رفتن به محتوای اصلی

"ندا امین" بازداشتی در اسراییل، با سازمان اطلاعات سپاه و نیروی قدس ارتباط داشته
28.12.2017 - 06:37

بر اساس اطلاع خبرنگار آمدنیوز، ندا امین وبلاگ‌ نویس بازداشت شده ی ایرانی در کشور اسراییل، با "سازمان اطلاعات سپاه" (ساس) و "نیروی قدس سپاه" (نقسا) در ارتباط بوده است.
"ندا امین" وبلاگ‌ نویس ایرانی در ترکیه، که به دنبال اطلاع دولت این کشور از همکاری وی با سازمان اطلاعات سپاه (ساس)، از ترکیه اخراج و دولت اسراییل به‌ خاطر همکاری وی با "اوقات اسراییل" به او پناهندگی اعطا کرد، مدتی است از سوی "سازمان امنیت داخلی اسراییل" (شاباک) به اتهام ارتباط با نیروی قدس سپاه و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تحت بازجویی قرار گرفته است.

Missing media item.

"دیوید هورویتز" در بخشی از یادداشت خود که اوقات اسراییل آن را در زمان ورود "ندا امین" به اسراییل منتشر کرد، می‌ نویسد: "احساس من این بود که چون اسراییل به طور کل و اوقات اسراییل به ویژه، از عواملی بوده‌ اند که باعث به خطر افتادن جان وی شده بود، ما در حفظ امنیت او تعهدی داریم که می‌ بایست به جا بیاوریم. دولت اسراییل هم به روشنی چنین دیدگاهی داشت. خروج وی به آسانی انجام نشد. وقتی نخستین بار قرار به پرواز به اسراییل داشت و به فرودگاه رفت، معلوم شد که یکی از فرم‌ هایی که می‌ بایست از سوی پلیس ترکیه صادر شود را در دست ندارد. بدون آن برگه، اجازه‌ ی پرواز نداشت. شوربختانه در این زمان موبایل وی باتری نداشته و نمی‌ توانسته است با ما تماس بگیرد. تا چند ساعت ناپدید بود و سرانجام یکی از دو را با دو جمع زد شد پنج و به رسانه‌ های عبری خبر رساند که او را بازداشت کرده‌اند، در حالی که بازداشت نشده بود، دستگیر نشده بود. و دو روز پس از آن، در ساعات آغازین پنج شنبه، با برگه‌ ی مزبور در دست به فرودگاه بازگشت و توانست به پرواز مقصد تل‌ آویو سوار شود. سگش به همراه‌ش، یک ژرمن شپرد ۲۷ کیلویی به نام چیکا که عشق زندگی اوست !!"

یک مقام ارشد در سازمان تروریستی سپاه قدس پاسداران به خبرنگار "آمدنیوز" اطلاع داده است که "ندا امین" با واسطه‌ ی یکی از کادرهای این نیرو به نام "احمد رضا کریمی" با نام مستعار "عاشر"، که سال‌ ها در کشور لبنان فعالیت کرده، طعمه‌ های بسیاری را در کشور ترکیه و برخی کشورهای همسایه‌ ی ایران، برای "نیروی قدس سپاه" و "سازمان اطلاعات سپاه" شکار کرده است.

Missing media item.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، "عاشر" نام فردی بود که در موساد خدمت می‌ کرد، اما چند سال پیش در یک درگیری نظامی کشته شد و سازمان اطلاعات سپاه با همکاری یکی از نیروهای خود (مسلط به زبان عبری – انگل ایسی – عربی) که در خانه‌ ی امن خیابان جمهوری مستقر است و در اداره‌ ی اطلاعات ارومیه نیز تردد دارد، هویت "عاشر" را سرقت و با ایرانیان خارج از کشور یا پناه‌جویان نظامی در کشور ترکیه ارتباط برقرار کرد. "ندا امین" و "عاشر" افراد بسیاری را در تورهای امنیتی نیروهای قدس سپاه گرفتار و از راه شهر وان به ایران منتقل کردند. برخی افراد نیز در کشور ترکیه توسط جوخه‌ های ترور نیروی قدس، کشته شدند. نقش "ندا امین" به عنوان خبرنگار اوقات اسراییل در جذب این افراد و معرفی فردی با پوشش سرویس امنیتی موساد به آنان، نقشی غیر قابل انکار بوده است.
"ندا امین" پس از خروج از ایران و ورود به کشور ترکیه، فعالیت‌ های وبلاگ‌ نویسی خود را آغاز کرد. اما به دلیل فقر مالی خانواده‌ اش، با وعده‌ ی اعطای پروانه‌ ی وکالت به خواهرش "ویدا" و حقوق ماهیانه به مادرش "کیان‌ دخت"، برای همکاری با نیروی قدس سپاه و سازمان اطلاعات سپاه جذب شد. سپاه افزون بر اعطای حقوق ماهیانه به مادر "ندا امین"، از راه یکی از کادرهای خود به نام "حاج رسول"، بلیت رفت و برگشت کشور ترکیه را در اختیار مادر "ندا امین" گزاشت تا با دخترش در ترکیه دیدار کند.

