رفتن به محتوای اصلی

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان خواستار تشکیل "ایالات متحده اروپا" شد
09.12.2017 - 10:39

 

مارتین شولتس رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در کنگره این حزب تشکیل "ایالات متحده اروپا" را هدف نهائی خود در هشت سال آینده اعلام کرد. وی گفت کشورهای مخالف این هدف باید اتحادیه اروپا را ترک کنند. کنگره حزب سوسیال دموکرات با هدف رایزنی درباره شرکت یا عدم شرکت در دولت ائتلافی آینده آلمان تشکیل شده است.

مارتین شولتس رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در کنگره سراسری این حزب که از دیروز در برلین برپا شده است، تاکید ورزید که تا سال 2005 باید "ایالات متحده اروپا" با یک قانون اساسی واحد جایگزین اتحادیه اروپا شود. وی همچنین تصریح کرد هر کشوری که مایل به پذیرش این امر نیست باید اتحادیه اروپا را ترک کند.

شولتس که تا آخر سال 2016 میلادی ریاست پارلمان اروپا را به عهده داشته است، در ادامه سخنان خود گفت: "اروپا بیمه عمر ما است و تنها وحدت کامل اروپا شانس ما را برای رقابت با سایر مناطق بزرگ جهان تضمین می کند".

نظر مارتین شولتس بلافاصله با استقبال گرم صاحبان صنایع آلمان روبرو شد، اما آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در این مورد سکوت کرد و حزب سوسیال مسیحی که متحد مرکل است در برابر آن موضع منفی گرفت. یکی از رهبران اصلی این حزب از آقای شولتس به عنوان "اروپائی رادیکال" نام برد و گفت که نظر او قابل تحقق نیست.

راه هموار ائتلاف بزرگ در آلمان

کنگره حزب سوسیال دموکرات در اصل با هدف رایزنی پیرامون تشکیل "ائتلاف بزرگ" برای دولت آینده آلمان برپا شده و تا روز یکشنبه این هفته ادامه دارد.

در نخستین نشست این کنگره، مارتین شولتس با حدود 82 درصد آرای حاضران در مقام ریاست حزب سوسیال دموکرات ابقا شد. وی در ماه مارس امسال 100 درصد آرای هیئت های نمایندگی حزب را کسب کرده بود.

کنگره حزب سوسیال دموکرات تصویب کرد که رهبری حزب می تواند بر سر تشکیل ائتلاف بزرگ با اتحاد دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل صدراعظم آلمان وارد مذاکره شود، اما باید تصمیم گیری نهائی را به نتیجه مذاکرات موکول کند.

مارتین شولتس که در انتخابات 24 سپتامبر امسال از آنگلا مرکل شکست خورده است، تا اندکی پیش مخالف ائتلاف با وی بود، اما امروز در برلین گفت: "ما نباید به هر قیمتی از شرکت در ائتلاف خودداری کنیم".

تا تصویب کنگره حزب سوسیال دموکرات اکنون راه برای پی گیری مذاکرات مربوط به ائتلاف این حزب با اتحاد دموکرات مسیحی هموار شده است. با این همه پیش بینی می شود که این مذاکرات دست کم تا ماه مارس امسال طول بکشد و تکلیف دولت آینده آلمان در آن زمان روشن شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
رادیو فرانسه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.