رفتن به محتوای اصلی

تظاهرات مردمی علیه رژیم: نتانیاهو، وال استریت ژورنال، ۱۲ کشته و ۴۰۰ بازداشتی
01.01.2018 - 20:13

نتانیاهو برای معترضان ایرانی آرزوی موفقیت کرد
نخست وزیر اسراییل روز دوشنبه یکم ژانویه، در یک پیام ویدیویی از تظاهر کنندگان و معترضان در ایران پشتیبانی کرد. بنیامین نتانیاهو ابراز امیدواری کرده که این اعتراض‌ ها به سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی منجر شود. نتانیاهو در این پیام گفت: "ایرانیان شجاع به خیابان‌ ها آمده‌ اند. آنها خواهان آزادی، دادگری و دستیابی به حقوق اساسی خود هستند که دهه‌ ها از آنها دریغ شده است". نخست وزیر اسراییل با بیان این که رژیم ولایت فقیه ملیاردها دلار را برای کاشتن بزر نفرت به هدر می‌ دهد، گفت: "رژیم از مردم خودش هراس دارد و به همین دلیل دانشجویان را به زندان می‌ اندازد و شبکه‌ های اجتماعی را ممنوع می‌ کند". نتانیاهو ابراز تاسف می‌ کند که بسیاری از دولت‌ های اروپایی در سکوت نظاره می‌ کنند که چگونه "جوانان قهرمان ایرانی" در خیابان‌ ها مورد ضرب و شتم قرار می‌ گیرند. نخست‌وزیر اسراییل با ابراز خشنودی از سرنگونی رژیم در تهران گفت: "این رویداد، یک روز رخ خواهد داد و آن زمان ایرانیان و اسراییلی‌ ها دوباره دوستان نزدیکی خواهند بود". بنیامین نتانیاهو برای مردم ایران در "پیکار شرافتمندانه برای آزادی" آرزوی موفقیت کرده و در عین حال ادعای مقامات رژیم که اسراییل را از عوامل پشت پرده ی به آشوب و اغتشاش کشیده شدن تظاهرات عنوان می‌ کنند، "مضحک" خوانده است. بر اساس اعترافات سرکردگان رژیم، شمار بازداشت‌ های موج اعتراضات گسترده در سطح ایران طی روزهای گزشته، به حدود ۴۰۰ تن رسیده است.

تایید دو کشته در اعتراضات ایزه
دو تن در اعتراضات یکشنبه ۱۰ دی در ایزه به دست مزدوران رژیم کشته شدند. مزدور پاسدار شریعتمداری‌: "یک مشت آشوبگر که در اندازه ی تفاله ی داعشی‌ ها هم نیستند". حسین شریعتمداری مدیر مسئول و نماینده ی دیکتاتور ولایت فقیه در روزنامه ی حکومتی کیهان نیز گفت که که شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" شعار مردم ایران نیست، بلکه شعار اسراییل است !! او خطاب به معترضان نوشت که برای "این جرثومه‌ های فساد و تباهی و پیاده‌ نظام مفلوکی که به نیابت از دشمنان ملت به خیابان آمده‌ اند، تنها یک ­­"یا حیدر" بسیجیان کافی است" !!

گزارش‌های وال ‌استریت ژورنال
روزنامه ی آمریکایی "وال استریت ژورنال" در گزارشی در ۱۰ دی (۳۱ دسامبر) نوشت که بزرگ‌ ترین موج اعتراض‌ های خیابانی در حدود یک دهه ی گزشته در ایران و تظاهرات معترضان به رغم تهدیدهای رژیم، چالشی فزاینده برای سرکردگان این رژیم است. این نشریه یک روز پیش از این در گزارشی نوشته بود: "معترضان به رژیم، خواستار دگرش رژیم کنونی ایران به حاکمیت خامنه‌ ای هستند".

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.