رفتن به محتوای اصلی

سرکوب وحشیانه ی گردهمایی دیروز پشتیبانی از رضا شهابی به دست پلیس امنیت
27.12.2017 - 23:12

 

 

در این نوشته روی سخن با مقامات حاکم ، دستگاه قضا ، نهادهای امنیتی و انتظامی است.

دیروز در جریان حمایت انسانی از رضا شهابی کارگر زندانی بیمار ، در برابر وزارت کار ، مورد هجوم و یورش نیروی عملیات پلیس امنیت تهران قرار گرفتیم و با خشونت و سرکوب وحشیانه همراه با فحش ناموس ، کتک ، ضرب و شتم ، ایجاد جراحت ، پاره کردن شلوار ، بازداشت شدیم .

مامور پلیس امنیت که باید رفتار قانونمند همراه با احترام به حقوق شهروندی فعالان کارگری ، مدنی و دانشجویی داشته باشد نشان داد که نه تنها تربیت نشده بلکه مغزشویی هم گشته اند و به فعالان معترض نگاه انسانی و قانونی نداشتند.

هیچ مامور انتظامی و امنیتی حق توهین و خشونت ورزی و کتک زدن یک انسان دردمند ایرانی آگاه و معترض را ندارد.

دیروز خود من با هجوم و حمله چند پلیس لباس شخصی امنیت در یک آن روبرو شدم که با فحاشی و خشونت و ضرب و شتم بازداشتم کردند !؟ . در خودرو ون پلیس شاهد بحث یک مامور پلیس امنیت با یک فعال دانشجویی بودم که ، پلیس دانشجو را متهم به رای دادن و حمایت از رییس جمهور می کرد !؟ به من می گفت که نظام از من حمایت می کند تا تو را نابود کنم و پول دیه ات را بدهم !؟

این ماموران از کجا فرمان می گیرند که دولت را قبول ندارند ؟ آیا نظام اسلامی به این ماموران گفته که می توانند فعالان مدنی و کارگری را بکشند و پول دیه آنها را پرداخت می کنند ؟

چرا به جای آموزش چنین اراجیفی به این پلیس ها ، حقوق شهروندی و رفتار قانونمند در برابر هم مهینان معترض را یادشان نمی دهید ؟ همواره در اینجا و آنجا می بینیم که مقامات حکومتی در برابر رسانه ها از حق اعتراض و نقد و حقوق شهروندی می گویند اما در عمل و رفتار دیدیم که پلیس امنیت شلوار یک کارگر را در خیابان پاره کرد ، پیرمرد کارگر ۷۰ ساله را چند مامور با هم کتک می زدند و او را لای در خودرو ون گذاشته و فشار می دادند بطوری که نفسش داشت قطع می شد و من به نجاتش شتافتم ، از آغاز بازداشت تا رفتن به مرکز عملیات پلیس امنیت در گیشا و سپس بازداشتگاه دادسرای اوین ، یکسره من در حال مشاجره با ماموران و گوشزد کردن حقوق شهروندی بازداشت شدگان به آنها بودم چرا رفتار آنها همراه با توهین و ناسزا و خشونت پس از بازداشت نیز بود!

شما که دم از رافت اسلامی و حقوق بشر اسلامی می زنید آیا این حقوق بشر شماست ؟ اگر در مجامع جهانی به نقض حقوق بشر متهم می شوید به جهت همین رفتارهای غیرانسانی پلیس شما با فعالان مدنی ، سیاسی و کارگری است تا کی باید شاهد سرکوب و خشونت و فشار امنیتی باشیم ؟ آیا حمایت انسانی از یک کارگر فعال سندیکایی زندانی که بیمار است و جانش به خطر افتاده ، از جانب شما جرم تلقی می شود ؟ اگر با تصور شما ما مجرم هم باشیم حق ندارید ناسزا بگویید ، کتک بزنید ، شلوار پاره کنید ، فحش ناموس بدهید ، هشدارم را جدی بگیرید و ماموران خاطی و سرکوبگر پلیس امنیت تهران را که دیروز به ما حمله ور شدن را محاکمه کرده و بر سر جای خود بنشانید تا پیش از انکه دیر شود .

در این میان ما برای حاکمیت راستین قانون ، گسترش عدالت ، برپایی دمکراسی و احترام به حقوق بشر و آزادی در ایران با همه توان تلاش می کنیم و جان به مشت گرفته به پیشواز هر حادثه ای خواهیم رفت .

پاینده ایران ....

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.