراسمی که خانواده جانباختگان در ماه اکتبر می خواستند در پاریس برگزار کنند، حمایت کنیم و بکوشیم با همه اشکال ممکن، به سهم خود، در آن مشارکت کرده و آن را تقویت کنیم. این مراسم بسیار خوب برگزار گردید.

افزون بر این تهیه یک ویدئوی مستند به مناسبت ۲۹مين سالگرد کشتار زندانیان سیاسی توسط سه جریان و انتشار ان در رسانه ها، در دستور بود. این فیلم ویدئوئی تهیه و از طریق یوتوپ و اشکال دیگر منتشر شد.

*- مراسم اومانیته با حضور و مشارکت اعضای سه جریان به همراه فعالان سیاسی منفرد به نام هماهنگی ایرانیان در پاریس برگزار شد. حرکت اومانیته امسال در مجموع موفقیت امیز بود.

*- در سه ماه گذشته گروه کار تبلیغات و رسانه ها پیرامون وحدت، پنج مصاحبه انجام داده است. همچنین مجموعه مطالبی که در سایت به پیش منتشر شده است، حاصل تلاش جمعی علاقمندان به وحدت بوده است.

*- برای تدارک برگزاری دو سمینار بیرونی در اسلو نروژ و در کلن آلمان، تصمیم گیری شده است. قرار است تا پایان ماه ژانویه این دو سمینار برگزار شود.

هیئت برگزاری کنگره مشترک

شانزدهم نوامبر 2017

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
http://bepish.org

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.