رفتن به محتوای اصلی

بیاییم ریشه ی دیکتاتوری را در ایران بخشکانیم!
13.01.2018 - 18:56

 

 

حتما سرهنگ معمر قذافی دیکتاتور خودشیفته لیبی را به یاد دارید که چگونه اعتراضات مردم خسته و رنجور از سال های دیکتاتوری و خفقان را به باد سخره گرفت و آنها را موش ، ضدانقلاب ، جاسوس و ... نامید و در نهایت دیدیم که چطور شد و مستبد دیوانه لیبی با آن وضع دلخراش توسط مردم سلاخی و راهی دوزخ گردید .

شنیدن صدای مطالبات و اعتراضات مردم ، هنر است ، از خود گذشتگی می خواهد ، باید انسان باشی ، قدرت و ثروت ، عقلانیتت را به باد نداده باشد . اینکه در رسانه خودفروخته صدا و سیما کسانی از حکومت را در مقام خطیب ، فرمانده ، معظم ، مدیر ، واعظ و ... نشان می دهد که پشت تریبون ، مردم معترض و مطالبه گر را اغتشاشگر ، آشغال ، دژمن و ... می نامند ، نشان از خودشیفتگی و پرستش قدرت و حکومت از سوی آنان است .

باور کنید که انتشار چنین سخنانی از سوی هر مقامی در رسانه ها خشم و خروش مردم رنجدیده را دامن خواهد زد ، آنچه این روزها از سوی مقامات حاکم ندیدیم ، خرد و دانایی و عقلانیت بود که به جای پوزش خواهی از ملت ، آزادی مردم معترض و مطالبه گر زندانی ، گشایش های اجتماعی و سیاسی دست به تهدید و ارعاب و کشیدن خط و نشان زدند !؟

 شجاعت می خواهد که به عنوان مقام حکومتی و دولتی و در حضور رسانه ها به خبط و خطاهای چند ساله معترف باشی ، از مردمان عذرخواهی کنی ، جنایتکاران دست اندر کار کشتار و بازداشت مردم را به دستگاه قانون بسپاری تا محاکمه شوند ، فرمان آزادی صادر نمایی ، و قدرت و حکومت را به شایستگان برگزیده ملت تقدیم کنی.

چرا باید در روند گذار و دگرگونی شاهد این همه خشونت و سرکوب باشیم ؟ چرا حاکمان بدون تحمیل هزینه به مردم و میهن شرایط گذار به دمکراسی را فراهم نمی کنند ؟ و براستی چرا ما مردم به زیستن در دوزخ استبداد و خودکامگی عادت کردیم ؟ . بیایید با آگاهی ، ریشه تفکر دیکتاتوری و مستبدپروری را در کشور بخشکانیم . خانه تکانی را از خود شروع کنیم . پاینده ایران ...

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.