"ندا امین" با نفوذ و شرایطی که در کشور ترکیه پیدا کرد، با برخی پناهجویان همچون "پیمان عارف" و "آریاسب باوند" که به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران از ترکیه اخراج شد، ارتباط خانوادگی تنگاتنگ پیدا کرد؛ به‌ گونه ای که در زمان اخراج امین از کشور ترکیه، پیمان عارف برای وی پیام گروهی ف. بوکی به راه انداخت تا بتواند کمک مالی برای همکار خود جذب کند. بر اساس گزارش‌ ها، پس از اخراج ندا امین از ترکیه، پیمان عارف که با "سردار رضا روشن" از مسئولین سازمان اطلاعات سپاه ارتباط مستقیم دارد، با برخی سرپل‌ های مرتبط با "ندا امین" تماس گرفت و به آنان پیشنهاد ارتباط با فرد دیگری (تور امنیتی) برای جاسوسی در ازای دریافت پول و اقامت کشورهای دیگر را داد تا این پروژه با وسعت بیشتری ادامه پیدا کند.

Missing media item.

Missing media item.

امین در آغاز ورود خود به ترکیه، طی مصاحبه‌ با رسانه‌ های کم اهمیت، خود را به عنوان‌ فرد مخالف جمهوری اسلامی جا زد و بر خلاف دارا بودن یک "رگه ی سیدی"، پدر و مادر خود را یهودی معرفی کرد. سپس با دستور "افسر هادی" خود "عاشر"، به عنوان خبرنگار با بخش پارسی اوقات اسرابیل ارتباط برقرار و مدیران آن‌ رسانه را متقاعد کرد تا به عنوان خبرنگار بخش پارسی با آنان همکاری کند. سپاه پاسداران به نمایندگی عاشر با طراحی یک تارنمای اسراییلی پوششی با دامنه‌ ی "موساد" و با استفاده از حضور "ندا امین" در کشور ترکیه، نیروهای فعال اپوزوسیون‌ ها و افراد شناخته شده را با نمایشنامه ای بدون ایراد، در پوشش اقدام رسانه‌ ای به تور دستگاه‌ های امنیتی جمهوری اسلامی می‌ انداخت. طراحی این تارنما با این هدف صورت گرفت که با افراد ناآگاه که قصد داشتند با یک نهاد امنیتی اسراییلی تماس گرفته یا گزارشی را ارسال کنند، ارتباط برقرار کرده و آنان را در تور امنیتی گرفتار کنند.

سوژه‌ها در آغاز طی تماس‌ های مستقیم "ندا امین" با عنوان خبرنگار "اوقات اسراییل" با این رسانه مصاحبه می‌ کردند و پس از تماس‌ های پسین، خانم امین آنها را به "یک افسر سرویس اطلاعاتی اسراییل" که همان عاشر بود، وصل می‌ کرد. عاشر یا همان افسر اطلاعاتی قلابی موساد، با استفاده از امکاناتی شبیه شماره‌ های مجازی آمریکا و اسراییل، با سو استفاده از نام یکی از افسران سرشناس موساد و با ارائه ی وعده‌ های دروغین پرداخت پول، اقامت و حمایت دولت اسراییل و کپی کردن پادمان های امنیتی موساد، با سوژه‌ های داخل و خارج ایران ارتباط برقرار کرد و هر سوژه را پس از تکمیل اطلاعات جداگانه، به "واحد ارزیابی اطلاعات" گزارش می‌ نمود. پس از مدتی سوژه را به بهانه ی دیدار با "افسران ویژه ی موساد" به محل‌ هایی از پیش تعیین شده در ترکیه، امارات، ارمنستان و آذربایجان می‌ کشاند و سوژه‌ ها از سوی یک تیم عملیاتی ویژه بازداشت، ربوده و در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار می‌ گرفتند.

همکاری ندا امین با اطلاعات رژیم برای ربایش "صبری حسین پور" در ترکیه و انتقالش به ایران
"صبری حسن‌ پور" مجری تلوزیون "سیمای رهایی" در هلند، یکی از قربانیان این سناریوی دهشتناک سازمان اطلاعات سپاه بود. رسانه‌ های جمهوری اسلامی به دروغ بازداشت وی را "پس از بازگشت به ایران برای دیدار با خانواده" عنوان کردند، اما وی برای دیدار با خانواده‌ اش به کشور ترکیه رفته بود و با هماهنگی ندا امین و عاشر به محل دیدار کشانده شد و پس از ربایش، به ایران منتقل گردید. بر اساس گزارش‌ ها، هم میهنان بی‌ شماری نیز در داخل و خارج از کشور، در دام این توطئه ی سازمان‌ های اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار گرفته‌ اند. اما در برخی موارد، عملیات ربایش موفقیت‌ آمیز نبود و پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه مانع از انتقال افراد به ایران می‌ شدند. به عنوان نمونه "ب. ب" از هموندان دفتر آخوند "علی فلاحیان" وزیر پیشین اطلاعات و هموند کنونی مجلس خبرگان رهبری که حامل اطلاعات مهمی از فلاحیان بود و در نوبت مصاحبه ی کمیساریای پناهجویان ملل متحد قرار داشت، با همین شیوه برای دیدار با "افسران ویژه ی موساد" ترغیب شد تا با ربایش به ایران منتقل شود که پلیس ترکیه به دلیل آنکه از پیش وی را تحت نظر داشت، مانع از انجام این اقدام شد.

