رفتن به محتوای اصلی

پناهندگی اعضای تیم رقص ترکیه به اروپا
06.12.2017 - 12:05

از تیم اعزامی 16 نفره ترکیه به مسابقات رقص فولکلور در مجارستان 11 رقصنده در اروپا تقاضای پناهندگی کرده تنها 5 تن به ترکیه بازگشتند.

به گزارش سایت "تورکی پورگ" به نقل از آژانس خبری دوغان ترکیه اکثر اعضای یک تیم رقص فولکلور ترکیه که در ماه گذشته میلادی برای شرکت در مسابقات رقص فولکلور مجارستان به بوداپست آمده بودند به ترکیه بازنگشته و در اروپا تقاضای پناهندگی سیاسی کرده اند.

گزارش تکمیلی بی بی سی ترکی در این زمینه حاکی از آن است که رئیس اداره مهاجرت مجارستان گفته است: این 11 رقصنده در خاک مجارستان تقاضای پناهندگی نکرده اند و با توجه به اینکه مجارستان بخشی از حوزه جغرافیایی شنگن (منطقه اروپایی بدون مرز) است به احتمال قوی رقصندگان به یک کشور دیگر اتحادیه اروپا رفته و در آنجا تقاضای پناهندگی نموده اند.

گفتنی است پناهندگی دسته جمعی تیم های ورزشی و هنری پیشتر و در زمان جنگ سرد امری متداول درباره تیم های بلوک شرق سابق بوده و پیش از فروپاشی اتحاد شوروی کمتر المپیک یا مناسبت ورزشی-هنری بود که با فرار اتباع بلوک شرق از کمپ ورزشی خود و پناهندگی به غرب همراه نباشد.

رخدادی که اتفاقا یکی از معروف ترین آنها با پناهندگی نعیم سلیمان اوغلو قهرمان بلغار وزنه برداری جهان در مسابقات 1986 سیدنی به ترکیه اتفاق افتاد.

منابع اداره مهاجرت آلمان نیز چند روز پیش از خبر داده بودند که در سال 2017 ماهانه بطور متوسط هزار شهروند ترک به این کشور پناهنده شده اند ؛ علاوه بر آن طبق برآوردهای غیر رسمی در حال حاضر بالغ بر 12 هزار شهروند ترک نیز در یونان تقاضای پناهندگی کرده در این کشور بسر میبرند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

پیمان عارف

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.