Missing media item.

ندا امین تحت پوشش خبرنگار اوقات اسراییل سعی کرد، با رده‌ های نظامی در ایران تماس بگیرد و آنان را به خروج از ایران و همکاری با اسراییل ترغیب کند. وی با همکاری پیمان عارف، پس از اخذ مبالغی برای خروج غیر قانونی افراد، ورود آنان به ارومیه برای خروج و معرفی به یک "قاچاق‌ بر همکار"، افراد را در تور سازمان اطلاعات سپاه گرفتار می‌ کرد و بسیاری به اتهام همکاری با اسراییل و خروج غیر قانونی از کشور به همین شیوه بازداشت شدند. بر اساس گزارش‌ های متعدد منابع خبری آمدنیوز"، در سپاه پاسداران، طی هفته ی گزشته و هم زمان با اعلام بازداشت ندا امین در اسراییل، سازمان اطلاعات سپاه برای "سوزاندن سر پل‌ های ارتباطی وی" و "جلوگیری از شکار اطلاعاتی آنان از سوی موساد"، بسیاری از کادرهای سپاه را بازداشت کرد تا موساد با "تخلیه ی اطلاعاتی" ندا امین نتواند ارتباطی با آنان برقرار کند. اسامی این سرپل‌ ها که با "ندا امین" ارتباط داشته‌ اند، در اختیار عاشر افسر قلابی موساد بوده است.

ندا امین با ادامه‌ ی فعالیت خود در ترکیه، مورد سو ظن افسران اطلاعاتی این کشور قرار داشت و دولت ترکیه که به ارتباط وی با نیروهای امنیتی ایران پی برده بود، تصمیم به دیپورت وی به ایران گرفت، اما با هدایت "افسر هادی" یعنی خود "عاشر"، به سفارت اسراییل در ترکیه مراجعه کرد و با بیان سابقه‌ ی همکاریش با اوقات اسراییل، درخواست پناهندگی در کشور اسراییل را به دست داد. گفته شده "موساد" از پشت پرده ی فعالیت‌های ندا امین در ترکیه اطلاع داشته، اما به گرمی از وی پشتیبانی و استقبال کرده است. ندا امین پس از بازجویی از سوی سازمان امنیت داخلی اسراییل گفته است که "در اسراییل احساس امنیت نمی‌ کنم و می‌خواهم به یک کشور دیگر بروم"/ او صریحن گفته "من با فرد جوانی در ترکیه در تماس بودم که می‌ گفت از سازمان اطلاعات اسراییل است ولی اسراییلی‌ ها می‌ گویند که او مامور امنیتی جمهوری اسلامی بوده است".

Missing media item.

او در ادامه در حالی‌ که از سال‌ها پیش از بازداشت در ترکیه با "عاشر" ارتباط داشته، به دروغ ادعا می‌ کند:
"وقتی در ترکیه بودم، سازمان اطلاعات امنیت ترکیه (MIT) مرا به خاطر همکاری با یک رسانه ی اسراییلی که برایشان خوشایند نبود، مکررن بازجویی و احضار می‌ کردند. این سازمان هتا به من پیشنهاد همکاری داد تا برای آنها از اسراییل جاسوسی کنم، اما قبول نکردم و آنها مرا تهدید به دیپورت کردند. وقتی این مسائل را رسانه‌ ای کردم، از سازمان اطلاعاتی اسراییل شخصی با من تماس گرفت و گفت می‌ خواهیم به تو کمک کنیم تا نتوانند به تو آسیبی برسانند. این فرد جوان بر اساس شواهد و مدارک زیادی که دارم از سوی سازمان اطلاعاتی اسراییل با من در تماس بود، اما نمی‌ دانم چرا مقامات امنیتی اسراییل می‌ گویند این شخص با سازمان‌ های اطلاعاتی ایران همکاری می‌ کند !! در حالی که همکاری من با این فرد علیه جمهوری اسلامی بود، از جمله او اشخاص زیادی را برای مصاحبه با آنها علیه جمهوری اسلامی به من معرفی می‌ کرد !!"

Missing media item.

فعالین عرصه ی سیاست، مبارزین، پناهندگان و ایرانیان عزیز در صورت تماس هر فردی با اسامی و عناوین سازمان‌ های امنیتی هتا با پیش شماره‌ های کشور اسراییل، هتمن گزارش‌ تماس را به رایزنی های مستقر در محل سکونت خود اطلاع دهند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.